word mijn vriendje nu echt oud ?

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 26/09/13 11:54

Glucosamine/chondroteine tabletten van dierapotheker

https://www.dierapotheker.nl/product/22 ... -tabletten

Maar dat is een voedingssupplement om de gewrichten soepel te houden. Het is geen pijnstiller bij ernstige arthrose. Als je nu metacam moet geven dan zal het voedingssupplement niet afdoende werken. Soms kun je het naast de metacam geven zodat je daar minder van nodig hebt.

Ik heb bij mijn oudere honden altijd de laagst mogelijke dosering genomen zodat je als het nodig is nog kan opbouwen. Want op een gegeven moment kan het zijn dat de pijn zo groot is dat metacam of een andere pijnstiller niet meer afdoende werkt....

Er is ook een middel dat heet rimadyl, ook een pijnstiller en ontstekingsremmer. Dat is in smakelijke tabletvorm. Of het precies dezelfde werking heeft zou je moeten vragen aan je dierenarts.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 26/09/13 18:42

wij geven Zosja buiten de novacam prime val gelatinaat erbij
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 02/10/13 21:13

Lex krijgt elke ochtend een schepje Luposan-korrels (verkrijgbaar bij www.zooplus.nl) Dat is Glucosamine en chondroitine voor gewrichts smering, sterke gewrichtsbanden, kapsels enz. Hij doet het daar prima op. Lex doet de laatste tijd gewoon zijn behoefte midden op de stoep!! :shock: Terwijl hij daarvoor uitgebreid in het gras heeft gesnuffeld en 'de hondenkrant' heeft gelezen. Ik denk dat hij hierdoor vergeet dat hij nog wat moet.. :( Uiteraard heb ik altijd een rol zakjes bij me en ruim ik het altijd netjes weer op :oops:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Gebruikersavatar
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 123
Lid geworden op: 18/07/13 11:40
Locatie: Barendrecht

Ongelezen berichtdoor Concieta » 02/10/13 21:47

Wij gaven onze vorige hond, Bugno, pedigree souplesse. Dat zijn kauwstaafjes en toen we een jaar voor we hem moesten laten inslapen met hem in zuid frankrijk waren liep hij als een jonge hond :) Het was een combi van lekker warm weer en die sticks denken wij. Wij zullen ze zeker als Max oud is ook aan hem geven. Bugno was een vuilnisbak hond, moeder een retreiver en vader onbekend, hij is 16 jaar geworden. :klasse:
Afbeelding

Gebruikersavatar
annemarie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 18/06/10 20:33
Locatie: Meppel

Ongelezen berichtdoor annemarie » 13/10/13 16:41

Max zit nu op 2x daags 100 Mg tramadol maar de laatste dagen word hij weer onrustiger en begint weer meer te hijgen

Morgen de DA bellen wat we nu gaan doen, zelf willen we niet nog andere piinstillers in hem stoppen en weet ook niet of de tramadol verhoogt kan worden

Wanneer is het genoeg voor mijn vriend kon hij maar praten en mij vertellen hoe hij zich voelt

Ik wil hem graag bij mij houden maar we moeten in het belang van hem denken
Afbeelding

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 13/10/13 16:49

Inderdaad konden ze maar praten. Maar ik weet zeker dat je als eigenaar merkt en kan zien wanneer het genoeg is. Sterkte !
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)


Terug naar “Seniorenhoek”