Vakantie Balatonmeer

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Linda-Beetle

Vakantie Balatonmeer

Ongelezen berichtdoor Linda-Beetle » 28/01/09 09:19

Hi hallo allen,

Het is zover.. jaja.. Beetle gaat dit jaar voor de eerste keer mee op vakantie..

Nu ben ik aan het zoeken of het iets is om met de hond naar Hongarije te gaan? Zo bij het balatonmeer.. Maar nu wil ik natuurlijk weten of Beetle daar goed kan zwemmen!!

Hebben jullie hier ervaringen mee??

Ik zou graag op een camping willen zitten, dit voor mijn zoon, en daarnaast vlakbij het meer waar beetle kan zwemmen...

Graag reacties..

Groeten,

Linda

lara-puk

Ongelezen berichtdoor lara-puk » 28/01/09 18:51

tja, vrijwel overal zou ik zeggen ja super!
Maar bij het balaton meer denk ik er persoonlijk iets anders over.
het is een heel ondiep meer, het water wordt dan ook redelijk warm in de zomer, zit bovendien relatief veel zwavel in. Dat is voor mensenhuid/en gewrichten soms heel prettig, maar heb totaal geen idee wat dat met hondenhuid doet. zou het dus voor de zekerheid even navragen bij de dierenarts. zou ook even specifiek navraag doen over zaken als algen en dergelijke die het lekker doen in warm (balaton)water.
waar je ook voor kiest, zou hoe dan ook een antiallergeen mee nemen voor tijdens je vakantie in geval van nood

!! W€NDY !!

Ongelezen berichtdoor !! W€NDY !! » 06/02/09 13:44

Wij zijn zelf vorig jaar naar het Balatonmeer geweest met vrienden en daar zwommen wel wat honden. Het is inderdaad vrij ondiep en redelijk warm, dat zou je inderdaad beste even aan DA kunnen vragen. Het is wel mooi qua inlopen, sommige stukken zit geen verhoging, dus kunnen ze er lekker inrennen. (moet het natuurlijk niet megadruk zijn..)

!! W€NDY !!

Ongelezen berichtdoor !! W€NDY !! » 06/02/09 13:45

!! W€NDY !! schreef:Wij zijn zelf vorig jaar naar het Balatonmeer geweest met vrienden en daar zwommen wel wat honden. Het is inderdaad vrij ondiep en redelijk warm, dat zou je inderdaad beste even aan DA kunnen vragen. Het is wel mooi qua inlopen, sommige stukken zit geen verhoging, dus kunnen ze er lekker inrennen. (moet het natuurlijk niet megadruk zijn..)


Overigens waren we zonder hond, dus ik heb er niet veel meer ervaring mee dan alleen het zien van die andere honden.

Gebruikersavatar
jessica
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4979
Lid geworden op: 03/09/06 15:24
Locatie: hazerswoude
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor jessica » 07/02/09 09:36

De balaton is prima om lekker te zwemmen, ik ga wel mee met de tips van Lara-puk. Waar je ook even aan kunt denken is welke camping je kiest. Je kunt overal wel het water in, maar houdt rekening met de kleine campings dat vaak nog veel riet zich dan bevindt en het in het water springen dan ook best listig kan zijn (afgebroken stukken onder water ed, maar ook bloedzuigers ed)
De zuid-kant van het meer loopt geleidelijker af dan de noord-kant, maar persoonlijk vind ik de noord zijde wel prettiger.
Kijk ook goed naar de campings zelf, bv in Siofok (zuidkant) zit een camping die in de loop van de jaren vooral een jongeren camping is geworden en waar dus busladingen pubers worden losgelaten :wink: (dat zijn dus lange nachten zeg maar :D )
Op internet is gelukkig best veel info te vinden (bv op Zoover) over meningen. Vooraf ms even goed lezen.
Afbeelding
©Monika


Terug naar “Op vakantie met je hond”