Moeite

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Skyler
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 1
Lid geworden op: 07/08/17 13:56

Moeite

Ongelezen berichtdoor Skyler » 14/08/17 18:49

Hallo allemaal,

Ik ben nog niet zo lang lid van dit forum en heb geprobeerd de senioren hoek uit te pluizen op mijn probleem, maar kon het niet echt vinden. Mocht het al eens besproken zijn mijn excuses!

Mijn probleem is namelijk: ik kan mijn labrador Skyler van 11 niet loslaten!! En daar bedoel ik het volgende mee. Ik ben
zo'n doos die het heerijk vind om haar honden zoveel mogelijk mee te nemen. Skyler ging altijd mee, mee naast het paard, mee naast de fiets, lekkere lange wandelingen enz. Naast Skyler heb ik nog een 6 jarige Jack Russell die dus ook altijd mee gaat. Maar Skyler is 11 en die kan dus geen lange wandelingen meer maken en kan daardoor dus ook niet altijd mee omdat ze ook niet lang kan blijven staan. Oke, hoort bij het ouder worden. Ik heb daarom een fiets/wandelwagen gekocht, zodat ik haar toch wat verder, dan bij ons in de buurt, kan uitlaten. Dat vond ze allemaal prima.
Maar tegenwoordig snapt ze sommige dingen niet meer goed. Ze springt nog wel in het bakje, maar draait zich daarin niet meer om. Als ze er weer uit mag, dan wil ze aan de achterkant eruit, maar die kant is hoger dan de voorkant, dus probeer ik haar met pijn en moeite in het bakje te draaien, waardoor ze helemaal van slag is als ze uit het bakje springt en soms wel valt! Buiten dat zij van slag is, ben ik ook van slag! Ik vind het verschrikkelijk als ik haar niet meer overal mee naar toe kan nemen. Tegenwoordig laat ik de honden vaak apart uit en voel me enorm schuldig als ik de Jack Russell mee naar het bos neem om een lange wandeling te maken. Ik kan dan echt een potje huilen in de auto. Haar wereldje wordt zo klein.

Herkennen jullie dit als je meerdere honden hebt, of stel ik me aan? Hoe lossen jullie dit op?

Groetjes Renate

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Moeite

Ongelezen berichtdoor Romke » 14/08/17 19:09

Het is heel vervelend als je huisdier steeds minder kan.
Ik vind niet dat je je aanstelt, begrijp dat het heel lastig is.

Maar probeer hier wel vrede mee te gaan vinden. Houden van is ook loslaten.
Het is veel minder 'zielig' voor je hond om haar thuis te laten, dan gemanoeuvreer in een karretje omdat jij haar graag erbij wil hebben.
Als je iets lekkers neemt en voor haar neus houd zou het draaien dan miss wel lukken?

Heel cliché, maar wel van toepassing denk ik

“Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Franciscus van Assisi

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Moeite

Ongelezen berichtdoor rimanime » 16/10/17 21:30

Ik heb Cooper een ruim 9 jarige reuen ik merk dat hij al veel minder aan kan dan mijn pas overleden teef. Lola liep,toen ze 11 was, nog volop mee met de dagelijkse lange wandeling. Ik moet dus accepteren dat dit met Cooper niet gaat lukken.

Wellicht speelt er bij jouw hond dementie mee ? Omdat je aangeeft dat ze niet alles meer lijkt te snappen ?
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)


Terug naar “Seniorenhoek”