Isa vind de auto maar niks

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
MarlinH

Isa vind de auto maar niks

Ongelezen berichtdoor MarlinH » 14/07/08 12:32

Wij gaan waarschijnlijk volgende week of die week daarop op vakantie. We blijven gewoon in Nederland en Isa gaat mee. Alleen ze heeft een hekel aan de auto, altijd al gehad. Ze drupt heel veel vocht uit dr neus, en ze kijkt erg zielig, ze kwijlt ook heel erg. :shock: Ze ligt bij mij op de achterbank, want in de kofferbak kan ze niet, of ze zou zich wel erg klein moeten maken :lol: Als je dr wil aaien, om dr op haar gemakt te stellen, draait ze haar hoofd weg, ze wil dus even niet dat je aan haar komt. Ze wil eerst ook niet liggen, terwijl dat juist wel makkelijker is. We gaan regelmatig met haar naar een leuke plek met de auto, maar het went maar niet. Ze heeft geen nare dingen meegemaakt ofzo. Als ze dan uit de auto komt, is ze weer helemaal zichzelf helemaal blij en kwispelen en de zielige uitdrukking op haar gezicht is direct verdwenen. Dan wandelen we bijvoorbeeld een eindje, en is ze lekker moe als ze teruggaat, als we haar dan op willen tillen om in de auto te zetten, wil ze al weglopen. Maar als ze erin zit, en ze is dus lekker moe, dan valt ze vaak in slaap en is er niets aan de hand, al is ze dan niet vrolijk ofzo. Wie heeft er tips om het reizen iets aangenamer te maken, of heeft iemand ervaringen? (Sorry voor het lange verhaal)

TamaraKees

Ongelezen berichtdoor TamaraKees » 14/07/08 14:57

een kluifje (niet te groot voor evt. misselijkheid)

Jari heb er eigenlijk helemaal geen hekel aan gehad. hij moest gelijk een uur in de auto (vanaf de fokker in lunteren naar schiedam)

daarna zijn we wel vaak in de auto geweest met hem. naar toe wat voor hem "leuk" zal zijn. wandelen in bos, meertjes,strand,water enz enz.

dat al geprobeerd? of deden jullie dat al

MarlinH

Ongelezen berichtdoor MarlinH » 14/07/08 15:41

Wij moesten ook een uur van de fokker naar huis, toen kroop ze heel dicht tegen me aan. Verder heel vaak naar leuke plekjes geweest, nooit naar vervelende plaatsen ofzo. Kluifje is wel een goed idee, we hebben toevallig net nieuwe gekocht, dus die kunnen we wel bewaren.. :)

TamaraKees

Ongelezen berichtdoor TamaraKees » 14/07/08 15:43

MarlinH schreef:Wij moesten ook een uur van de fokker naar huis, toen kroop ze heel dicht tegen me aan. Verder heel vaak naar leuke plekjes geweest, nooit naar vervelende plaatsen ofzo. Kluifje is wel een goed idee, we hebben toevallig net nieuwe gekocht, dus die kunnen we wel bewaren.. :)


hopen dat het helpt.. mis heeft andere forummers nog iedeeen

taggart

Ongelezen berichtdoor taggart » 14/07/08 21:06

ze lijkt dus echt autoziek te zijn, als ze echt kwijlt

Dus dan lijkt een kluif mij niet zo'n goed idee!!!
Ik zou kijken of je de ruit aan haar kant misschien kunt blinderen
En zorg dat ze goed vastzit, zodat ze zo min mogelijk rammelt

Tja en of dat ooit overgaat
De golden van vrienden van ons heeft het ook vanaf pup
Die gaat supergraag mee in de auto, maar in de auto en zeker op slingerwegen dan is hij misselijk, hijgen tot en met , veel slikken
Hij gaat ook nooit liggen , blijft op een plek zitten en kijkt recht vooruit
Als hij er eenmaal is is het over!!!

Zorg gewoon dat je genoeg stopt onderweg om haar effe eruit te laten en te laten drinken, niet teveel eten geven

TamaraKees

Ongelezen berichtdoor TamaraKees » 14/07/08 21:13

Ow, van het kwijlen heb ik overheen gelezen volgens mij :shock: , nee dan lijk een kluif niks idd

MarlinH

Ongelezen berichtdoor MarlinH » 16/07/08 08:50

Oke, bedankt voor de nieuwe informatie. We zullen kijken wat we kunnen doen! Bedankt voor de tips!

Dorette&Toosje

Ongelezen berichtdoor Dorette&Toosje » 16/07/08 09:56

Ze heeft duidelijk stress. En als je dan een ding niet moet doen, is aaien en geruststellen. Dan bevestig je haar angst en stress.
Het beste kun je haar af en toe in de auto laten gaan , iets lekkers geven en meteen weer uit de auto. Zonder te rijden.
Dan geef je haar voer in de auto. Daarna weer uit de auto.
Dan rij je een rondje om een blok huizen heen. Hond na afloop in de auto een brokje geven. Uit de auto. Zo bouw je het op.
Maar vooral niet troosten omdat ze zo zielig doet.
Zelf stoer doen is een stuk beter. :wink:


Terug naar “Op vakantie met je hond”