vakantie tent?

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Gebruikersavatar
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 758
Lid geworden op: 19/11/08 11:17
Locatie: brabant
Contacteer:

vakantie tent?

Ongelezen berichtdoor saskia burghout » 16/04/10 08:20

hoi allemaal heb effe een vraagje aan jullie die weleens met de hond gaat camperen.
ik ga een vakantie boeken met vriend en kids in de ardennen deze zomer.
het wordt zo sportieve vakantie met aktiviteiten dan krijg je s'ochtens een programma (kano,atb,vlottenbouwen,raften enz enz) en smiddags heb je vrij.
we huren daar een tent bij.en de honden mogen mee (Storm en Darno)

mijn vraag is nu hoe zouden jullie het doen.
sochtends als wij actief gaan doen de honden in de tent met een opblaas zwembadje en dan reden ze het wel een paar uur zo in de warmte uiteraad met drinkwater erbij enz zo alleen. of laten jullie nooit of de nimmer de honden alleen in een tent.
zodra wij terug zijn is alle aandacht natuurlijk voor de honden zwemmen,trainen,wandelen enz

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 16/04/10 09:03

ik zou mijn honden nooit alleen achter laten in een tent kijk dan of er ook opvang mogelijk is voor de honden
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Gebruikersavatar
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 947
Lid geworden op: 04/10/05 20:50
Locatie: vlaardingen

Ongelezen berichtdoor margreet » 16/04/10 09:22

Nee zou ik ok niet aandurven, voor hetzelfde geld vinden ze een manier om te ontsnappen en zijn ze weg.
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 16/04/10 09:42

Ik zou het ook niet doen. Heb vroeger veel gekampeerd (+ stappen :D ) en rond een uur of tien dreef ik mijn tentje uit, ondanks dat deze in de schaduw stond. Zo warm en benauwd!
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

Esther1974

Ongelezen berichtdoor Esther1974 » 16/04/10 09:44

Wij hebben een seizoensplaats en kamperen dus bijna elk weekend. Beau vindt het geweldig en blijft ook best eens een tijdje alleen maar niet uren achter elkaar. We hebben hem dan aan de riem uiteraard maar niet een lange. Hij kan zit vast aan de ingang van de tent, onder de luifel en zodoende kan hij zelf kiezen of hij binnen of buiten gaat liggen. Er is echter echt 1 ding waar je rekening mee moet houden, het is ontzettend snel warm in de tent, de zon hoeft er maar even op te staan en het is al warm. Dus ik zou de honden niet in de tent laten, zorg dat ze naar buiten kunnen en in de schaduw kunne liggen...
gr Esther

Gebruikersavatar
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2880
Lid geworden op: 28/10/06 15:05
Locatie: Hengelo Ov

Ongelezen berichtdoor ElisabethErnstDave » 16/04/10 10:30

Wij hebben voor in de voortent een grote (gele) lichtgewicht opvouwbare bench daar gaan ze snachts in en soms ook overdag gezellig samen en meestal geven ze geen kik. Als we aankomen op een plek zetten we ook altijd eerst de bench op lekker buiten in de schaduw zodat wij de handen vrij hebben om alles op te bouwen 8) dus als het natuurlijk mogelijk is neem je de honden lekker mee als jullie het water opgaan honden in de bench in de schaduw bij het vetrek punt is misschien ook wel iemand die achterblijft zodat die een oogje in het zeil kan houden :wink:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding

thomasenjasper
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3240
Lid geworden op: 25/01/08 22:04
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor thomasenjasper » 16/04/10 10:38

Wij nemen de honden ook mee, we hebben een vouwwagen, en ik neem de grote stalen bench mee waar twee honden in kunnen, als
het niet te warm is durf ik ze wel even alleen te laten, in een softbench heb ik daar geen vertrouwen in.

Als het te warm is laat ik ze niet alleen, de temperatuur kan echt snel oplopen in de tent.

Ik doe trouwens wel altijd een slotje op de uitgang van de bench :oops:
Groetjes Sandra, Choco & James

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 16/04/10 10:47

Bij ons zitten de honden overdag in de voortent. Maar daar laat ik ze niet alleen in achter hoor. Ze zouden eruit kunnen ontsnappen -rits is makkelijk omhoog te duwen als ze hun kop eronder steken- of iemand zou ze eruit kunnen halen. :? Als het te warm is om in de caravan te liggen (die kan ordelijk op slot en daar kunnen ze niet uit) neem ik ze mee of 1 van ons blijft erbij.

