Ze loopt zoooo stijf...

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Jol
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 234
Lid geworden op: 18/02/11 14:41

Ze loopt zoooo stijf...

Ongelezen berichtdoor Jol » 13/05/11 08:26

Hoi allemaal,

Saar heeft sinds haar 6e jaar atrose, ze is nu 12 jaar. De laatste maanden vind ik dat ze snel achteruit gaat met lopen....
Al jaren krijgt ze Glucosamine/Chondroitine, en sinds een jaar Carporal als pijnstiller.
Ver kan ik al een hele poos niet meer met haar lopen, ze krijgt gedoseerd haar korte wandelingen, max. 20 minuten, want meer kan niet. De heenweg heeft ze er meestal nog een beetje tempo in, de terugweg is een drama; ze gaat voetje voor voetje en loop enorm stijf :( . Soms blijft ze ook staan en kijkt me aan met een blik van "Vrouwtje, is het nog ver?"...... Ik weet niet of ze nu pijn heeft of dat het meer het ongemak is. Zo meteen toch maar even de DA bellen, wellicht heeft die een goed advies. Ik realiseer me natuurlijk wel goed dat Saar een oude dame is nu.....Maar de sprankeling in haar ogen is ze nog niet kwijt! :)

Groetjes,
Jolanda

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 13/05/11 10:56

Sterkte!

Weet je al wat meer?
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 13/05/11 11:33

:groteknuffel:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 13/05/11 12:05

Hopelijk heeft de DA een goed advies. Want je hoopt er altijd op dat ze tot het allerlaatst zo mobiel mogelijk blijven immers. :(
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Jol
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 234
Lid geworden op: 18/02/11 14:41

Ongelezen berichtdoor Jol » 13/05/11 12:55

Ik heb de DA gebeld en hij zei dat Saar toch wel pijn moet hebben, maar dat honden pijn wel sneller accepteren dan mensen; ze voelen het ongemak, soms pijn, maar hebben een instellíng 'I deal with it'. Maar natuurlijk hoeft Saar geen pijn te hebben, dus de Carporal gaat vanaf nu naar 2x per dag. Kijken of dit effect heeft. Mocht het allemaal erger worden en ze zou gaan piepen van de pijn :( ....dan moeten we bezien hoe lang we haar dit nog willen aandoen. Maar zo'n beslissing maak ik zeker niet te snel! :cry:

Trouwens: Mevrouw heeft net haar middagwandeling gehad en ligt nu lekker tevreden in het zonnetje in de tuin :verliefd1:

Jolanda

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 13/05/11 13:18

Heel veel sterkte.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Jol
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 234
Lid geworden op: 18/02/11 14:41

Ongelezen berichtdoor Jol » 13/05/11 13:22

Dank jullie wel. Het is zo fijn hier weer terug te zijn; ben een aantal jaren niet meer op dit forum geweest.

Ik zal nog even een recente foto van onze lieverd plaatsen. Lekker tussen de bloemetjes (en het liefst er bovenop :D )

[img][img]http://i31.photobucket.com/albums/c390/saar0599/Saarapril2011004.jpg[/img][/img]

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 13/05/11 14:23

Ze ziet er nog mooi uit voor haar 12 jaren. Hopelijk hebben de pijnstillers een gunstig effect en kan ze nog een tijdje mee. Veel sterkte en wijsheid.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1451
Lid geworden op: 02/12/09 11:02

Ongelezen berichtdoor Boukje » 13/05/11 15:05

Leuk je terug op het forum te zien :)
Alleen jammer dat het met minder bericht is. Ik hoop dat de extra medicatie aan gaat slaan. Sterkte voor je kanjer.

kiaora

Ongelezen berichtdoor kiaora » 13/05/11 15:14

Mooie dame heb je...
Hopelijk slaat het goed aan ,de extra pijnstilling en kunnen jullie nog lang van elkaar genieten...

Gebruikersavatar
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 16/05/08 09:57

Ongelezen berichtdoor Alice van Ginkel » 13/05/11 18:04

Welkom terug en ook bedankt voor je reactie bij Youri zijn tweede sterfdag.

