Wel of geen vriendje erbij voor Lex...

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Wel of geen vriendje erbij voor Lex...

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 06/01/14 15:32

Net terug van een heerlijk weekend Veluwe met vrienden. Zij hadden hun 2 honden mee en wij natuurlijk onze Lex. Nu dacht ik van te voren dat hij de honden zou ontwijken, omdat hij vaak de confrontatie niet wil aangaan en dan de andere kant op gaat of op kijkt. Nou niets van dit alles tijdens het weekend!! :shock: Meneer heeft gespeeld, voorzichtig geravot en zelfs een klein galopje meegedaan met de jonge, 2jarige flatcoat van onze vrienden... Deze laatste mocht zelfs bij Lex in de mand slapen!! Hij vond het super gezellig!! We hebben Lex op 6jarige leeftijd als herplaatser mogen verwelkomen en dachten toen dat hij in zijn eentje het beste af zou zijn bij ons ivm weinig tot geen aandacht de eerste 5 jaar van zijn leven. Maar na dit weekend begin ik hieraan te twijfelen.. Doe ik hem een plezier om toch een labradormaatje van rond de 8 jaar te zoeken, of toch niet.. Dilemma dilemma... Wat zouden jullie doen???
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 06/01/14 15:50

Als ik zie hoeveel plezier mijn beide labjes samen hebben zou ik zeggen doen. Ze spelen samen, liggen tegen elkaar aan en zijn echte soulmates.

Maar ook bij honden is er niet altijd die "klik".

Toen wij Wicca en Dewi samen hadden was er geen onderlinge band. Dat lag helemaal aan Wicca want zij vond het niet prettig als Dewi tegen haar aan ging liggen of wilde spelen. Voor Dewi was dat als pup ook heel sneu om steeds te worden afgesnauwd en wij hebben er alles aan gedaan om dat te voorkomen. Maar Wicca was heel erg op ons gesteld en had geen behoefte aan hondenvriendjes.

Maar als je van plan bent om er een volwassen hond bij te halen kun je misschien "proefdraaien". Als de klik er is kun je alsnog besluiten om het door te laten gaan.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 06/01/14 16:13

Ja, wat die klik betreft is dat ook absoluut een vereiste! Met het andere hondje had Lex ook niet die klik. Met die jonge flatcoat absoluut wel. Het lijkt me fantastisch om die wisselwerking te zien tussen 2 honden (Labradors) die elkaar heel graag mogen. Het samen spelen, de bossen verkennen en het tegen elkaar aan kruipen of in de buurt van elkaar even een tukje doen. :verliefd1: Maar Lex wordt volgende maand wel 11.. Is het dan wel wijsheid om er een maatje voor Lex (en ons :) ) bij te nemen??
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 06/01/14 16:50

Ik doe het voor Bowie bewust niet (die is 10).
Wel logeert hier af en toe een vriendje of vriendinnetje van Bowie, dan is het even dubbel genieten, maar ik merk ook aan Bowie dat hij het daarna weer heerlijk vindt mij weer helemaal voor zichzelf te hebben.

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 08/01/14 14:19

Ik had ook wel wat schrik om er een nieuw vriendje bij te nemen. Zeker omdat Kelsey al 14 is. Maar het gaat prima. Lenka weet dat ze Kelsey niet teveel mag uitdagen want dat spelen er niet meer in zit. En als ze toch eens vervelend doet, krijgt ze een grom of een snauw. Maar ze slapen wel gezellig samen en Kelsey stoort er zich verder niet aan. Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing.
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 09/01/14 12:20

Nemo is de hond van mijn moeder en logeert hier regelmatig. Zij is nu geschat zo'n 11 jaar oud. Ook als herplaatser bij ons gekomen. Bij mijn moeder gedraagt ze zich echt als een senior; een oudere luiaard. Maar bij ons zie je haar helemaal opleven: ze speelt met de jongsten, huppelt de wandeling mee... kortom: ze wordt helemaal jeugdig van de groep! Dus ik zou zeggen: lekker naar een hondje zoeken dat echt past bij de jouwe en ga genieten :D
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 09/01/14 14:35

