trage werking van de schildklier

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: trage werking van de schildklier

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 12/05/14 16:04

heb ik nog niet gedaan,Milou;ten eerste zit mn vriezer nog helemaal vol en ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en ik ga hem toch geen brokken geven,ik verrek het. :wink:

ik sta nu nog vroeger op,dan lopen we een dik half uur 3 kwartier op de hei voor ik ga werken ,smiddags probeer ik een uur te lopen of we gaan fietsen ,en savonds ook weer met de auto naar hei of bos.

Hij krijgt nu 1 x per dag 400 gram kvv met een handvol sperziebonen en minder ga ik hem echt niet geven.

En ik ga er ook geen hals zaak van maken heb ik besloten:Co was namelijk altijd al mollig ,van pup af aan.Hij hoort zo.

Wel zijn we nu stiekem aan het rondsurfen voor een broertje erbij ,want hij vrolijkt meteen op als we andere honden tegenkomen.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Re: trage werking van de schildklier

Ongelezen berichtdoor roef » 15/05/14 09:50

ik denk dat je het goed doet hoor zo met Co zijn eten,grote vriend Foppe van Roef en Hidde krijgt nog minder per dag. zit geloof ik op 375 barf per dag en 1 snackje.(weegt rond de 35 kilo)
sommige(gecastreerde) honden hebben nu eenmaal erg weinig nodig,wel sneu natuurlijk :(
toen Roef gecastreerd was heb ik hem gelijk de helft minder gegeven van zijn voer(400 gr) en nu zit hij rond de 500 gram per dag.
bij Hidde idem toen hij zijn implantaat kreeg,hij kreeg rond de 750 gr toen en zit nu weer op de 1100-1200 gram per dag.

en idd de een is slank en de ander wat molliger das bij mensen ook zo :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: trage werking van de schildklier

Ongelezen berichtdoor Milou » 15/05/14 15:51

Goed zo :klasse:. Vooral je eigen gevoel volgen. Het is zielige als honden er uit zien als rollades op pootjes, maar op de foto's die ik van heb gezien lijkt hij gewoon fors gebouwd. Moet je die kop van hem alleen al zien op je profielfoto :verliefd1: Forse beer!
Verklaard alleen nog niet waarom hij opeens zo lui is. Wordt dat al beter door het vele wandelen?
En wat leuk!!!! Een broertje!!! :D Veel zoek plezier!
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997


Terug naar “Seniorenhoek”