Een stevige bench in de schaduw (met hangslotje) zou dan nog het beste zijn vermoed ik. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2880
Lid geworden op: 28/10/06 15:05
Locatie: Hengelo Ov

Ongelezen berichtdoor ElisabethErnstDave » 16/04/10 10:51

Wij hebben de softbench nu 4 jaar en we gebruiken die alleen tijdens de vakantie hij ligt dan ook standaard opgevouwen in de caravan. Misschien hebben wij rustige meiden want ze hebben nog nooit geprobeerd om eruit te komen. Als je de ritsen niet vertrouwd kan je daar altijd extra aan de buitenkant een haakje hangen. Tara is wel vaak ontsnapt uit de voortent zelf toen ze nog klein was ging ze achter de bench in de hoek zodat wij het niet zagen er stiekum tussenuit :evil:
Afbeelding

Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding

Gebruikersavatar
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 758
Lid geworden op: 19/11/08 11:17
Locatie: brabant
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor saskia burghout » 16/04/10 11:42

bedank al voor wat tips en meningen.
mijn honden liggen vanaf een jaar al niet meer in de bench ze liggen gewoon op een fleece kleed of kussen te slapen.
dus die wil ik ook niet mee nemen maar inderdaad een tent kan wel erg warm worden.

ik twijfel best wel ene kant zeg ik doen en aan de andere kant denk ik ze moeten ook niet overhit raken in een tent en helaas voor ze ze zijn ook nog is zwart.
maar het kan ook super gaaf worden als ze erbij kunnen zijn (kanovaren en vlotbouwen,pijl en boog schieten,luchtbucks schieten (ze zijn schotvast)fakkeltocht snacht alleen een probleem wordt het als we berg moeten klimmen en tokkelen enz).
dus merendeels van de tijd kunnen ze gewoon meedoen.
:confused: :confused: :confused: :confused:

Zootje

Ongelezen berichtdoor Zootje » 16/04/10 12:31

Ik zou mn hond ook nooit alleen laten in een tent, daarom gaan wij dit jaar ook voor het eerst eigenlijk in een huisje :) ALS we dan weggaan dan kan ze in de bench en niemand kan haar mee nemen (en zij kan ook op geen enkele manier) en je weet qua blaffen niet hoe of wat natuurlijk (althans wij niet met Ziva) dus vandaar..

Voor de warmte zou ik ze idd ook nooit achterlaten, dan zou ik mezelf maar op offeren om bij de honden te blijven... In een tent kook je als het warm wordt dat is als mens nog maar amper effetjes uit te houden dus denk niet dat het de beste keuze is.. Maar dat is mijn mening natuurlijk maar :)

Ben wel benieuwd wat het uiteindelijk zal gaan worden :)

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 16/04/10 14:38

Bij ons liggen de honden 's-nachts in de voortent lekker op een kussen of vetbed. Maar nooit alleen overdag. Je staat er versteld van hoe snel er overdag een tropische hitte ontstaat in een tent. Echt niet doen hoor.........
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Charella

Ongelezen berichtdoor Charella » 16/04/10 14:44

Ik zou de honden niet alleen laten in de tent. Wij hebben jaren gecampeerd in een tent. Ook al laat je een raam open, het wordt echt superheet in de tent. Er kan dan nog wel water zijn, maar dat wordt ook erg warm. Ik weet niet of de honden het dan wel een paar uur redden...

Gebruikersavatar
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1627
Lid geworden op: 17/01/10 16:24
Locatie: friesland

Ongelezen berichtdoor bubbles » 17/04/10 07:10

Niet in de tent laten. Veel te warm.
En die slimmerikken kunnen de rits open friemelen hoor.
:zwartpootje: Bubbles (Real Mystery of the Dutch Highlands)
5-11-2001 overleden 26-1-2016

Gebruikersavatar
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 758
Lid geworden op: 19/11/08 11:17
Locatie: brabant
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor saskia burghout » 17/04/10 10:15

we hebben besloten dat we ze gewoon thuis laten en ga vanaf nu maar oppas zoeken voor ze.
iedreen bedank voor jullie reactie's


Terug naar “Op vakantie met je hond”