Vetbulten

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
naatje1975

Ongelezen berichtdoor naatje1975 » 10/10/12 16:16

naatje1975 schreef:
MheenLab schreef:
naatje1975 schreef:Onze hond Suus heeft ook vetbulten. Zij is ruim 13 jaar oud. Nooit iets aan laten doen tot een 3tal weken geleden. Ze had een grote bult aan het tandvlees in haar bek, zat ook om een tand heen gewoekerd. Na goed nadenken toch besloten om haar te laten opereren. Met in gedachten als het snel teruggroeit is het niet goed (dit zei ook de da). De operatie is erg goed gegaan en alles was weg maar helaas... :evil: :twisted: We zijn nu 3 weken later en de bult is weer in alle hevigheid teruggekomen. Nu hebben we vorige week de da gebeld en met haar afgestemd dat we Suus nog zo lang thuis houden als mogelijk en als de bult echt te groot wordt dat we dan bellen om haar te laten inslapen :cry: Een andere optie is er helaas niet, ja weer opereren. Maar dat kan ook niet iedere maand gebeuren. Het is dus echt balen dat ze een bult in haar bek heeft waar ze nu dus wel erg veel last van heeft, ze ontziet die kant met het eten. Ze stoot het open waardoor het gaat bloeden en kan gaan ontsteken. Tot overmaat van ramp is ze zondag ook nog door haar poot gegaan en loopt ze nu al 3 dagen mank. VERDOMME! Mijn man zegt dat we vrijdag maar een afspraak met de da moeten maken. Maar ik vind het zo erg. Als ik haar mooie snoetje zie smelt ik gewoon. Maar ze geeft gewoon ook niet snel aan of ze pijn heeft. Je merkt dat ze de laatste dagen wel aanhankelijker is, ze begint soms zomaar te piepen, dus dat is ook niet zo goed!


Dit klinkt heel erg, zoals het is gegaan met onze vorige labrador Yoshka. Die had het ook aan haar kaak/tand(en), en daar hebben we het laten onderzoeken van wat het nou precies was (kanker). En uit eindelijk hebben we haar ook moeten laten gaan. Écht, als ze dat nooit gehad zou hebben, dan zou ze naar alle waarschijnlijkheid nu nog als een ouwe taart hier rond hobbelen :oops:

Het is heel moeilijk ook zoiets en het hakt er ook altijd geweldig erin, rest me je niets anders dan sterkte toe te wensen. Neem een wijs besluit in het kader van je Labrador, dat verdienen ze oogk! ;)

Suc6! ...


Erg dat jullie Yoshka iets soortgelijks heeft meegemaakt. Idd hebben wij ook het idee dat als ze dit niet zou hebben dat ze naar alle waarschijnlijkheid nog een paar extra jaartjes voor de boeg zou hebben. Dat maakt het wel extra lastig. Ze is verder gewoon nog een blije en gezonde hond. Al moet ik zeggen dat sinds ze zondag door haar poot is gezakt ze nog steeds niet goed loopt en dat alle herstel die nodig is voortaan veel langer duurt. Maar ja, ze is natuurlijk ook al bejaard.

Verder kijken we met de dag hoe het gaat. De bult ziet er erg akelig uit. Alleen ze eet nog, haar vacht glanst nog en het lijkt dat ze nog van de dingen kan genieten. Dus kunnen we het nu nog niet over onze hart verkrijgen om al afscheid van haar te nemen!!!


Waar ik wel benieuwd naar ben is...wanneer kwam voor jullie het moment van en nu is het genoeg geweest. Dit vind ik zo'n moeilijke beslissing. Iedereen zegt als het zover is zul je dat aan haar merken. Dus als je dat met me wilt delen ben ik erg benieuwd hoe jullie dat toen ervaren hebben.

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 11/10/12 06:51

naatje1975 schreef:
naatje1975 schreef:
MheenLab schreef:
naatje1975 schreef:Onze hond Suus heeft ook vetbulten. Zij is ruim 13 jaar oud. Nooit iets aan laten doen tot een 3tal weken geleden. Ze had een grote bult aan het tandvlees in haar bek, zat ook om een tand heen gewoekerd. Na goed nadenken toch besloten om haar te laten opereren. Met in gedachten als het snel teruggroeit is het niet goed (dit zei ook de da). De operatie is erg goed gegaan en alles was weg maar helaas... :evil: :twisted: We zijn nu 3 weken later en de bult is weer in alle hevigheid teruggekomen. Nu hebben we vorige week de da gebeld en met haar afgestemd dat we Suus nog zo lang thuis houden als mogelijk en als de bult echt te groot wordt dat we dan bellen om haar te laten inslapen :cry: Een andere optie is er helaas niet, ja weer opereren. Maar dat kan ook niet iedere maand gebeuren. Het is dus echt balen dat ze een bult in haar bek heeft waar ze nu dus wel erg veel last van heeft, ze ontziet die kant met het eten. Ze stoot het open waardoor het gaat bloeden en kan gaan ontsteken. Tot overmaat van ramp is ze zondag ook nog door haar poot gegaan en loopt ze nu al 3 dagen mank. VERDOMME! Mijn man zegt dat we vrijdag maar een afspraak met de da moeten maken. Maar ik vind het zo erg. Als ik haar mooie snoetje zie smelt ik gewoon. Maar ze geeft gewoon ook niet snel aan of ze pijn heeft. Je merkt dat ze de laatste dagen wel aanhankelijker is, ze begint soms zomaar te piepen, dus dat is ook niet zo goed!


