op reis met de campingcar en de labrador

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
chris

op reis met de campingcar en de labrador

Ongelezen berichtdoor chris » 07/03/10 09:38

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met een labradorpup in een campingcar?
Wij gaan er dikwijls op uit met de campingcar naar Frankrijk, begin volgende maand krijgen we onze pup en niet lang daarna vertrekken we met de campingcar. Heeft er iemand tips voor ons?

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 07/03/10 10:25

ik weet wel dat een pup nog geen Rabies enting mag hebben en die is daar toch verplicht zou maar eens bij je da gaan vragen
alles wat je nu weet en vraagt is belangrijk voor jullie
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Gebruikersavatar
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1617
Lid geworden op: 16/11/05 11:05
Locatie: Nagyvisnyó Hongarije

Ongelezen berichtdoor Caya » 07/03/10 13:35

Een tip is: zorg dat je hond vast zit in de camper. In een bench of in een gordel. Hij mag niet los in de ruimte achter de voorstoelen verblijven. Daarbij komt dat het heel erg gevaarlijk is voor alle inzittenden als je een noodstop moet maken. Lees maar eens het stukje tekst door wat ik van een ander forum heb 'geleend':

Beste mensen,ik lees regelmatig dat er nog steeds mensen zijn die hun " zo geliefde" hond nog steeds los in de camper hebben liggen tijdens het rijden.( En dan heb ik het niet over de speciale gordels voor honden). Een bench is niet zo'n grote uitgave (op marktplaats staan er genoeg tweedehands). Wij moesten een paar jaar geleden een noodstop maken ,omdat er aan de andere kant van de weg iemand achter het stuur onwel werd, hij raakte nog net de achterkant van onze camper. Onze hond die "gezellig" bij ons lag werd een projectiel van 30 kg ! En hij vloog door de voorraam naar buiten. Wij zaten in onze gordels en hadden onze handen vol aan ons zelf! De hond heeft dit niet overleefd ........ We zijn heel erg geschrokken, nu gaat onze nieuwe hond tijdens de rit in een bench en we zetten die klem tussen de banken van de eethoek. Beste mensen gebruik of gordels of een bench!
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13


Terug naar “Op vakantie met je hond”