mentaal of lichamelijk?

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Annemie

mentaal of lichamelijk?

Ongelezen berichtdoor Annemie » 25/04/10 21:47

Hallo

Ik ben nieuw hier op het forum en wil graag wat ervaringen delen met andere baasjes van oudere labradors.
Boris is bijna 12 en nu lijkt de ouderdom toe te slagen. Hij is nog heel vrolijk en speels, maar op de gewone uitlaatrondjes kan hij zo slenteren op de terugweg ook al hebben we maar 10 minuten gewandeld. 2 weken geleden is hij grondig gecontroleerd door de DA en buiten wat artrose in de onderrug was alles nog prima: hart, longen, bloedwaarden ... Hij krijgt al jaren een artrosesupplement en mankt niet.
Thuis loopt hij uit zichzelf veel rond en wil nog graag spelen en we gaan dagelijks naar het bos of het water en dan leeft hij zich helemaal uit dus soms denk ik dat hij de gewone rondjes saai vindt of niet terug naar huis wil.
Iemand die dit herkent?

Afbeelding

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 25/04/10 22:19

herken ik helemaal. Alleen maup is er de laatste tijd wel wat mank bij gaan lopen, bij de uitlaatrondjes door de wijk.. in het bos doet ze dit niet. Het zit bij haar waars. in haar voetje maar wat het is, zijn we nog niet helemaal uit :S Maar het kan ook zijn dat ie het idd gewoon wat saai vindt misschien...
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Jamiedepemie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1265
Lid geworden op: 03/01/08 19:33
Locatie: Schipluiden

Ongelezen berichtdoor Jamiedepemie » 26/04/10 08:38

de 'oudjes' geven zich voor 150% om op hun meest geliefde plekje te komen :)
Voor mijn vorige hond was dat de snackkar :D Heel snel naar toe lopen en terug..... slenteren! Hij had ernstige artrose.
Afbeelding
de banner is fantastisch mooi gemaakt door Monika :)

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 26/04/10 14:31

Bij het uitlaten door de buurt hier wil Missy wel heel erg veel -en lang :? - snuffelen overal. Maar verder merk ik nog geen verschil.

Ze gaat in het bos wat meer haar eigen gang en laat het onstuimige rennen en vliegen wat meer aan de jonkies over, maar op haar tijd doet ze ook nog graag mee. :D En zwemmen doet ze nog met veel enthiousiastme. :hahaha:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 16/05/08 09:57

Ongelezen berichtdoor Alice van Ginkel » 27/04/10 18:56

Ja, ik heb dat met Youri ook gehad. Zolang we maar vooruit liepen ging het best maar zodra we terug liepen dan begon hij te sjokken. Ik heb me ook altijd afgevraagd waarom hij dat deed. Ook Youri heeft altijd problemen met zijn poten gehad, of het hier wat mee te maken had, misschien wel, ik weet het niet.

Veel gelukkige en gezonde jaren nog met Boris.

Lieve groetjes van Alice.
Afbeelding

gitte

Ongelezen berichtdoor gitte » 27/04/10 19:29

Max vond het altijd geweldig als we met de auto gingen om een ander rondje dan het ge-ijkte te lopen. Het normale rondje thuis, daar vond hij op het laatst niets meer aan en dan liep meneer heel langzaam.

Maggie loopt de laatste tijd ook wat langzamer. Maar als we terug naar huis lopen zet ze juist de pas erin.

GABBER

Ongelezen berichtdoor GABBER » 30/04/10 13:43

Is helemaal herkenbaar, Gabber loopt inderdaad heen ook nog aardig door, maar terug gaat hij constant liggen.Maar zodra het hem uitkomt kan hij ineens weer rennen.
3 jaar geleden is zijn voorpoot verbrijzeld, dus het lopen is al 3 jaar minder goed, een jaar later kreeg hij
artrose, en sinds afgelopen winter, zijn we op sterkere medicijnen overgegaan.
Ik denk inderdaad dat de ouderdom er wel mee te maken heeft.

stefmail

Ongelezen berichtdoor stefmail » 30/04/10 19:33

Ook hier twijfel :wink:

Twijfel wordt natuurlijk mede versterkt door Bo's knieoperatie totdat ik er op ging letten en nog meer op ging letten wanneer Bo nu sloft naar huis toe.

Bo die sloft naar huis toe als hij lekker los heeft gelopen (nog wel een klein stukje maar dat drukt voor mijnheer de pret niet), af en toe loopt hij aan het einde van de riem naar huis toe (achter mij wel te verstaan)....sloft niet naar huis als hij heerlijk heeft gezwommen, wat hij overigens ook helemaal geweldig vind. Het "vreemde" is alleen dan wel dat hij af en toe wat mankt dus dat het duidelijk meer dan genoeg is geweest voor op dat moment, herstelt zich overigens wel direct weer.
Hij snuffelt inderdaad wel behoorlijk veel, net zoals bij @Saskia-Bernadette, ook dat is wel verergerd.

Bo is dus echt ouder geworden de tijd na de operatie, wat op zich niet vreemd is.

Bij Bo heb ik dus zelf het idee dat het komt omdat het ietwat saai is en gedeeltelijk zal ook de operatie en revalidatie een rol hier in spelen, maar hier de indruk zeker nadat ik er op ben gaan letten dat het meer mentaal dan lichamelijk is bij Bo.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 30/04/10 21:49

Dus misschien moet ik Missy wat meer uitdaging bieden? :) Ik ga er eens op letten. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Annemie

Ongelezen berichtdoor Annemie » 30/04/10 22:44

we gaan morgen nog eens naar zee, ik verwacht en hoop dat hij zich nog eens goed gaat uitleven.

stefmail

Ongelezen berichtdoor stefmail » 03/05/10 10:46

Hopelijk is dat de sleutel tot de oplossing :)
Saskia.Bernadette schreef:Dus misschien moet ik Missy wat meer uitdaging bieden? :) Ik ga er eens op letten. :wink:


Terug naar “Seniorenhoek”