vakantie zweden en noorwegen

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Spike

vakantie zweden en noorwegen

Ongelezen berichtdoor Spike » 06/01/09 20:06

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om met de zomervakantie van 2009 vier weken naar Zweden en Noorwegen te gaan. En natuurlijk gaat onze Spike met ons mee. We gaan met de caravan en willen over de brug naar Zweden.
Wie van jullie heeft ervaring met bv. entingen, controles daarop , tips etc?

Gebruikersavatar
Kyra
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3251
Lid geworden op: 27/01/08 21:23
Locatie: Alphen aan den rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kyra » 06/01/09 20:10

Dit zijn dingetjes die de DA je nauwkeurig kunnen vertellen, teminste die van ons wel.. Enuh.. Heb jij 2 spike's? 8)
Afbeelding

Spike

Ongelezen berichtdoor Spike » 06/01/09 21:06

nee, haha ik heb geen twee Spike´s. Op de één of andere manier is het er twee keer ingekomen. Ik weet niet hoe maar Spike 12/11/2005 klopt in ieder geval. Ik weet niet hoe ik die andere moet verwijderen.

Gebruikersavatar
Liams_Mum
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2368
Lid geworden op: 01/07/08 17:07
Locatie: (Born in Schotland) Stevensweert
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Liams_Mum » 06/01/09 21:16

Spike schreef:nee, haha ik heb geen twee Spike´s. Op de één of andere manier is het er twee keer ingekomen. Ik weet niet hoe maar Spike 12/11/2005 klopt in ieder geval. Ik weet niet hoe ik die andere moet verwijderen.


Als je ff naar boven gaat dan zie je Profiel. Als je daar op klikt en dan ga naar Labrador gegevens kun je de foute gegevens verwijderen. :wink:
Groetjes, Gayle & the boys
Afbeelding

rob en helma

Ongelezen berichtdoor rob en helma » 08/01/09 10:06

hou er rekening mee dat is noorwegen de honden niet los mogen

labradorgroentje

Ongelezen berichtdoor labradorgroentje » 14/01/09 14:59

Wij zijn vorig jaar naar Zweden geweest, was helemaal geweldig voor Toby. Maar wij hadden in November al de honsdolheid prik gehaald. Er moet tussen prik en bloedtest minimaal 4 maanden zitten. Dan twee weken wachten op uitslag.

Stel in jouw geval: hij moet nog rabiesprik, dan is bloedtest midden / eind mei. Je hebt dan maar één kans op goede uitslag, geen reservetijd meer voor nieuwe rabiesprik en bloedtest.

Wij hadden in november de prik, test in maart. Als het dan niet goed was gegaan, hadden we nog een tweede kans om in augustus op vakantie.

Binnen 10 dagen voor vertrek moet je weer naar de dierenarts en een speciale ontwormingskuur voor de hond halen.

Succes!

Gebruikersavatar
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1557
Lid geworden op: 03/01/08 10:05
Locatie: Utrecht

Ongelezen berichtdoor Ollie » 14/01/09 15:19

Wij zijn afgelopen zomer met Ollie een maand door Zweden en Noorwegen wezen trekken. Het was geweldig! Hij heeft erg genoten en wij ook.
Idd heb je een officiele test nodig, die aantoont dat je hond voldoende antilichamen heeft tegen rabies. Als je hond nog nooit is ingeeind, zijn daar vaak ook 2 prikken voor nodig. En dan idd wachten tot de test kan doen (4maanden later). Onze dierenarts gaf aan dat het je idd zo'n 7 maanden kost voordat je alles rond hebt.
Dus ik zou snel even contact opnemen met je eigen DA, des te meer kans heb je dat het nog lukt!

Veel plezier.
Groetjes Saskia & Ollie
Afbeelding
Een Monika orginal!!

Jorinde
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1344
Lid geworden op: 27/06/08 17:08
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Jorinde » 20/01/09 16:42

Ik heb hier op het frum ergens vorig jaar gelezen dat de regels gingen veranderen vanaf een bepaald jaar, 2010 dan ofzo? Geen idee, ik weet het niet meer... En dat het dan minder moeilijk werd om de hond mee te nemen naar Zweden, maar ik kan het dus niet meer terugvinden. Er was ook een link naar een bepaalde website. Weet iemand hier iets over?
Groetjes Jorinde en :bruinpootje: van Brownie

Spike

Ja hoor, eerste enting

Ongelezen berichtdoor Spike » 27/01/09 18:51

:applaus:
We hebben de eerste rabiësenting gehaald! De DA gaf aan dat we na een maand nog een keer moesten enten om er zeker van te zijn dat de bloedtest goed is. Dan zou het altijd goed moeten gaan volgens haar.
Ook gezien de tijd die we niet hebben om na de bloestest nog een keer te enten.
De bloedtest vind dus eind mei plaats en dan nog ontwormen. Dit moet tien dagen voor vertrek dus het moet helemaal goed komen!
:wandelen:

labradorgroentje

Ongelezen berichtdoor labradorgroentje » 28/01/09 20:14

Dat van die tweede enting zou ik niet te hard roepen. Is namelijk manipuleren van de hoogte van de titerwaarden bij de test en mag dus niet... wij hebben het ook gedaan hoor, maar een DA kan er geloof ik heel officieel gezien zijn "licentie" mee kwijt raken.

Heel veel succes! Ik hoop dat het lukt, het is super om daar met een hond te zijn!

Vonne

Ongelezen berichtdoor Vonne » 29/01/09 14:23

Wij zitten er ook over te denken om naar Zweden te gaan met de caravan en natuurlijk Beau en ik heb een site gevonden met 'invoerrechten' voor huisdieren in verschillenden landen.

Hier kun je vinden wat de eisen zijn, wat je mee moet nemen enzo. Ik vind het een overzichtelijke site.

Dit is het adres
www.dogsincluded.nl

Spike

Ongelezen berichtdoor Spike » 29/01/09 22:02

De site waar je over spreekt heb ik inderdaad al bekeken en die geeft aan wat we eigenlijk al weten.

Verder ga ik voor de goede afloop van de entingen al blijf ik het een gedoe vinden hoor.

Maar ja, je wilt geen trammelant he.....hahaha :eusashhh: :D

joep

Ongelezen berichtdoor joep » 05/02/09 16:59

tis idd een heel gedoe wij zijn vorig jaar
naar zweden gegaan zijn erg lang bezig geweest
met de entingen/bloedtest enz.
maar toch maar zeker voor het onzekere genomen.

maar baalde wel als een stekker dat we in zweden aankwamen
er niemand bij de doane zat en we dus zo door konden rijden grrr :evil: .

maar we gaan van de zomer weer naar zweden en nu met minder
trammaland van te voren :D .

Vonne

Ongelezen berichtdoor Vonne » 08/02/09 21:55

Beau heeft van de week ook zijn rabies enting gehad... we weten nog niet zeker of we naar zweden gaan (we zijn van die laatste moment mensen op vakantie gebied ) dus maar het zekere voor het onzekere genomen en toch maar de prik gehaald. Ik (nou ja... beau dan) moet begin juni voor de bloedtest en dan is het afwachten.

Misschien alle poeha voor niks en gaan we gewoon weer lekker naar Texel, maar dan heeft hij het alvast voor een volgende keer. want dat we een keer naar Zweden gaan is een feit.

Spike

Hoera!

Ongelezen berichtdoor Spike » 24/06/09 19:33

Hoera, we hebben de bloedtest gedaan en het bleek dat Spike voldoende antilichamen had. Dus Noorwegen here we come!!!!!!!


Terug naar “Op vakantie met je hond”