Roef zou ik echt te kort doen in zijn eentje,die vindt het zo gezellig nog een hond erbij.
James was een hond die alles best vond..honden prima joh!gezellig! in mijn eentje bij de baas? prima joh!gezellig! :D
Hidde is ook een hond die het fijn vind een andere hond erbij,hij trekt zich aan andere honden op.

tja en wat mij betreft,het is zo leuk 2 honden! :D
dus ik zou opzoek gaan naar een herplaatser en kijken of er een eerste "klik"is en dan een proefperiode afspreken om te zie of de klik blijvend is.

Roef was niet echt blij met Hidde toen hij een maand of 4 tot 7 was,toen was het ineens genoeg en "beet" hij in eens van zich af en zijn het 2 hele dikke maatjes.tot de 4emaand kon Roef heerlijk moederen over Hidde.
die periode heb ik wel eens verzucht.."fijn"hoor zo`n tergdwerg! en Roef was toen net 4 dus jong nog,een oude hond zou ik het niet aan doen een puppy erbij (maar dat is mijn ervaring :wink:)

succes met beslissen :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 09/01/14 19:37

Dank voor jullie reacties!! Hier thuis zijn we het er over eens dat we goed gaan rondkijken voor een lab-maatje voor Lex.. Het kan misschien even duren, maar we gaan voor de ultieme match tussen de twee honden.. Zij en wij moeten het allemaal leuk en gezellig vinden. Ik ben zooooooo benieuwd!! :applaus:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Cath-67
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 85
Lid geworden op: 29/07/13 21:04

Ongelezen berichtdoor Cath-67 » 10/01/14 10:29

Kennisje van me, heeft een Ierse Setter van 9 jaar.
Altijd alleen geweest. Ze hebben hem meegenomen naar de fokker van
hun keuze en hem kennis laten maken met de daarzijnde pupjes.
De klik was er meteen.

Nu speelt en ravot hij als een jonge man met de inmiddels 11 weken
oude pup inhuis. Echt super leuk om te zien. De pup zoekt hem op, hij zoekt de pup op. Ze dagen elkaar uit met de bal en slapen bij elkaar.

floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 287
Lid geworden op: 10/08/10 06:44
Locatie: Beilen

Ongelezen berichtdoor floor » 10/01/14 15:52

Wij hebben niet echt gepland, Tosca 'gekregen' toen Floor ruim negen jaar was.
De eerste week was het voor Floor heel erg wennen. Maar daarna heeft ze Tosca geaccepteerd als haar maatje. Samen spelen ze vaak maar er zit soms ook wel eens een dag tussen dat er niet gespeeld word. Door Tosca is Floor heel erg opgeleefd. Het enige grote nadeel van onze honden is dat ik ze nooit samen kan uitlaten. De reden is dat Floor graag haar eigen gang wil gaan. Tosca bruist van energie en vind het opspringen bij Floor dan super leuk. :(
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 10/01/14 20:07

Ik denk dat we voor Lex dan ook beter niet zo'n heel jong ding moeten uitzoeken.. Hij loopt op zijn dooie akkertje te snuffelen en blijft soms wel een aantal minuten (voelt als een kwartier als het regent..) op dezelfde plaats in de lucht staan ruiken.. :D Als de tempo's tussen de honden teveel verschilt, dan laten we ze gewoon apart uit.. Maar inderdaad de klik tussen de honden is het allerbelangrijkst. Ben zo benieuwd!! :verliefd1: Dank voor jullie reacties!!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Ongelezen berichtdoor Milou » 13/01/14 12:14

Succes en heel veel plezier met zoeken!!!
Ben benieuwd wanneer jullie een geschikte vinden.
Leuk leuk. :klasse:
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997


Terug naar “Seniorenhoek”