Dit klinkt heel erg, zoals het is gegaan met onze vorige labrador Yoshka. Die had het ook aan haar kaak/tand(en), en daar hebben we het laten onderzoeken van wat het nou precies was (kanker). En uit eindelijk hebben we haar ook moeten laten gaan. Écht, als ze dat nooit gehad zou hebben, dan zou ze naar alle waarschijnlijkheid nu nog als een ouwe taart hier rond hobbelen :oops:

Het is heel moeilijk ook zoiets en het hakt er ook altijd geweldig erin, rest me je niets anders dan sterkte toe te wensen. Neem een wijs besluit in het kader van je Labrador, dat verdienen ze oogk! ;)

Suc6! ...


Erg dat jullie Yoshka iets soortgelijks heeft meegemaakt. Idd hebben wij ook het idee dat als ze dit niet zou hebben dat ze naar alle waarschijnlijkheid nog een paar extra jaartjes voor de boeg zou hebben. Dat maakt het wel extra lastig. Ze is verder gewoon nog een blije en gezonde hond. Al moet ik zeggen dat sinds ze zondag door haar poot is gezakt ze nog steeds niet goed loopt en dat alle herstel die nodig is voortaan veel langer duurt. Maar ja, ze is natuurlijk ook al bejaard.

Verder kijken we met de dag hoe het gaat. De bult ziet er erg akelig uit. Alleen ze eet nog, haar vacht glanst nog en het lijkt dat ze nog van de dingen kan genieten. Dus kunnen we het nu nog niet over onze hart verkrijgen om al afscheid van haar te nemen!!!


Waar ik wel benieuwd naar ben is...wanneer kwam voor jullie het moment van en nu is het genoeg geweest. Dit vind ik zo'n moeilijke beslissing. Iedereen zegt als het zover is zul je dat aan haar merken. Dus als je dat met me wilt delen ben ik erg benieuwd hoe jullie dat toen ervaren hebben.


Het blijft altijd een hele moeilijk beslissing .. Maar als het leiden over gaat in lijden, ook al rende ze een uur van te voren voor de beruchte spuit nog met een bal te spelen .. Dan is het punt gekomen dat je als 'baas' moet zeggen: "het is genoeg" ..

Écht, als ze al die ellende aan haar kaak niet gehad had, dan durf ik met een gerust hart er 100 piek erop te zetten, dat ze er bij wijze van schrijven nu nog er was geweest :)

Maar in de loop der tijd ga je het ook wel merken, de uitlaat rondes worden korter, het herstel gaat langer duren en het slapen e.d. worden complete dagen in de mand ..

Een ieder komt dan tot de zeer moeilijke beslissing .. Het is genoeg zo :)

Afbeelding

Bovenstaande foto is +/- een uurtje voor de beruchte spuit genomen, zelfs toen liep ze nog te dolle en genoot ze van alles wat op haar Labrador pad kwam ... Maar zoals ik al zei .. Die rottige ziekte in haar bek hé ..

