Paar vraagjes over Senior hond

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Becky&Nero
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 384
Lid geworden op: 25/07/10 21:42
Locatie: Eygelshoven (Kerkrade, limburg )
Contacteer:

Paar vraagjes over Senior hond

Ongelezen berichtdoor Becky&Nero » 01/10/10 14:41

Ik heb momenteel Ascha in huis, een geel teefje van nu 12 jaar oud.
Ik heb twee vragen wat betreft de voeding..
Ascha is nu 3 weken al bij ons.En van de oude eigenaren kreeg ze een zak liddl voer mee.Daar had ik haar dus niet graag op, en heb haar laten overstappen op het voer wat Nero ook krijgt ( biofood geperste brok ).
Daarop doet ze het ook heel erg goed, beter dan op het goedkope voer wat ze eerst had.
Mijn vraag, moet een oudere hond perse senioren voer krijgen of kan ik het ook hierbij laten?Ze krijgt ook twee keer per week samen met Nero kvv..
Ascha Duck-pens en Nero Energique special.


Dan nog, mevrouw weigert sinds ongeveer 3 dagen om fatsoenlijk te eten.
Ze eet maar wat met lange tanden, en laat bijna de halve bak staan.
Ziek is ze niet, want lekkertjes en worst etc gaat er allemaal makkelijk in.
Omdat zij overgewicht heeft krijgt ze bij de brokken ook wat bonen, zodat ze toch een vol gevoel heeft.
Maar ik kan en wil haar nu even geen kvv geven omdat ik niet in haar spelletje mee wil gaan.Van jij lust dat niet hier heb je iets wat lekkerder is.

Nero heeft dat ook vroeger eens geprobeerd, raakte z'n brokken niet meer aan.Maar het spelletje van wie nou koppiger is heeft hij toch verloren.
Hij had het bijna 4 dagen vol gehouden, en erna nooit meer problemen gehad met eten weigeren.
Kan ik het bij Ascha nu net zo doen?
Eerst dacht ik misschien heeft ze last van haar gebit, maar als ze pensstaafje kan eten dan zal dat wel niet zo zijn.
Toch kieskeurigheid van mevrouwtje?
Groetjes Becky&Nero

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 01/10/10 17:21

In de natuur krijgt een hond ook geen senior voer. De honden die volledig vers eten krijgen geen aangepaste voeding, ze eten wat de pot schaft. Eet je niet dan heb je pech en krijg je bij de volgende maaltijd een nieuwe kans. :wink:

Het niet willen eten van de brokken is waarschijnlijk gewoon uittesten, wie weet trap je erin en krijgt ze ook kvv. Hier heeft Max dat spelletje ongeveer 8 dagen volgehouden..
Niet eten = bak weghalen na 5 minuten. De volgende maaltijd opnieuw aanbieden. Niet leuk, wel efficient. 8)

Het afvallen kan je ook doen op kvv, geef haar pens. Op pens vallen ze ook goed af namelijk.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 01/10/10 18:07

maup eet ook niet meer zo met veel plezier haar brokken hoor. Ze gaan uiteindelijk wel op, maar niet met plezier. Ik kan me toch voorstellen dat ze een beetje last krijgen van het bekkie, en tuurlijk gaat een snoepje er wel in, dan overwint de geur het wel van de zere bek lijkt me... Maar het kan ook gewoon uittesten zijn, dat kan ik natuurlijk niet zien vanaf hier ;)

En seniorenvoer... maupie eet farmfood, dat is er maar in 1 vorm, en dat gaat prima. Volgens mij is dat seniorenvoer niet echt nodig..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Anjess

Ongelezen berichtdoor Anjess » 01/10/10 18:35

Mijn vorige Lab Bink wilde op het laatst ook niet graag meer eten (idd met lange tanden eten0.Hij was toen 11.Ik kreeg van de DA de tip om een lepeltje yoghurt of vla door het eten te doen.Ik heb dit toen een week gedaan en daarna steeds minder yoghurt of vla en daarna at hij het vanzelf weer.Misschien een tip voor je???

