Vliegtuig

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Agnes

Vliegtuig

Ongelezen berichtdoor Agnes » 28/02/11 12:25

Wij gaan binnenkort vliegen (kort--> 2 uurtjes), en Qiki gaat mee. Ze mag mee het vliegtuig in met ons omdat ze een hulphond is en hoeft dus niet in het ruim. Maar ik ben toch wel een beetje zenuwachtig hoe ze dat gaat vinden en hoe dat allemaal gaat hoor...

Gebruikersavatar
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 523
Lid geworden op: 20/09/08 14:18
Locatie: Ochten

Ongelezen berichtdoor donna » 28/02/11 13:08

Ik heb geen ervaring, maar mijn man heeft altijd veel gevlogen. Qiki wordt ingechequed als passagier en meestal krijg je zitplaatsen op de eerste rij en dan kan je de hond voor je leggen. Je moet wel van te voren melden dat je met een hulphond komt. Misschien even bij de vliegmaatschappij inlichtingen inwinnen? Het is wel prettig als je van te voren weet wat er gaat gebeuren.
Veel succes!

Gebruikersavatar
Xena
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1038
Lid geworden op: 29/08/05 12:17
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Xena » 28/02/11 13:20

Als je hond gewend is aan een bus/metro of trein dan is een vliegtuig ook geen probleem.
Ik heb wel honden uit het buitenland gehaald maar die gingen altijd in het ruim en hebben er niets aan over gehouden. Waren altijd vrolijk als ze uit de bench kwamen en heb er nooit een gehad die angstig was.
Afbeelding
Groetjes Marijke
31.3.2001 Tinüviel Moriquendi van de Buckiscope
13.6.2006 Precious Give en Take van Sophies Home
26.9.2007 Sallyjo's weather or not
14.9.2008 Greenwood Lodge Miss Phoebe
15.2.2009 Tropical Zanzibar van 't Chielewout
6.10.2005 Precious Neelix van 't Chielewout
01.6.2009 Extremely Cute de L'etang balancet

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 28/02/11 14:20

ik zou zeker denken aan een muilkorf of snuitje, mocht ze in paniek raken dan kan je dat voor je eigen veiligheid en voor die van anderen omdoen. zorg voordat je weggaat dat je hond zijn oren schoon zijn, geen ontstekingen daaraan heeft, vliegen en oorontsteking is voor een mens al heel erg pijnlijk dus voor een hond vast ook

maar voor een hond zal het niet echt anders zijn dan reizen met de trein zeker niet bij een getrainde hulphond die heeft al wat meegemaakt als het goed is in de opvoeding en trainingen die kijken niet zo raar meer op van een hele andere omgeving dan normaal. neem ook een klein kleedje mee dat vertrouwd is waar ze op kan liggen, voor een hulphond is het bij de baas liggen al vertrouwd maar miss is dat kleedje van thuis nou net een extraatje, plus mocht je haar even ergens anders neer moeten leggen, tijdens het wachten of in je vakantie, dan heb je dat ook bij de hand.

ik leerde de honden altijd om op mijn jas te gaan liggen, die heb je immers altijd bij je en is zeker net zo vertrouwd als hun eigen kleedje, zo kon ik overal waar ik was mijn hond ergens uit de weg af leggen.
al me kinders uitgevlogen

Patriot

Ongelezen berichtdoor Patriot » 27/03/11 20:05

Honden in de cabine van een vliegtuig ervaren de reis meestal als een "bus reisje" en gaan vaak rustig naast de geleider liggen (handig zo midden in het gangpad). Vaak stelt de luchtvaartmaatschappij de verplichting om de hond aangelijnd en gemuilkorft te houden gedurende de vlucht.

Uiteraard van te voren wel de hond even goed uitlaten want je kan onderweg niet vragen of ze even kunnen stoppen omdat je hond zijn / haar behoeftes moet doen :wink:

Agnes

Ongelezen berichtdoor Agnes » 30/03/11 07:34

Weten jullie toevallig ook hoe het zit met hondenvoer? Ik wil dit graag meenemen, maar mag dit ook deels in de handbagage? En moet het dan nog speciaal verpakt zijn? En hoe mag het mee in mijn koffer? Dichte verpakking alleen? Ik kan het op de site van ryanair niet vinden?

Karlien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4238
Lid geworden op: 15/03/05 16:08
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Karlien » 30/03/11 09:57

Agnes schreef:Weten jullie toevallig ook hoe het zit met hondenvoer? Ik wil dit graag meenemen, maar mag dit ook deels in de handbagage? En moet het dan nog speciaal verpakt zijn? En hoe mag het mee in mijn koffer? Dichte verpakking alleen? Ik kan het op de site van ryanair niet vinden?


Voer gaat bij ons altijd mee in de koffers, nooit in de handbagage alleen al om gezever te vermijden. Ik stop voor elke dag een plastiek zakje met de juiste hoeveelheid in mijn bagage.

Wat betreft het vliegen overigens; hier hebben we wel eens honden die last hebben van de druk in hun oren, en ik neem dan ook altijd een kauwstaafje mee voor het opstijgen en landen. Niet dat ik zeker weet dat het helpt? Meer voor het idee geloof ik :oops:
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses

Agnes

Ongelezen berichtdoor Agnes » 30/03/11 11:12

En die mogen wel sowieso in de handbagage dus? Ik zal het onthouden :)
Ik zal eens kijken of ik onder het gewicht kan blijven als ik het voer in mijn bagage stop... Lijkt me toch prettiger dan daar te moeten kopen. Maar 1 maaltijd voor de zekerheid in handbagage meenemen lijkt me wel handig ivm evt kwijtraken van koffers? Ik heb op de site van KLM alleen een verbod kunnen vinden op vloeistoffen (en chemishe stoffen en wapens) dus dan zou het mogen?


Terug naar “Op vakantie met je hond”