naatje1975

Ongelezen berichtdoor naatje1975 » 11/10/12 10:06

MheenLab schreef:
naatje1975 schreef:
naatje1975 schreef:
MheenLab schreef:
naatje1975 schreef:Onze hond Suus heeft ook vetbulten. Zij is ruim 13 jaar oud. Nooit iets aan laten doen tot een 3tal weken geleden. Ze had een grote bult aan het tandvlees in haar bek, zat ook om een tand heen gewoekerd. Na goed nadenken toch besloten om haar te laten opereren. Met in gedachten als het snel teruggroeit is het niet goed (dit zei ook de da). De operatie is erg goed gegaan en alles was weg maar helaas... :evil: :twisted: We zijn nu 3 weken later en de bult is weer in alle hevigheid teruggekomen. Nu hebben we vorige week de da gebeld en met haar afgestemd dat we Suus nog zo lang thuis houden als mogelijk en als de bult echt te groot wordt dat we dan bellen om haar te laten inslapen :cry: Een andere optie is er helaas niet, ja weer opereren. Maar dat kan ook niet iedere maand gebeuren. Het is dus echt balen dat ze een bult in haar bek heeft waar ze nu dus wel erg veel last van heeft, ze ontziet die kant met het eten. Ze stoot het open waardoor het gaat bloeden en kan gaan ontsteken. Tot overmaat van ramp is ze zondag ook nog door haar poot gegaan en loopt ze nu al 3 dagen mank. VERDOMME! Mijn man zegt dat we vrijdag maar een afspraak met de da moeten maken. Maar ik vind het zo erg. Als ik haar mooie snoetje zie smelt ik gewoon. Maar ze geeft gewoon ook niet snel aan of ze pijn heeft. Je merkt dat ze de laatste dagen wel aanhankelijker is, ze begint soms zomaar te piepen, dus dat is ook niet zo goed!


Dit klinkt heel erg, zoals het is gegaan met onze vorige labrador Yoshka. Die had het ook aan haar kaak/tand(en), en daar hebben we het laten onderzoeken van wat het nou precies was (kanker). En uit eindelijk hebben we haar ook moeten laten gaan. Écht, als ze dat nooit gehad zou hebben, dan zou ze naar alle waarschijnlijkheid nu nog als een ouwe taart hier rond hobbelen :oops:

Het is heel moeilijk ook zoiets en het hakt er ook altijd geweldig erin, rest me je niets anders dan sterkte toe te wensen. Neem een wijs besluit in het kader van je Labrador, dat verdienen ze oogk! ;)

Suc6! ...


Erg dat jullie Yoshka iets soortgelijks heeft meegemaakt. Idd hebben wij ook het idee dat als ze dit niet zou hebben dat ze naar alle waarschijnlijkheid nog een paar extra jaartjes voor de boeg zou hebben. Dat maakt het wel extra lastig. Ze is verder gewoon nog een blije en gezonde hond. Al moet ik zeggen dat sinds ze zondag door haar poot is gezakt ze nog steeds niet goed loopt en dat alle herstel die nodig is voortaan veel langer duurt. Maar ja, ze is natuurlijk ook al bejaard.

Verder kijken we met de dag hoe het gaat. De bult ziet er erg akelig uit. Alleen ze eet nog, haar vacht glanst nog en het lijkt dat ze nog van de dingen kan genieten. Dus kunnen we het nu nog niet over onze hart verkrijgen om al afscheid van haar te nemen!!!


Waar ik wel benieuwd naar ben is...wanneer kwam voor jullie het moment van en nu is het genoeg geweest. Dit vind ik zo'n moeilijke beslissing. Iedereen zegt als het zover is zul je dat aan haar merken. Dus als je dat met me wilt delen ben ik erg benieuwd hoe jullie dat toen ervaren hebben.


Het blijft altijd een hele moeilijk beslissing .. Maar als het leiden over gaat in lijden, ook al rende ze een uur van te voren voor de beruchte spuit nog met een bal te spelen .. Dan is het punt gekomen dat je als 'baas' moet zeggen: "het is genoeg" ..

Écht, als ze al die ellende aan haar kaak niet gehad had, dan durf ik met een gerust hart er 100 piek erop te zetten, dat ze er bij wijze van schrijven nu nog er was geweest :)

Maar in de loop der tijd ga je het ook wel merken, de uitlaat rondes worden korter, het herstel gaat langer duren en het slapen e.d. worden complete dagen in de mand ..

Een ieder komt dan tot de zeer moeilijke beslissing .. Het is genoeg zo :)

Afbeelding

Bovenstaande foto is +/- een uurtje voor de beruchte spuit genomen, zelfs toen liep ze nog te dolle en genoot ze van alles wat op haar Labrador pad kwam ... Maar zoals ik al zei .. Die rottige ziekte in haar bek hé ..


Bedankt voor je reaktie. Wat jij nu beschrijft is precies zoals het met Suus nu gaat. De uitlaatrondes worden idd korter, ze sjokt achter ons aan met het wandelen. En ze slaapt de hele dat op haar kussen! Aan de foto te zien zag jullie Yoshka er op het laatst nog net zo mooi en gezond uit als onze Suus :evil: .

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 11/10/12 19:21

Op de kanker in haar bekkie ná was Yoshka zo gezond als een vis, ze heeft praktisch haar hele leven naast een scootmobiel mee gelopen van mijn moeder. Ze was dan ook beresterk ..