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 01/10/10 19:55

Ik zet ze hier wel op seniorbrokken vanaf een jaar of 10. We hebben jaren geleden dat voor het eerst gedaan met onze oude Mellow, die vanaf zo 8, 9 jaar toch wel wat last van artrose kreeg. Wat strammer lopen, startproblemen, soms last van haar rug. Af en toe gaf ik haar dan maar weer een weekje metacam en dan ging het weer een tijdje goed.

Toen ben ik toch maar eens overgestapt op een seniorbrok met glucosamine en chondroitinesulfaat erin. Wow, wat een verschil. We zeiden altijd: dat zijn toverbrokken. Ze liep weer als een kievit, werd weer helemaal dartel en kwam ook weer prachtig in vacht en ook haar toch wel sterke hondenluchtje verdween als sneeuw voor de zon. Ze is 14½ geworden.

Sinds die ervaring gaan alle ouwetjes hier op de senior vanaf een jaar of 10. Nu hebben wij hier Tinkle van 12½, die er nog super uitziet. Prachtige dikke volle vacht, loopt nog heel goed, is vrolijk en vol interesse.

Never change a winning team, dus wij houden het zo :D

Hanneke

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 01/10/10 19:58

En wat betret het niet willen eten... ik doe er dan wel eens een beetje blikvoer doorheen. Of een sardientje of wat zalmolie of zoiets. Nog goed voor de vacht ook :D

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Becky&Nero
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 384
Lid geworden op: 25/07/10 21:42
Locatie: Eygelshoven (Kerkrade, limburg )
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Becky&Nero » 01/10/10 23:05

Els schreef:In de natuur krijgt een hond ook geen senior voer. De honden die volledig vers eten krijgen geen aangepaste voeding, ze eten wat de pot schaft. Eet je niet dan heb je pech en krijg je bij de volgende maaltijd een nieuwe kans. :wink:

Het niet willen eten van de brokken is waarschijnlijk gewoon uittesten, wie weet trap je erin en krijgt ze ook kvv. Hier heeft Max dat spelletje ongeveer 8 dagen volgehouden..
Niet eten = bak weghalen na 5 minuten. De volgende maaltijd opnieuw aanbieden. Niet leuk, wel efficient. 8)

Het afvallen kan je ook doen op kvv, geef haar pens. Op pens vallen ze ook goed af namelijk.


Ja ik had sowieso wel aan jouwn tip gedacht, met de kvv pens.
Maar ik heb een beetje het idee dat ze na de eerste keer kvv zoiets had van: jaa dat is veel lekkerder, die andere rotzooi is minder. :confused:
Want tja je weet niet of ze ooit in haar leven wel eens zoiets lekkers als kvv heeft gegeten.
Groetjes Becky&Nero

Becky&Nero
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 384
Lid geworden op: 25/07/10 21:42
Locatie: Eygelshoven (Kerkrade, limburg )
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Becky&Nero » 01/10/10 23:08

Laboriginals schreef:En wat betret het niet willen eten... ik doe er dan wel eens een beetje blikvoer doorheen. Of een sardientje of wat zalmolie of zoiets. Nog goed voor de vacht ook :D

Hanneke


Ja ik deed bij Nero destijds ook een beetje yoghurt erdoorheen enzo.
Maar dat was toen ook een fout, omdat hij altijd kieskeuriger werd.En zelfs de yoghurt opeens niet meer lekker genoeg vond.

Omdat Ascha mijn eerste senior dame is wou ik het gewoon even navragen.
Deze dingetjes gaan pas opvallen als een herplaatser wat langer bij je is.
En omdat ik niks weet van haar verleden kan er natuurlijk vanalles wel mee spelen.

Als ik haar al op een senior brok zou zetten dan blijf ik wel bij de biofood hangen.Zeker omdat ze het daar nu ook erg goed op doet. :)
Groetjes Becky&Nero

Veensje

Ongelezen berichtdoor Veensje » 06/02/11 12:51

Venus Kreeg tot haar 8e jaar Eukanuba Brok, waar ze het heel slecht op deed. Toen ze bij mij kwam ook als herplaatser, heb ik haar volledig overgezet op rauw en ze knapte aanzienlijk op, ze werd van bruine lab weer een zwarte lab. Zij krijgt geen seniorenvoer. Wel krijgt ze voor haar medische problemen ondersteunende voedingssupplementen.


Terug naar “Seniorenhoek”