Rondjes om vergen veel aandacht en alertheid... van mij!!!

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Rondjes om vergen veel aandacht en alertheid... van mij!!!

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 28/03/14 15:19

De relaxte wandelingetjes worden steeds inspannender voor mij. Nee, niet voor Lex, die loopt op zijn dooie gemakje te snuffelen en te kuieren.. :verliefd1: Voorheen was ik al meters vooruit aan het scannen of er geen 'voor Lex eetbare dingen' aan kwamen. Nu ben ik ook nog eens aan het turen of er misschien een onregelmatige stoeptegel aan komt of een hoge stoeprand. Onze grijs/bruine vriend let namelijk niet meer op op- of afstapjes, verhogingen, enz. Het gebeurt wel eens dat hij struikelt of omvalt.. Hij ziet wat minder de laatste tijd en daarbij let alleen zijn neus op en vergeet hij de rest.. :roll: Toch blijft hij een blije druif, want als hij weer eens gestruikeld of omgevallen is, dan help ik hem overeind en kijkt hij me met zo'n guitige kop aan.. (mijn hart breekt dan) Zo waak ik er voor dat mijn lieve, knappe, grijze kanjer lekker aan de wandel kan zonder zich te bezeren.. Ik hoop dat we nog lang van deze knapperd kunnen genieten :verliefd1: :verliefd1:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Rondjes om vergen veel aandacht en alertheid... van mij!

Ongelezen berichtdoor Milou » 28/03/14 15:22

:verliefd1: Wat lieffff!!!
Ouderdom komt met gebreken. Jammer dat hij dieptes niet meer ziet. Maar geniet lekker van je kanjer!! :D
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 256
Lid geworden op: 24/01/14 23:30
Locatie: Eindhoven

Re: Rondjes om vergen veel aandacht en alertheid... van mij!

Ongelezen berichtdoor Fleures » 28/03/14 16:58

Ach wat lief... Maar die ouderdomskwaaltjes kunnen inderdaad wel gevaarlijk zijn! Toen onze Jack Russell oud werd, was hij nog even fanatiek tijdens zijn wandelingen, ondanks dat zijn gehoor en zicht afnamen. Zo begon hij een keer halverwege de straat al te springen om op de stoep terecht te komen, maar de afstand was te groot waardoor hij vol met z'n bekkie op de stoeprand knalde. Hij kon de diepte niet meer zo goed inschatten, arme oude man! Hopelijk kun je met wat extra voorzichtigheid nog laaaaaang samen genieten!
:bruinpootje: Maika 01-03-2013

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Rondjes om vergen veel aandacht en alertheid... van mij!

Ongelezen berichtdoor rimanime » 28/03/14 20:16

Geniet maar van je ventje en zorg dat hij goed door zijn uitjes komt...... :verliefd1:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Hummer
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 13
Lid geworden op: 16/03/14 07:08

Re: Rondjes om vergen veel aandacht en alertheid... van mij!

Ongelezen berichtdoor Hummer » 02/05/14 12:27

Ik, Hummer, word eind juli 11. Ik herken een klein gedeelte van waar jij last van hebt....bij mij ging het laatste jaar allemaal wat moeizaam. Grote ronden lopen en even met mijn baasje en vrouwtje naar het bos was er niet meer bij :-(, in kon mijn kop niet eens meer optillen.
Tot zo'n 6 weken geleden viel ik ook om en kon zelfs mijn plas niet meer ophouden.
Ze hebben mij toen naar de dierenarts gebracht en lag binnen 1 week op de operatietafels bij de SDU in Utrecht voor een forse nekherniaoperatie.
Ook ik was niet te stoppen, rennen, vliegen.....nee, in mij kop ben ik geen (bijna) 11 jaar.
Nu, 6 weken verder en vanmorgen te horen gekregen dat ik er weer wat jaartjes tegenaan kan. Ik voel mij ook weer de oude.
Dit is even mijn verhaal en misschien heeft jouw baasje er iets aan ;-)

Even grote poot van Hummer

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Rondjes om vergen veel aandacht en alertheid... van mij!

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 03/05/14 15:42

Wat fijn dat Hummer zich weer de oude voelt!! Bij Lex is het een combinatie van verschillende ouderdomskwaaltjes.. Nu loopt hij elke dag wel een keer over te geven, dus we gaan maar weer langs de dierenarts! We houden hem heel goed in de gaten en spelen in op zijn behoeftes als oude lab.. Hij heeft vaak lol met spelen en rolt dan op zijn rug om gek te doen. Ook gaan we vaker een klein ommetje maken in plaats van wat minder vaak en dan wat langer. Ook vindt hij zoekspelletjes in huis geweldig, waarbij ik een paar snoepjes of mini-blokjes kaas verstop die hij dan op moet sporen. Nou, er is niets mis met zijn neus!! :verliefd1: Maar we merken allebei wel dat hij de laatste tijd erg snel achteruit gaat.. We hebben zelfs onze vakantieplannen uitgesteld, want de autorit erheen zal te pittig zijn voor onze grijs/bruine beer! Dan maar weer lekker naar de Veluwe... :)
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012


Terug naar “Seniorenhoek”