De dierenarts had dan ook de grootste moeite om haar met de beruchte spuit over de rainbow bridge te krijgen :oops:

naatje1975

Ongelezen berichtdoor naatje1975 » 12/10/12 10:44

Vandaag om 18.00 uur is het zover. Onze geweldige lieve, mooie Suus gaat dan naar haar reeds voorgegane vriendjes toe. Vanmorgen nog heerlijk met haar gewandeld. Vanmiddag gaan we nog heerlijk met zijn 4en wandelen en laten we haar lekker in het ven zwemmen. Want ja voor welke labrador is dat niet al een stukje heaven!

Bedankt voor je berichtjes.

Groeten Nathalie en een poot van Suus

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 12/10/12 10:58

Maak nog mooie herinneringen vandaan en heel veel sterkte straks om 18.00 uur.

irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 404
Lid geworden op: 01/07/11 13:49
Locatie: Helchteren België
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor irma » 12/10/12 13:03

Heel veel sterkte met jullie verlies van Suus.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009

floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 287
Lid geworden op: 10/08/10 06:44
Locatie: Beilen

Ongelezen berichtdoor floor » 12/10/12 13:29

Nathalie, ik wens je nog een goede dag met jullie Suus. Maak foto's en geniet van haar zoals ze is. Het zal vanavond een andere avond zijn dan de voorgaande. Neem de tijd om alles goed te verwerken.

Heel veel sterkte nu en ook de komende tijd.
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 12/10/12 16:26

Wat een droevige dag voor jullie. Heel veel sterkte voor straks.

Hanneke

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 12/10/12 19:33

naatje1975 schreef:Vandaag om 18.00 uur is het zover. Onze geweldige lieve, mooie Suus gaat dan naar haar reeds voorgegane vriendjes toe. Vanmorgen nog heerlijk met haar gewandeld. Vanmiddag gaan we nog heerlijk met zijn 4en wandelen en laten we haar lekker in het ven zwemmen. Want ja voor welke labrador is dat niet al een stukje heaven!

Bedankt voor je berichtjes.

Groeten Nathalie en een poot van Suus


Sterkte ...

Enne .. Ik weet zeker dat de rainbow bridge hier boven weer een stukje gezelliger wordt .. Zekers met die 3 andere Labs van ons al reeds aanwezig .. ;)

naatje1975

Ongelezen berichtdoor naatje1975 » 15/10/12 15:03

Iedereen bedankt voor jullie berichtjes.

naatje1975

Ongelezen berichtdoor naatje1975 » 15/10/12 15:08

We missen Suus echt enorm, maar hebben er wel vrede mee. De DA schrok zelf ook enorm van de grootte van Suus haar bult in de bek. Ook zij vond dit de beste keuze voor Suus. Ze gaf later ook aan dat mochten we dit gezwel weg hebben willen (proberen) te halen ze naast vele onderzoeken uiteindelijk een flink stuk van haar kaak zouden hebben moeten wegsnijden. Dit was voor ons sowieso geen optie geweest voor Suus.

Het is ook allemaal erg vredig gegaan bij de DA. Ze is gewoon gaan 'slapen', zo zag het er ook echt uit.

We hebben vrijdag nog een heerlijke dag met haar gehad, veel foto's gemaakt en ze heeft er zeker weten super van genoten.

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes.

noeska

Ongelezen berichtdoor noeska » 23/05/13 15:55

Mijn bijna 15jarige Noeska heeft ook een bult op haar rug. Ik wil eigenlijk niet weten wat het is, want ze is al zo oud, een operatie gaat niet meer, ze schijnt er geen last van te hebben. Dus ik laat het maar zo. ALs ze zich maar fijn blijft voelen en behalve grote loopproblemen (artrose) voelt ze zich gelukkig fijn, komt zelfs nog met een balletje als je thuis komt. Gekke ouwe oma!!

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 18/06/13 18:00

Ontdekte vanmiddag ook een (vet ?) bult nabij Lola....voelt zacht aan en kan hem heen en weer schuiven.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1528
Lid geworden op: 21/02/10 19:23
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen berichtdoor jolien » 10/07/13 14:34

rimanime schreef:Ontdekte vanmiddag ook een (vet ?) bult nabij Lola....voelt zacht aan en kan hem heen en weer schuiven.


De meeste bulten zijn gelukkig ook wel echt vetbulten. Quincy heeft er inmiddels best een aantal en Rosa heeft er tot nu toe twee, 1 op haar flank en 1 op haar bil. We hebben ze wel steeds laten aanstippen om te testen, maar tot nu toe is het gelukkig elke keer alleen maar puur vet wat er uit komt, dus geen reden om ongerust te zijn. Wij laten de bulten, zolang ze natuurlijk niet opeens enorm groeien, ook niet weghalen. Ik heb liever niet dat ze voor zoiets weer onder narcose moeten, ze worden toch inmiddels een dagje ouder.

Toch blijft het iets geks wat op latere leeftijd onstaat.


Terug naar “Seniorenhoek”