Morgen operatie Suus, 13 jarige zwarte labrador

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
naatje1975

Morgen operatie Suus, 13 jarige zwarte labrador

Ongelezen berichtdoor naatje1975 » 13/09/12 13:53

Onderstaande 'chat' sessie zijn wij afgelopen maandag gestart ivm eventuele operatie van onze 13 jarige, zwarte labrador Suus. We hebben toch besloten haar te laten opereren en dit staat nu al voor morgen gepland. Met de DA hebben we wel afgesproken dat als ze ziet dat het 'mis' is ze haar niet meer wakker maakt. Nu dus maar duimen dat het allemaal meevalt en weer helemaal goed met Suus komt. We kunnen haar gewoon nog niet missen en willen ook niet met het gevoel blijven zitten dat we haar mss toch hadden kunnen helpen. Nu hopen dat ze er zelf niet al te veel stress van zal hebben en dat de operatie goed gaat.

Gisteren ging ik met haar een wandeling door de bossen maken en toen ik haar zo letterlijk rond zag springen als een hertje dacht ik het kan gewoon niet waar zijn dat zij er nu al niet meer zou zijn!

Groetjes Nathalie en poot Suus.[/i]



Geplaatst: Ma Sep 10, 2012 21:54 Onderwerp: Voorstellen
Onderwerp omschrijving: Suus 13 jaar

--------------------------------------------------------------------------------

Wij hebben een geweldige ruim 13 jarige labrador Suus. Zeis altijd goed gezond geweest. Nu hebben we haar een maand geleden medicynen gegeven tegen behandeling van een abces op een bult in haar bek. Het abces is hierdoor verdwenen en de bult leek kleiner en rustiger geworden. Vorige week hebben we een nieuwe antibiotica keur gestart omdat de bult weer terugkwam. Vandaag weer met haar nasr de dierenarts gewrest. Antibiotica helpt niet. De bult is enorm gegroeid, tussen de kiezen door en ook naar achter in haar bek. Er zijn mu 2 opties...opereren of in laten slapen. suus is verder nog goed gezond dus dat is niet het probleem. Echter ze is doodsbang bij de DA, altijd gezond geweet en wil haar een operatie op haar leeftijd niet meer laten ondergaan. Toevallig hadden we dit een aantal maanden gelefen ook besloten. Mocht heooit nodig zijn zullen we al het nodige doen om hsar te helpen, maar we laten haar op deze leeftijd niet meer opereren. Ze heeft nl een prachtig leven gehad. Denken er nu een paar dagen oveer na en dan moeten we de DA terugbellen. O wat een moeilik besluit wie o wie kan ons van wijsheid voorzien. Mijn hart zegt waarom de stress, onzekerheid en mss toch niet het gewenste reultaat om haar vervolgens wrg te laten kwijnen en alsnog in te laten slapen....
--------------------------------------------------------------------------------

naatje1975

Geplaatst: Ma Sep 10, 2012 23:00 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Willen jullie ons aub jullie mening/ervaringen laten weten. Zodat wij de komende dagen nog eens goed over deze moeilijke beslissing kunnen denken.
--------------------------------------------------------------------------------
roef
Speurneus


Leeftijd : 43
Geslacht : Vrouw
Lid sinds : 30-9-2008
Berichten : 9052

Geplaatst: Di Sep 11, 2012 09:06 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

pfff wat een moelijke beslissing
jij kent je hond het beste.wij hebben dit jaar ook voor deze moeilijke keuze gestaan(hond met zeer zwaar artrose en een zware hartkwaal) en hebben de beslissing genomen om niet te opereren.
met heel veel medicijnen heeft hij het 2,5 maanden volgehouden.

alleen jullie kunnen hier een beslissing over nemen,een ieder hier op het forum heeft hier zijn eigen mening over,wel of niet opereren.
ik snap zelf erg goed als je niet voor een operatie zou kiezen.
heel veel sterkte!
_________________

*Marjolein*


Geplaatst: Di Sep 11, 2012 09:25 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Bedankt voor je reactie. We vinden het nog steeds een erg moeilijke beslissing. Met tranen in onze ogen gaan we nu iedere x bij haar zitten en met tranen in mijn ogen typ ik nu dit bericht.

