Dun haar

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Gebruikersavatar
mawo
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 540
Lid geworden op: 27/08/05 10:42
Locatie: Gelderland

Dun haar

Ongelezen berichtdoor mawo » 21/04/15 18:02

Ik merk bij Mylan dat hij op veel plekken dun haar krijgt. Is dat bij alle oude honden het geval of komt het misschien door de vele medicijnen die hij heeft gehad?
Doordat de huid zo dun is krijgt hij vooral op zijn kop schaafplekken als hij langs de heg schuurt. Nu heeft hij weer een hele grote plek op de rechterkant van zijn kop. Het is moeilijk om die dicht te krijgen. Als we er niet zijn en 's-nachts heeft hij een kap om. Hij vindt het niet vervelend maar ik schrik als die plek heel is en hij weer zonder verband en kap mag lopen. Dan begint het weer opnieuw. Heeft iemand raad?
poot van Mylan en groetjes van Marian

:zwartpootje: Mylan (Precious Mylan of Naiadsmanor)22-12-2003 - (overleden 26-06-2015)
:blondpootje: Yosta *15-01-1995 -(overleden 04-07-2003)

Gebruikersavatar
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1627
Lid geworden op: 17/01/10 16:24
Locatie: friesland

Re: Dun haar

Ongelezen berichtdoor bubbles » 26/04/15 19:23

Wij geven al jaren Primeval Gelatinaat en een visolie capsule door het voer. Bubbles is nu 13,5 jaar en haar vacht is prachtig. Misschien de moeite waard om dit te proberen. Wel sneu, zo'n zere plek. Misschien bestaat er een soort hondenmutsje...
:zwartpootje: Bubbles (Real Mystery of the Dutch Highlands)
5-11-2001 overleden 26-1-2016

Gebruikersavatar
mawo
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 540
Lid geworden op: 27/08/05 10:42
Locatie: Gelderland

Re: Dun haar

Ongelezen berichtdoor mawo » 29/04/15 12:39

Mylan heeft na zijn Tia's heel veel medicijnen gekregen, die voor het een wel goed waren maar voor het andere niet. Voor die tijd mankeerde hij nooit wat en nu is het om de haverklap raak. Ik vraag me af of het alleen met het ouder worden te maken heeft, want we wandelen 's middags al weer ruim een half uur met hem in het bos. Voor nu heb ik zelf een mutsje gemaakt van een oude zwarte panty. De plekken helen goed, maar nu heeft hij moeite met slikken.
poot van Mylan en groetjes van Marian

:zwartpootje: Mylan (Precious Mylan of Naiadsmanor)22-12-2003 - (overleden 26-06-2015)
:blondpootje: Yosta *15-01-1995 -(overleden 04-07-2003)

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: Dun haar

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 29/04/15 18:09

Ik herken dat niet van mijn oude honden. Integendeel eigenlijk. Meestal hebben onze ouwetjes tot op hoge leeftijd een mooie vacht. Zelfs Tinkle van ruim 16, die we vorig jaar zomer hebben laten inslapen, had nog een dikke, volle vacht. Ik ben bang dat het bij jullie Mylan met iets anders te maken heeft. Misschien inderdaad een bijwerking van zijn medicijnen. Anders toch maar eens aan de dierenarts vragen. Sterkte met je oude mannetje.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Dun haar

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 30/04/15 16:37

mawo schreef:Mylan heeft na zijn Tia's heel veel medicijnen gekregen, die voor het een wel goed waren maar voor het andere niet. Voor die tijd mankeerde hij nooit wat en nu is het om de haverklap raak. Ik vraag me af of het alleen met het ouder worden te maken heeft, want we wandelen 's middags al weer ruim een half uur met hem in het bos. Voor nu heb ik zelf een mutsje gemaakt van een oude zwarte panty. De plekken helen goed, maar nu heeft hij moeite met slikken.

Als ik me niet vergis kan het slikprobleem komen van de tia's.. Mensen die een tia of hersenbloeding hebben gehad, hebben soms daarna ook slikproblemen.
(het laatste half jaar weekte ik Lex zijn brokken in warm water, daarna ging het veel beter met eten) Veel sterkte voor jullie en Mylan!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Gebruikersavatar
mawo
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 540
Lid geworden op: 27/08/05 10:42
Locatie: Gelderland

Re: Dun haar

Ongelezen berichtdoor mawo » 04/05/15 19:38

Vandaag toch maar met Mylan naar de dierenarts gegaan. Hij is weer helemaal onderzocht en zijn problemen komen waarschijnlijk door een hormonale verstoring. Daar hoort ook de dunne huid bij. Ook heeft hij een ontstoken kies. Dit verklaart misschien zijn slikprobleem. Hij heeft een penicillinekuur gekregen en daardoor moet zijn vacht weer beter worden. Over een week moeten we terugkomen om te kijken of de kuur geholpen heeft en zijn vacht verbetert.
poot van Mylan en groetjes van Marian

:zwartpootje: Mylan (Precious Mylan of Naiadsmanor)22-12-2003 - (overleden 26-06-2015)
:blondpootje: Yosta *15-01-1995 -(overleden 04-07-2003)

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Dun haar

Ongelezen berichtdoor sbientje » 05/05/15 11:29

krijgt hij iets van cortisonen? Prednison? want daarvan herken ik wel dat het de huid en vacht weinig goeds doet. Maupie's vacht werd daar heel dun van. Die had sowieso niet meer zo'n mooie vacht op latere leeftijd, zeker na haar castratie was het een beetje een rommelige boel. Niet dun overigens, eerder dik toen, maar met de prednison werd het wel dunner
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
mawo
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 540
Lid geworden op: 27/08/05 10:42
Locatie: Gelderland

Re: Dun haar

Ongelezen berichtdoor mawo » 05/05/15 20:34

sbientje schreef:krijgt hij iets van cortisonen? Prednison? want daarvan herken ik wel dat het de huid en vacht weinig goeds doet. Maupie's vacht werd daar heel dun van. Die had sowieso niet meer zo'n mooie vacht op latere leeftijd, zeker na haar castratie was het een beetje een rommelige boel. Niet dun overigens, eerder dik toen, maar met de prednison werd het wel dunner


Hij heeft heel veel homeopathische medicijnen gekregen na zijn tia's maar krijgt geen cortison of prednison. Hij heeft onlangs wel een kuur gehad voor prostaatontsteking. De dierenarts gaat nakijken of dit een bijwerking kan zijn.
poot van Mylan en groetjes van Marian

:zwartpootje: Mylan (Precious Mylan of Naiadsmanor)22-12-2003 - (overleden 26-06-2015)
:blondpootje: Yosta *15-01-1995 -(overleden 04-07-2003)


Terug naar “Seniorenhoek”