Vakantie Duitsland Ilsenburg

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Baerke

Vakantie Duitsland Ilsenburg

Ongelezen berichtdoor Baerke » 29/08/08 20:41

Wij gaan volgende week op vakantie met de doggies
We gaan naar Duitsland Ilsenburg in het Harz gebied
Heeft er iemand nog tips ?
Moeten de honden altijd aangelijnd worden ?
Is het verplicht om een halsband te dragen want die hebben we namelijk niet
We wandelen namelijk met een jachtlijntje

We zijn van plan dagtochten te maken van maximaal 15 kilometer Hopelijk iets meer als het goed gaat
Heeft iemand tips wat mee te nemen in de rugzak voor de honden ?

voor ons is het de eerste keer dat de dagtochten met de doggies doen ,moeten we ergens opletten ? zijn er dingen die we vooral niet moeten doen
Hebben de honden extra voer nodig bij zo een dagtocht

onze dank is groot Greets Meriam

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 30/08/08 20:26

Deze zomer hebben wij met Mexx ook de eerste keer lange tochten gemaakt. En ik had altijd een EHBO setje bij me een tekentang en altijd water.

Ik heb nooit extra eten bij me, aangezien ze niet weer direct mogen wandelen na het eten en het ook niet echt nodig is.

Wij gaan naar Oostenrijk altijd, dus weet niet hoe het aanlijnen is in Duitsland. En ik zou even kijken naar de rabies enting en de penning hiervan.

Niet te lang in de zon lopen ( maar dat kan hier ook niet ) en de voetzooltjes in de gaten houden.

En verder heel veel plezier !
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

taggart

Ongelezen berichtdoor taggart » 02/09/08 21:38

veel plezier Meriam

We zijn nooit daar geweest, maar wel in Dld en we hebben ze ook daar met wandelen nooit aangelijnd gehad, alleen in dorpen enz

wij vertrekken morgen naar Kreta!!!

mathildeve

Ongelezen berichtdoor mathildeve » 03/09/08 16:30

wij zijn net terug uit Duitsland, zwarte woud. De regels zijn door heel duitsland heen hetzelfde.
Muilkorf moet je bij je hebben, honden moeten overal aangelijnd zijn, tuigje in de auto is verplicht.
Wij hebben met Zara braaf aan de lijn gelopen, maar overal kwamen we loslopende honden tegen, dus hoe streng ze zijn?

Veel plezier!!


Terug naar “Op vakantie met je hond”