Je merkt natuurlijk al een jaar of wat dat het langzaam allemaal iets minder met haar gaat. Dan neem je zelf al een besluit dat als er iets met haar gebeurt we natuurlijk nog veel willen proberen maar geen operatie (belastend, stress, risico, herstel, etc.). Nu doet zich het dan toch voor dat je moet kiezen en is het ineens niet meer zo makkelijk

Suus heeft echt een super leventje gehad. Nooit ziek geweest altijd heerlijke wandelingen gemaakt, zwemmen, stokken (lees bomen) sjouwen en ga zo maar door. Een regelechte SUPER labrador. We willen haar op deze leeftijd een operatie niet meer aandoen. En dan is ze ook nog eens als de dood voor een DA. Maar ja blijft een zware beslissing.

Erg bedankt voor je reactie. Altijd fijn om te horen dat andere mensen met je meeleven.

Groeten Nathalie

Geplaatst: Di Sep 11, 2012 18:02 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Welkom!

Wat een moeilijke beslissing moeten jullie nemen Jullie kunnen Suus het beste. Ik snap het volkomen als jullie nee tegen de operatie zeggen, helemaal als er dan zoveel stress bij komt kijken. Heel veel sterkte!
_________________
Groetjes Charella

Loiseau
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 25
Lid geworden op: 13/08/12 14:07

Ongelezen berichtdoor Loiseau » 13/09/12 14:45

Heel veel sterkte, ik zal voor jullie duimen!!

Gebruikersavatar
sharon66057
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4468
Lid geworden op: 12/07/09 13:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor sharon66057 » 13/09/12 15:25

Heel veel sterkte, hier zullen de duimen draaien voor jullie Suus :duimen:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...

Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1420
Lid geworden op: 25/02/11 20:20
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Imca » 13/09/12 15:56

Ook hier wordt hard voor Suus geduimd!
Sterkte meid.
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 13/09/12 17:02

Ik hoop dat ze goed uit de operatie komt en dat jullie nog even van haar kunnen genieten. Sterkte en ik duim.........
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Jolieke

Ongelezen berichtdoor Jolieke » 13/09/12 19:19

Heel veel sterkte voor de operatie, morgen!
Ik zal duimen dat het allemaal goed verloopt en jullie nog lekker van elkaar mogen genieten!

marions
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2467
Lid geworden op: 01/06/06 13:06
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor marions » 13/09/12 19:20

Heel veel sterkte morgen voor Suuske!
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname

pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 533
Lid geworden op: 19/11/11 10:56
Locatie: Huybergen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor pebi » 13/09/12 20:05

heeeel veel sterkte voor Suus.
Afbeelding

met dank aan Pauline

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 13/09/12 22:21

Hier wordt ook gehoopt op een goede afloop!
Succes!
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 14/09/12 10:00

Hier draaien de duimen ook, ik hoop alles goed gaat vandaag en jullie nog wat langer van elkaar mogen genieten.
Maar jeetje, wat een rotplek :(

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 14/09/12 13:59

Heel veel sterkte, duimen draaien :duimen:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

naatje1975

Ongelezen berichtdoor naatje1975 » 15/09/12 11:36

De operatie is erg goed verlopen. Ze hebben de vergroeiingen van haar tandvlees geheel kunnen verwijderen (niet uit te sluiten dat er natuulijk nog een aantal cellen zitten..) Het zag er allemaal goed uit, niet kwaadaardig. Nu maar hopen dat het niet terugkomt. Mocht het wel terugkomen (kans is aanwezig) hopen dat het klein blijft.

Suus heeft de operatie super doorstaan. De DA zei ook 'het is nog een erg vitale hond'. Ze mocht eigenlijk niets eten gisteren, maar ja dat was echt geen optie voor Suus. Ze heeft heerlijk wat rijst met kip gegeten. Ze ligt nu heerlijk te slapen op haar dekentje. We zijn dus helemaal HAPPY en Suus ook.

Bedankt voor jullie steun.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 15/09/12 11:55

Super om te lezen :)

pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 533
Lid geworden op: 19/11/11 10:56
Locatie: Huybergen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor pebi » 15/09/12 16:31

fijn goed nieuws!
Afbeelding



met dank aan Pauline

Jolieke

Ongelezen berichtdoor Jolieke » 16/09/12 21:34

Oh, wat een fijne update!
Hoe gaat het nu met Suus?


Terug naar “Seniorenhoek”