Zwemmen in Frankrijk?

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
markensigrid

Zwemmen in Frankrijk?

Ongelezen berichtdoor markensigrid » 20/01/09 22:54

De zomervakantie zit er weer langzaam aan aan te komen en nu zitten we een beetje te kijken naar campings in Noord Frankrijk. We zouden graag Spike meenemen op vakantie, maar zowel voor hem als voor ons is dat de eerste keer. Nou vroegen wij ons af waar honden in Frankrijk mogen zwemmen. We gaan namelijk in het hoogseizoen ( kan niet anders vanwege ons werk) en het is voor hem dan natuurlijk lekker om te zwemmen. Weet iemand misschien hoe dit zit? We hebben wel een beetje zitten zoeken op internet, maar konden er niet echt wijs uit worden. :confused:
Ik hoop dat jullie ons een beetje kunnen helpen.

(We gaan natuurlijk niet boeken voordat we weten dat er voor hem genoeg te doen is en dat hij kan zwemmen.)

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 20/01/09 23:06

In het hoogseizoen is het aan de (zuid) stranden wat moeilijker om je hond te water te laten. Bretagne en Normandië is al wat makkelijker. Ik weet niet hoever je weg wil gaan, maar wij hebben ooit in de Jura aan het Lac de Vouglans gestaan. Een heerlijk gebied. Maar als je in Frankrijk een camping bij of aan een rivier of meer uitzoekt, is er altijd wel een plek waar je de hond heerlijk te water kan laten gaan. www.camping-frankrijk.nl is een fijne site vind ik persoonlijk. Alvast veel voorpret gewenst :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

De Geijsjes
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2179
Lid geworden op: 15/07/07 12:23
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ongelezen berichtdoor De Geijsjes » 21/01/09 14:35

Op de site www.dogsincluded.nl staat veel informatie en huisjes etc. Misschien heb je er wat aan?
Mike ♂ (Tricky Mike v.d. Mediaan/herplaatser(08-09-1990 tot 24-12-1996))
Beagle ♂ (Grienwolder Clownesque Beagle (15-09-1994 tot 12-06-2005)

markensigrid

Ongelezen berichtdoor markensigrid » 21/01/09 16:14

Heel erg bedankt alvast. We waren van plan om richting Bretagne of Normandie te gaan in de buurt van zee of een meer.
Ik zal ook zeker eens op de sites kijken die ik van jullie heb gehad.

Gebruikersavatar
AnjaS
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23/11/04 21:58
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnjaS » 21/01/09 19:21

Wij gaan bijna altijd naar Frankrijk op vakantie, wel zoeken wij vaak een meer of rivier.

Dan is er meestal wel plek voor de hond.
Vorig jaar hadden we een camping tussen 2 rivieren, in de 1 waar de camping aan lag, daar zwommen de mensen, de andere daar gingen wij dan heen met de honden, val je niet de mensen lastig die er geen behoefte aan hebben.

Ook hebben we een keer de rivier aan de camping genomen, maar dan aan het einde van de camping, dus niet tussen de gasten, wat geoefend met waterapportjes, kregen zelfs bekijks en later de complimentjes over opgevoede honden... :)

Wij vinden Frankrijk super voor de honden, bijna nergens een probleem als ik met 2 monsters aan kom.
Afbeelding

Dank je wel Anca
:zwartpootje: Daisy (2-4-1997 - 29-4-2004)
:bruinpootje: Tess (2-6-2004 -25-02-2013)
:bruinpootje: Tjinta( 2-6-2004 - 14-9-2016)
:zwartpootje: Stars and Tails Black Lola 28-10-2013

markensigrid

Ongelezen berichtdoor markensigrid » 22/01/09 15:48

AnjaS schreef:Wij gaan bijna altijd naar Frankrijk op vakantie, wel zoeken wij vaak een meer of rivier.

Dan is er meestal wel plek voor de hond.
Vorig jaar hadden we een camping tussen 2 rivieren, in de 1 waar de camping aan lag, daar zwommen de mensen, de andere daar gingen wij dan heen met de honden, val je niet de mensen lastig die er geen behoefte aan hebben.

Ook hebben we een keer de rivier aan de camping genomen, maar dan aan het einde van de camping, dus niet tussen de gasten, wat geoefend met waterapportjes, kregen zelfs bekijks en later de complimentjes over opgevoede honden... :)

Wij vinden Frankrijk super voor de honden, bijna nergens een probleem als ik met 2 monsters aan kom.



Oh gelukkig. Het is namelijk nog best lastig om wat leuks te vinden waar Spike ook nog in het water mag.
Maar.. we blijven zoeken en het komt allemaal helemaal goed :klasse:
Moet hij eigenlijk behalve de jaarlijkse inenting nog ergens anders voor ingeent worden? Rabbies ofzo?

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 22/01/09 21:05

Wij zijn afgelopen jaar naar Anduze geweest met Yara. Ze was toen nog maar 17 weken. Het was fantastisch. We lagen aan een rivier en gingen regelmatig even zwemmen met Yara.
Ciba is ook 2 jaar meegeweest. Daar ging ik iedere dag mee zwemmen! We lagen die jaren ook aan een rivier.

Rabies enting moeten ze minimaal 3 weken voor vertrek hebben. Als je naar Frankrijk gaat zou ik ook de wormkuur tegen hartworm doen. Je dierenarts kan je er meer over vertellen.
Het is ook leuk om het Boekje "Leven als hond in Frankrijk" (van J. Lissenberg) te lezen. Er staan veel goede adviezen/tips in.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

markensigrid

Ongelezen berichtdoor markensigrid » 23/01/09 13:17

Bedankt voor de tip.
Ik zal inderdaad ook met de dierenarts even overleggen.
:)


Terug naar “Op vakantie met je hond”