Saartje en mijn dochter in actie

Plaats hier je filmpjes over Labradors.
Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Saartje en mijn dochter in actie

Ongelezen berichtdoor Carobella » 15/02/16 19:50

Filmpje gaat ook verwerkt worden in spreekbeurt van dochter over het krijgen van een puppy en wat daar allemaal bij komt kijken. Die houdt ze donderdag in groep 4.

Saartje in nu 15 weken en afgelopen zaterdag laatste puppy training gehad. Nu op naar de basisvaardigheden die start op 2 maart. Nu al zin in.

Afbeelding
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Re: Saartje en mijn dochter in actie

Ongelezen berichtdoor marie » 15/02/16 19:55

Wat schattig, saartje heeft het al heel goed door.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen berichtdoor Carobella » 15/02/16 21:45

De trainster van de hondenschool zei zaterdag dat Saartje het echt heel goed doet. We gaan vol vertrouwen door met de volgende cursus. Maar ze komt ook uit een lijn waar pa en moe prijzen gehaald hebben en pups uit eerdere nesten het ook niet onaardig doen wat jacht(training) betreft. Dus het zit ook wel in de genen.

En het is gewoon leuk om te doen.

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen berichtdoor Binkie » 15/02/16 21:46

Saartje gaat al keurig zitten op commando! Kan ze ook al op conmando gaan liggen en staan?
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

blub
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen berichtdoor blub » 15/02/16 21:59

Wat een leuk filmpje! En wat fijn dat ze het zo goed doet.
:zwartpootje: Maas (Diesel) 12 oktober 2015

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen berichtdoor Carobella » 15/02/16 22:25

Liggen = down en dat is het lastigste tot nu toe gebleken. Ze moet dan op een bepaalde manier gaan liggen. Dat lukt stukje bij beetje maar ze veert vaak ook weer snel op. Alles leert ze supersnel maar hier is iets mee wat het lastiger maakt.

Verder wacht ze sinds we haar een week hebben al keurig op haar eten en gaat pas eten als we Nu mag Saartje eten zeggen. In de gang gaat ze nu ook zitten tot we riem af hebben gedaan. Zindelijk gaat goed.

Maar 2 maart gaan we weer verder met basistraining en dingen als naast en blijf ed. Kan niet wachten......

Gr Caroline

Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 16/02/16 07:38

Leuk filmpje.

Zo lief hoe kids er meer bezig kunnen zijn.

Met Diego gaat het ook goed. Hij heeft veel dingen al onder de knie dat is wel handig. Hij kent nu de : zit, down, stay, zoek, easy ( dat is rustig een brokje pokken uit je hand). Zoek, kom , blijven zitten tot wij go zeggen. Ook met eten. Los laten op commando. Zindelijk is hij al 5 weken. Alleen ontlasten hier voor op straat moet er nog af;-)
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen berichtdoor Binkie » 16/02/16 19:50

Leuk dat Saartje steeds meer gaat leren. Ik ben ook altijd zo trots als Bink weer iets nieuws geleerd heeft!

Wat knap van Diego! Hij kent echt al veel commando's.

"Zit" gaat bij Bink vlekkeloos, blijven wachten tot wij zeggen dat hij mag eten gaat ook erg goed. Het commando "nee" begint nu ook te komen. Verder heeft hij bij "af" en "staan" nog wel een beetje hulp nodig (met iets lekkers in je hand doet hij het goed, maar anders.....). Het naast lopen gaat ook best goed, maar zodra ik stop met lopen draait hij zich om en gaat met z'n koppie naar mij toe zitten ipv met onze neuzen in dezelfde richting.
Hij kan af en toe nog flink trekken aan de riem, daar zijn we mee aan het oefenen, maar dat lukt nog niet zo goed. Ook wil hij nog tegen iedereen die hij tegen komt aan springen. Dat is ook wel belangrijk om af te leren. Er is nog genoeg werk aan de winkel!!
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 20/02/16 14:07

:klasse: Wat braaf dametje al! :verliefd1:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen berichtdoor Carobella » 22/02/16 14:12

Net geoefend dat ze eerst moet zitten (ik hou haar wel bij de riem vast) dan gooi ik dummy weg. Dan wil zij er achteraan maar moet ze eerst van mij weer gaan zitten en pas vanuit een soort rust (ik probeer haar heel even los te laten zitten) roep ik apport. Dan gaat ze de dummy halen en komt die netjes brengen. Leuk hoor.

Ze is alleen niet helemaal fit van tanden/kiezen wisselen. Eet niet zo goed ed/slaapt veel en dunnere poep. Hopelijk is dat nu snel voorbij.

Gr Caroline

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen berichtdoor corretje » 22/02/16 20:29

Zo wat leuk om te lezen hoe goed ze het allemaal doen. Maar waarom lukt het down niet? En wat bedoel je met op een bepaalde manier liggen? Wij gebruiken ook down en dat is liggen. Hoe maakt niet uit als hij maar op de plaats blijft. Veel plezier en suc6 met het trainen verder
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen berichtdoor Carobella » 25/02/16 11:59

corretje schreef:Zo wat leuk om te lezen hoe goed ze het allemaal doen. Maar waarom lukt het down niet? En wat bedoel je met op een bepaalde manier liggen? Wij gebruiken ook down en dat is liggen. Hoe maakt niet uit als hij maar op de plaats blijft. Veel plezier en suc6 met het trainen verder

Het moet in ieder geval van de trainster op een bepaalde manier. Een bil een beetje naar links of rechts zodat het echt in een soort ruststand is. Anders is het teveel in een - ik zal wel weer snel - overeindkomen stand (iets in die geest).

En ik vermoed dat er bij down toch iets komt kijken wat niet veilig voelt ofzo. Zit was een makkie, maar down en down blijven is niet haar favoriet op een of andere manier.

En als je maar iets zegt als goed zo - springt zij alweer enthousiast omhoog. Het is een beetje zoeken :D

Ronnie
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen berichtdoor Ronnie » 07/03/16 09:34

Wat een leuk filmpje! Kan me voorstellen dat je dochter het heel leuk vond om over de pup te vertellen op school:)
En het geeft inderdaad echt een goed gevoel als de pup steeds meer dingetjes leert

Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen berichtdoor Romke » 07/03/16 20:35

Ik snap het verschil in dat liggen wel.
Wij kregen het zelfs op twee manieren aangeleerd, het had allebei een ander doel.

De 1 is een wat passieve lig en de andere een actieve lig.
Ik vond de passieve vele malen makkelijker aanleren dan de actieve lig, maar dat kwam doordat mijn hond dit zelf al zo deed.
Andersom was het veel lastiger

Terug naar “Filmhoekje”