De flexibiliteit van een hond.

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
_beertje_
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11/07/14 08:06

De flexibiliteit van een hond.

Ongelezen berichtdoor _beertje_ » 16/07/14 08:12

Ik weet niet of dit de plek is voor dit verhaal, rakker is natuurlijk wel een senior en weet ook niet onder welke rubriek het anders zou horen.

Ik verbaas me in positieve zin over de flexibiliteit van Rakker. En wil daarom deze ervaring met jullie delen.

Toen wij rakker in huis namen waren we een gezin, met een aantal katten. Samenwonend in Dordrecht kwam het drukte makertje in huis. Mijn man werkte 20 uur en ik fulltime. Dus de zorg lag veel bij mijn man. toen paar keer verhuist, naar gallerei woning waar rakker snel gewend was dat ie eerst een stukkie moest lopen voor hij zijn behoefte kon doen. daarna portiek woning waar ik nu nog steeds woon.

4 jaar geleden sloeg het noodlot toe. Je zit rustig niets vermoedend op je werk. Je man is in het ziekenhuis omdat hij een bultje voelde in zijn lies. En dan...... Hij belt. en hij zegt: "ik heb voor 80% zeker kanker". Je wereld stort in, de grond wordt onder je voeten weggeslagen. Je voelt alsof je naar beneden valt. Je kan het eerst niet geloven!

Behandelingen volgen. Op dat moment heeft ie er nog weinig last van dus het leven gaat rustig verder. Alleen hij is bijna de hele dag thuis. werkt nog maar 2 uurtjes. Rakker raakt gewend aan minder alleen zijn.

Toen het goede nieuws na een half jaar, het is weg! maar zijn ijzer blijft schommelen. Hij werkt wel weer 20 uur. Rakker raakt ook daar weer makkelijk aan gewend. Wat een goede en slimme hond toch.

Dan slaat in 2012 weer het noodlot toe. Mijn man in het ziekenhuis. Kanker is weer terug. weer behandelingen. regelmatig ook opnames. Maar nu kan ie niks meer. En zeker niet met de hond uit. Rakker raakt ook snel gewend aan deze situatie. Hij weet dat ie pas uit kan als vrouwtje thuis komt. Maar wat een lol baasje is vaak thuis. Toch wordt rakker nerveuzer. Hij voelt de ziekte in mijn man en voelt dat ie zich niet goed voelt.

Helaas is het niet meer weg geweest en vorig jar juli kregen we te horen dat het niet meer te genezen was. hij was terminaal. Dieren voelen dat Rakker lag overal waar mijn man was en de onrust steeg bij me diertjes.Ook moeilijker luisteren en zo. Mijn jongste kat vrat de kabels op van de zenuwen.

Vorig jaar 9 augustus is mijn man in een hospice opgenomen. Rakker was al gewend vaker alleen door te brengen. Want mijn man lag vaak in het ziekenhuis en ik werk fulltime. Toen mijn man niet meer thuis woonde werd het voor de huisdieren opeens een stuk rustiger. 20 augustus is hij door middel van euthanasie overleden.

Ik verbaas me echt over hoe flexibel een hond is. Van vaak iemand thuis naar stukken minder iemand thuis. Rakker is zo snel en goed gewend. Hij heeft nergens last van. luistert goed. Heeft de rust in huis weer gevonden. En heeft er zeker geen last van dat ie vaker en langer alleen zit. Hij is echt meegegroeid in de nieuwe situatie. :)

Dit wilde ik even met jullie delen.

Gebruikersavatar
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 195
Lid geworden op: 06/05/13 16:22
Locatie: Zeewolde

Re: De flexibiliteit van een hond.

Ongelezen berichtdoor Tarzan » 16/07/14 11:41

Ontroerend verhaal...
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: De flexibiliteit van een hond.

Ongelezen berichtdoor sbientje » 16/07/14 15:46

fijn dat je je verhaal wilde delen, erg mooi dat rakker zich zo goed aanpast. Voor jou ook een zorg minder kan ik me zo voorstellen.
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

_beertje_
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11/07/14 08:06

Re: De flexibiliteit van een hond.

Ongelezen berichtdoor _beertje_ » 16/07/14 19:17

dank jullie wel. Ja zeker een zorg minder. Was eerst wel bang hoe het voor de huisdieren zou zijn. Maar ook de katten, ze hebben zich zo snel en zo goed aangepast. En het is toch heerlijk om bij thuis te komen. Ook al was mijn man er niet meer, mijn huis was niet leeg en zeker niet stil. Zo zie je maar hoe belangrijk je hond en in mijn geval ook katten zijn

Gebruikersavatar
mawo
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 540
Lid geworden op: 27/08/05 10:42
Locatie: Gelderland

Re: De flexibiliteit van een hond.

Ongelezen berichtdoor mawo » 17/07/14 16:19

Wat een moeilijke tijd hebben jullie meegemaakt. Het is de nachtmerrie voor heel veel mensen en jullie heeft het getroffen. Wat fijn dat de hond en katten er zo goed mee omgegaan zijn. Hiermee is bewezen dat ze echt flexibel zijn en zich aan de situatie kunnen aanpassen. Heel veel sterkte verder en fijn voor je dat de dieren er zijn.
poot van Mylan en groetjes van Marian

:zwartpootje: Mylan (Precious Mylan of Naiadsmanor)22-12-2003 - (overleden 26-06-2015)
:blondpootje: Yosta *15-01-1995 -(overleden 04-07-2003)

Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 256
Lid geworden op: 24/01/14 23:30
Locatie: Eindhoven

Re: De flexibiliteit van een hond.

Ongelezen berichtdoor Fleures » 18/07/14 11:23

Erg mooi en ontroerend inderdaad. Zo zie je wat voor impact dieren op mensen hebben en andersom! En dan zijn er nog mensen die zeggen dat honden (of dieren in het algemeen) geen gevoel hebben, geen emoties. Ik denk dat jullie veel steun aan elkaar hebben beleefd!!
:bruinpootje: Maika 01-03-2013

_beertje_
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11/07/14 08:06

Re: De flexibiliteit van een hond.

Ongelezen berichtdoor _beertje_ » 18/07/14 13:59

zeker weten. honden voelen vaak meer aan dan mensen.... en kunnen ook veel beter troost bieden. op me moeder na die kan t ook heel erg goed

Gebruikersavatar
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1627
Lid geworden op: 17/01/10 16:24
Locatie: friesland

Re: De flexibiliteit van een hond.

Ongelezen berichtdoor bubbles » 29/07/14 10:12

Indrukwekkend hoor, zo liefdevol zijn ze he.....
:zwartpootje: Bubbles (Real Mystery of the Dutch Highlands)
5-11-2001 overleden 26-1-2016

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: De flexibiliteit van een hond.

Ongelezen berichtdoor Milou » 30/07/14 13:43

Zo, dat was zeker een heftige periode.
Wat goed van jou, Rakker en de katten dat jullie het goed hebben met elkaar.
:groteknuffel:
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

_beertje_
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11/07/14 08:06

Re: De flexibiliteit van een hond.

Ongelezen berichtdoor _beertje_ » 30/07/14 14:30

Dank jullie wel. Ja t is toch echt geweldig als je thuis komt en je hondje staat weer kwispelend te wachten en de katten liggen lekker te wachten tot je thuis komt. Je hoort wel eens verhalen dus was best bang dat ze zich eenzaam zouden gaan voelen nu mijn man er niet meer is. Maar daar ishelemaal niks van te merken.


Terug naar “Seniorenhoek”