turkije

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Agnes

turkije

Ongelezen berichtdoor Agnes » 07/03/11 19:58

Ik ga binnenkort naar Turkije, maar weet nog niet zo goed of ik Qiki meeneem of niet. Het liefst wel, maar het is nog onduidelijk of ze welkom is in het hotel. Kennen ze daar überaupt hulphonden? De reisorganisatie was niet heel erg behulpzaam (hebben alleen een telefoonnummer aan een callcentrum gekoppeld). De eigen site van het hotel kan ik ook nergens vinden?

Het liefst neem ik haar mee, maar dan moet ik wel zeker weten dat ze dus ook het hotel in mag. (vliegtuig is geen probleem)

Jo-Ann

Ongelezen berichtdoor Jo-Ann » 07/03/11 21:34

Naar welk hotel ga je? Ik ben nogal een speurder op internet, misschien kan ik iets voor je vinden.

Karlien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4238
Lid geworden op: 15/03/05 16:08
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Karlien » 07/03/11 21:44

Hoi Agnes,

Turkijke is één van de landen waar ik geen hond zou meenemen omdat je wellicht overal de toegang geweigerd wordt zeker als je houdt van musea, moskeeën en andere toeristische uitstappen.
Gaat het om een strandvakantie zou ik het wel overwegen.

Ik vraag me trouwens af of men daar wel assistentiehonden kent.
Er is in elk geval geen Turkse school aangesloten bij ADEu of de IGDF.
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses

Agnes

Ongelezen berichtdoor Agnes » 07/03/11 22:01

het is een strandvakantie en het hotel is echt aan het strand.

Karlien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4238
Lid geworden op: 15/03/05 16:08
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Karlien » 07/03/11 22:07

Agnes schreef:het is een strandvakantie en het hotel is echt aan het strand.


Dan zou ik het wel overwegen en hangt het uiteraard van de goodwill van het hotel af ... want Turkije heeft vast geen wetgeving.

Onderstaande vond ik op de site van een geleidehondengebruiker:

Turkije- Bodrum
hotel: Magic Life Imperial
bezoek: 07/2006
geleidehondvriendelijkheid: zeer goed
accomodatie: zeer goed
eten& drinken: goed
boeking: JetAir
bemerking: Zeer kindvriendelijk hotel gevestigd op een groot domein.

Turkije- Bodrum
hotel: Bodrum Princess Luxe Resort
Voorzien bezoek: 08/2010
geleidehondvriendelijkheid: Slecht
accomodatie: NVT
eten& drinken: NVT
boeking: VIP Selection - JetAir
bemerking: We hadden geboekt in 01/2010, maar het hotel heeft onze boeking geweigerd vanwege mijn blindengeleidehond.

Turkije- Dalaman
hotel: Hilton Dalaman Golf Resort & Spa
Voorzien bezoek: 08/2010
geleidehondvriendelijkheid: Slecht
accomodatie: NVT
eten& drinken: NVT
boeking: VIP Selection
bemerking: Ondanks het feit dat kleine huisdieren zijn toegelaten, heeft het hotel de toegang geweigerd voor mijn blindengeleidehond. Dit vind ik hoogst merkwaardig zeker omdat het hier om een hotel gaat van een gerespecteerde hotelketen.
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 07/03/11 23:37

mmm ik zou het niet doen, honden zei dan zogeheten onrein dus mogen met veel dingen niet in aanmerking komen.

zo zijn wij eens niet op een reddingshondenmissie geweest na een aardebeving, wij kwamen met honden en ook nog eens met 90% vrouwen dat zijn 2 dingen die uit den boze zijn daar.

dus meenemen zou ik niet doen, daar heb je geen plezier van en je hondje ook niet
al me kinders uitgevlogen

AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1456
Lid geworden op: 24/09/09 12:26
Locatie: Delft
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnP » 07/03/11 23:39

Ik zou het niet doen ivm ziektes :confused: vrienden van mij hebben hondje uit turkije beestje is doodziek geweest, er zijn daar andere ziektes dan hier. Zou dat risico niet durven nemen met je hulphond

Anita Straalman

Ongelezen berichtdoor Anita Straalman » 08/03/11 06:56

Zoals Carola al zegt zijn honden inderdaad in hun ogen onrein. Ben je hier al wel eens een Turk tegen het lijf gelopen met je hond?
Hier springen ze tien meter de lucht in en lopen er met een gigantische boog omheen. Je kan je dan wel voorstellen hoe het in Turkije zal gaan ;)

Ik persoonlijk zou het dus niet doen.