Ik herken jouw verhaal als geen ander. Youri had ook artrose en dat werd steeds erger. Zijn elleboog was erg dik. Toch was hij gelukkig en tevreden en dat vind ik het allerbelangrijkste. Het lopen ging steeds langzamer en net zoals met jouw Saar...de heenreis ging nog best...maar dan terug. Dan bleef hij steeds stilstaan. Youri had er ook nog een zenuwprobleem bij. Hij werd steeds zwakker. Ik heb toen Puur Spondy voor hem gekocht, Hills JD en we zijn een paar keer naar een fysiotherapeute geweest. Daar kreeg hij aqua training en werd meneer helemaal gemasseerd en dan lag hij helemaal te genieten met die dikke kop van hem. :lol: :lol: :lol:

Ook kreeg hij Previcox, dat middel was toen vrij nieuw en minder schadelijk. Al met al is hij ruim 14 jaar geworden. Benauwdheid door een mogelijke verzwakking van zijn stembanden is de reden geweest dat we zeiden tot hier en niet verder. Geniet van je lieve meisje, wat een heerlijke toet heeft ze :verliefd1: Wat hou je van ze, hé? Mocht je nog vragen hebben. ik ben hier! Veel liefs voor jullie.
Groetjes van Alice.
Afbeelding

Jol
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 234
Lid geworden op: 18/02/11 14:41

Ongelezen berichtdoor Jol » 13/05/11 18:59

Alice van Ginkel schreef:Welkom terug en ook bedankt voor je reactie bij Youri zijn tweede sterfdag.

Ik herken jouw verhaal als geen ander. Youri had ook artrose en dat werd steeds erger. Zijn elleboog was erg dik. Toch was hij gelukkig en tevreden en dat vind ik het allerbelangrijkste. Het lopen ging steeds langzamer en net zoals met jouw Saar...de heenreis ging nog best...maar dan terug. Dan bleef hij steeds stilstaan. Youri had er ook nog een zenuwprobleem bij. Hij werd steeds zwakker. Ik heb toen Puur Spondy voor hem gekocht, Hills JD en we zijn een paar keer naar een fysiotherapeute geweest. Daar kreeg hij aqua training en werd meneer helemaal gemasseerd en dan lag hij helemaal te genieten met die dikke kop van hem. :lol: :lol: :lol:

Ook kreeg hij Previcox, dat middel was toen vrij nieuw en minder schadelijk. Al met al is hij ruim 14 jaar geworden. Benauwdheid door een mogelijke verzwakking van zijn stembanden is de reden geweest dat we zeiden tot hier en niet verder. Geniet van je lieve meisje, wat een heerlijke toet heeft ze :verliefd1: Wat hou je van ze, hé? Mocht je nog vragen hebben. ik ben hier! Veel liefs voor jullie.
Groetjes van Alice.


Dankjewel Alice :groteknuffel: . Ik kijk sowieso even aan hoe het gaat met 2x 50 mg Carporal, want dat is best een hoeveelheid voor een lab van 28 kg. Maar ja, de DA adviseerde dit, ik neem aan dat het veilig is. Wellicht kan ik altijd nog iets anders proberen zoals Previcox. Want ik doe er alles aan om Saar nog een hele fijne oude dag te bezorgen :) . Je zou haar hier nu moeten zien liggen; onder de trap in de huiskamer op haar lekkere kussen, snurkend als een oude oma :D

Liefs, Jolanda

Gebruikersavatar
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1627
Lid geworden op: 17/01/10 16:24
Locatie: friesland

Ongelezen berichtdoor bubbles » 14/05/11 10:47

Ik hoop dat het straks weer wat beter gaat!
Knuffel voor je grote schat :knuffel:

Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 809
Lid geworden op: 20/05/06 17:43
Locatie: Oostzaan

Ongelezen berichtdoor Buddy007 » 14/05/11 23:29

Hopen dat het met de verhoogde dosis snel beter gaat!
Groetjes Lisanne

Tilly
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8819
Lid geworden op: 29/12/05 20:56
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tilly » 17/05/11 19:58

Hopelijk slaat de extra medicatie aan.
Ook hier een oude dame en ook haar lijfje is wat moe.
Maar die ogen niet.

Gina doet het nog medicijnloos maar sinds ze 12 is geworden in september merken we wel dat ze ouder wordt.
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*


Terug naar “Seniorenhoek”