trocoxil medicijn helpt bij artrose

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Zipya

Ongelezen berichtdoor Zipya » 31/03/10 22:26

Zippo krijgt inderdaad ook glucosamine en chondroïtine, al bijna 2 jaar.

Maar ik vraag me wel af of dat uberhaupt iets bij hem heeft geholpen.

Inmiddels is de toestand van zijn heupen tenslotte zo slecht dat het waarschijnlijk niets meer brengt, maar voor de zekerheid blijf ik het wel geven.

Gebruikersavatar
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1824
Lid geworden op: 10/12/03 18:18
Locatie: Tjalleberd
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Sascha » 31/03/10 22:35

corretje schreef:En geven jullie de hond hiernaast ook Glucosamine?? Daar doet Kira het heel goed op. Heeft ook last van Artrose en het is een lichaamseigenstof. Gebruikt verder geen medicijnen alleen de Glucosamine.


Bij mensen is het positieve effect van glucosamine (en ook van chondroïtine) op het herstel of de aanmaak van kraakbeen alleen bewezen als het rechtstreeks in het gewricht wordt geïnjecteerd...

Bedenk je alleen al de weg die het moet afleggen als je het in tabletvorm geeft. Eerst het maagdarmkanaal door, waarna het door het (portale) bloedvatstelsel via de lever naar de botten moet worden gebracht. Daarna door het bot naar het kraakbeen in het gewricht. In mijn optiek zal de enige die echt baat heeft bij glucosamine en aanverwante preparaten (voor mens en dier), de fabrikant zijn.

Als je hond het er goed op doet ben ik natuurlijk niet diegene die zegt dat je ermee moet stoppen. Iedereen is eigen baas!
Afbeelding

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Ongelezen berichtdoor corretje » 03/04/10 20:50

Hier ben ik het niet mee eens. Ik werk als apothekersassistente en artsen adviseren het wel aan mensen om glucosamine te gebruiken, maar.... als het na 6 maanden geen verbetering geeft kun je wel stoppen, want dan doet het niets. En zo zou dat ook wel bij honden zijn.
Het werkt of het werkt niet.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Gebruikersavatar
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1824
Lid geworden op: 10/12/03 18:18
Locatie: Tjalleberd
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Sascha » 04/04/10 13:20

Bij de opleiding geneeskunde wordt er wel zo over gedacht over glucosamine :wink:
Afbeelding

GABBER

glucosamine

Ongelezen berichtdoor GABBER » 07/04/10 13:15

Gabber krijgt alleen trocoxil! met de glucosamine ben ik gestopt.
Hij doet het goed alleen op trocoxil. Ik heb wel heel lang glucosamine gebruikt, maar had inderdaad niet het gevoel dat het echt aansloeg.

Gebruikersavatar
Zeeuwse labjes
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1552
Lid geworden op: 29/12/04 15:05
Locatie: Schouwen-Duiveland
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Zeeuwse labjes » 07/04/10 14:48

Sascha schreef: Bij mensen is het positieve effect van glucosamine (en ook van chondroïtine) op het herstel of de aanmaak van kraakbeen alleen bewezen als het rechtstreeks in het gewricht wordt geïnjecteerd...

Bedenk je alleen al de weg die het moet afleggen als je het in tabletvorm geeft. Eerst het maagdarmkanaal door, waarna het door het (portale) bloedvatstelsel via de lever naar de botten moet worden gebracht. Daarna door het bot naar het kraakbeen in het gewricht. In mijn optiek zal de enige die echt baat heeft bij glucosamine en aanverwante
preparaten (voor mens en dier), de fabrikant zijn.


Dit geldt voor elk oraal ingenomen middel, dus dat is voor mij niet overtuigend. :wink:

Of honden er inderdaad baat bij hebben is natuurlijk de vraag, maar het 'placebo effect' geldt bij hen in ieder geval niet. Dus als er verbetering is met een dergelijk supplement dan werkt het kennelijk wel.

En in mijn ervaring is dat zeker zo. Onze Ixor met artroseklachten liep met Sachas Blend (ook obv chondotroine/glucosamine) duidelijk beter dan zonder. We hebben het wel eens een week of twee zonder gedaan om te zien of het nu echt het effect van dit preparaat was en ja, het verschil was inderdaad waarneembaar. Zelfs voor mijn partner die hier wat sceptischer in is dan ik :wink:


Terug naar “Seniorenhoek”