Gebruikersavatar
Jamiedepemie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1265
Lid geworden op: 03/01/08 19:33
Locatie: Schipluiden

Ongelezen berichtdoor Jamiedepemie » 08/03/11 08:19

ik neem Jamie nooit mee op vakantie naar het buitenland. Hij mag altijd logeren bij mijn vriendin of zus :-)

Lekker in zijn eigen omgeving en niet in de warmte.

Ook voor mezelf wel eens fijn even geen hond uitlaten :wink:
Afbeelding
de banner is fantastisch mooi gemaakt door Monika :)

ester01

Ongelezen berichtdoor ester01 » 08/03/11 09:04

Anita Straalman schreef:Zoals Carola al zegt zijn honden inderdaad in hun ogen onrein. Ben je hier al wel eens een Turk tegen het lijf gelopen met je hond?
Hier springen ze tien meter de lucht in en lopen er met een gigantische boog omheen. Je kan je dan wel voorstellen hoe het in Turkije zal gaan ;)

Ik persoonlijk zou het dus niet doen.
dat doen niet alle Turken hoor :?

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 08/03/11 09:35

Nee, alleen maar de islamitische turken. En daar zijn er in Turkije nogal veel van. Voor een islamiet is een hond een onrein dier.

Om die reden en vanwege de warmte, zou ik de hond thuislaten. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 08/03/11 20:04

het is nu in turkije nog neit heel warm, maar ik weet natuurlijk niet wanneer je precies gaat?

ik zou mijn hond iig niet meenemen, als je je enigszins kan redden zonder. Als je hem echt nodig hebt zit er niets anders op natuurlijk, maar dan zou ik van tevoren wel goed aangeven hoe en wat. Vind het van de gekken dat een hulphond geweigerd zou worden, maar blijkbaar komt dat toch nog meer voor dan ik zou denken. Maar goed, als het niet hoeft zou ik het m niet aandoen. Eerst in dat vliegtuig, en wat heeft een hond nou aan een zon- en strandvakantie op een toeristische plek? volgens mij niet zoveel :D Dus ik zou ervoor kiezen, als het kan, om hem hier ergens onder te brengen
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
gezina
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 34
Lid geworden op: 23/02/11 14:40
Locatie: provincie drenthe

Ongelezen berichtdoor gezina » 08/03/11 23:27

ik lees dat je je hond mee wilt nemen naar Turkije.
zoals vele mensen schrijven, zou ik het niet doen.
ga regelmatig met vakantie naar Turkije en als je ziet hoe ze daar met honden en katten omgaan, vind het verschrikkelijk om te zien.
als je hond meegaat als hulphond, wordt je op de meeste plaatsen niet toegelaten.
en al die loslopende honden veroorzaken alleen maar trammelant.
ik zou een ander land uitkiezen als je met een hond op vakantie wilt.
Afbeelding

Agnes

Ongelezen berichtdoor Agnes » 09/03/11 08:47

het is de bedoeling alleen aan het strand (dat bij het hotel hoort) te verblijven. In de tijd dat ik ga is de verwachte maximum temperatuur daar 24 graden.

Ik ga er van uit dat als het hotel het toestaat, dat ze dan dus ook mee op het strand mag (hoort dus bij het hotel). Maar inderdaad de vraag: mag dat? Ik kan het nergens vinden, en ook nergens contactgegevens van het hotel zelf. En zolang ik niet weet dat het WEL kan, blijft ze inderdaad in Nederland.

Jo-Ann

Ongelezen berichtdoor Jo-Ann » 09/03/11 09:11

Ik heb je een Pb gestuurd met het telefoonnummer van het hotel.... is dat nummer niet goed dan?


Terug naar “Op vakantie met je hond”