Op naar Frankrijk

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Chris en Mayo

Op naar Frankrijk

Ongelezen berichtdoor Chris en Mayo » 24/05/12 15:29

Daisy is onze Labrador-teef van bijna 10 maanden oud. Mijn vriendin en ik hadden in de planning staan om begin Juli met zijn 3-en naar Frankrijk te gaan naar "Die".
Nu het wat warmer is buiten merk ik hoeveel "last" Daisy heeft van deze warmte.
In ons huis hebben we op 1 plek een koude tegelvloer waarop ze nu continu gaat liggen. Ze hijgt steeds en ookal ben ik honden gewend, voor mijn gevoel heeft deze zwarte Daisy er wel erg veel last van.

Nu hebben mijn vriendin en ik er laatst eens over gedacht om zonder Daisy te gaan. Dit vooral ivm de warmte daar. Maar ook wel omdat Daisy nog zo ontzettend graag ongehoorzaam is...

Wie kan ons hier een tip in geven?



gr Marjolijn en Chris

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 24/05/12 16:32

Wij gaan ieder jaar naar het zuiden van Frankrijk. Zorgen voor schaduw, afkoeling dmv zwemwater, geen lange wandelingen in de zon en tijdens de reis evt een coolband om de nek. Wij zijn geen stadsmensen en hebben dus niet de behoefte om een stad te bezoeken. Dit vind ik dus een kwelling voor de hond tijdens de warme zomerzon.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

Ongelezen berichtdoor michelle » 24/05/12 16:44

fleur gaat al mee naar frankrijk vanaf 4 maanden oud.
ook dit jaar gaan wij weer richting zuidfrankrijk 27 julie vertrekken we.
wat mij opvalt is dat fleur hier meer last van de warmte heeft dan in frankrijk mischien met luchtvochtigheid te maken.
wel kan ze de hele dag afkoelen in rivier de ceze waaar we dan ook een plekje zoeken waar niet zoveel mensen zitten.
in ons geval is het ook zo jong geleerd is oud gedaan.
nu ze 4 is gaat het natuurlijk wel wat makkelijker allemaal.
met de nodige aanpassingen is het zowel voor fleur als voor ons goed te doen.
het hangt er ook vanaf of je aan de kust zit daar wordt het wel wat lastiger met een hond want op de meeste stranden mogen geen honden.
dit is mijn ervaring van met de hond naar frankrijk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 25/05/12 15:04

Wij gaan ook naar Frankrijk (dordogne) en Roxy gaat heerlijk mee. Ik zou ook niet zonder haar willen. Ze geniet daar met volle teugen.

Ze ligt lekker in de schaduw en zwemmen in de rivier.
Geen vakantie zonder haar :D

Op een kletsnat koud badlaken liggen, dat geeft ook goed verkoeling.
Ze ligt wel aan een lange lijn, want ik wil niet dat ze over de camping gaat lopen

Fijne vakantie
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

Chris en Mayo

Ongelezen berichtdoor Chris en Mayo » 25/05/12 22:40

Wij zitten er toch nog wel mee. Wat te doen met Daisy.....wel of niet meenemen. We wonen in een boerderij en daar wonen mijn ouders naast (2 onder 1 kap). Die zijn ook helemaal gek op Daisy en mochten we zonder haar gaan is ze 100% in hele goede handen, dat is niet het probleem.

We wonen op een boerderij wat als voordeel heeft dat er ruimte is, maar als nadeel dat Daisy weinig prikkels krijgt van de buitenwereld en zodra we haar meenemen of een stuk mee gaan lopen. ze ontzettend enthousiast reageert op vreemde mensen/dieren. Dat zal op de camping ook niet meevallen....
Alles en iedereen is leuk behalve gehoorzamen en rustig bij ons blijven. Daisy zal aan de lijn moeten liggen in Frankrijk.

We weten het nog niet, maar zijn het beide eens dat het misschien verstandig is om een jaartje te wachten, om de reden dat ze wat ouder is en (hopelijk) wat rustiger.


gr Chris

floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 287
Lid geworden op: 10/08/10 06:44
Locatie: Beilen

Ongelezen berichtdoor floor » 26/05/12 06:16

Je moet doen waar je zelf het beste bij voelt.
Je schrijft dat Daisy bij je ouders in goede handen bent, waarom dan deze drukte?
Je schrijft dat het een enthousiaste hond is dan zou ik inderdaad ook een jaartje wachten, voor ieders rust.
Dat ze volgend jaar rustiger is, dat weet ik niet maar daar kun je aan werken om het komende jaar, toch meer onder de mensen te brengen en haar op de juiste manier corrigeren. Weet wel, het is een jong hond en dan is alles leuk.
Weet ook dat in Frankrijk op vele campings, honden aan de lijn moeten. (of het gedaan word, is een tweede.) Kan je zeggen dat Floor het als een straf ziet. We doen het wel, wanneer we even beiden weg zijn bij de caravan.
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013

Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Monique » 26/05/12 10:04

Lastig he om te beslissen, je wilt je hondje graag meenemen maar je wilt ook het beste voor haar :)
Wij hebben Ruud vorig jaar meegenomen en zijn bewust in Nederland gebleven, 2 keer een korte vakantie, hij was toen 8 maanden.
Ruud wordt ook heel druk van teveel prikkels , we hebben rustig aan gedaan, 's ochtends en 's avonds een iets langere wandeling en verder veel bij het huisje gebleven.
Hij was in het begin erg druk en ontstuimig maar dat ging later steeds beter :).
Terrasjes ook geprobeerd maar steeds heel kort, kopje koffie en weer terug.
Tuurlijk is het lastig als je hond (nog) niet zo gehoorzaam is en alles leuk vindt maar het is ons heel goed bevallen, behalve het weer....

Omdat ik het niet zie zitten om hem bij iemand anders te brengen gaat hij dit jaar mee naar Frankrijk, mooie omgeving om te wandelen en een meer om in te zwemmen, koelband en koelmat mee; wij gaan het gewoon proberen :)

Je moet idd gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt, ik heb er ook lang over nagedacht, maar ik ga liever met Ruud en dan maar aanpassen dan zonder Ruud en me niet fijn voelen :)
Succes met het beslissen! :)

Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Monique » 26/05/12 10:09

O ja, Ruud ging ook aan de lange lijn (met zo'n grondpin). Hij vond het in het begin helemaal niets, maar zodra hij het door had ging het super!
Afbeelding

Bedankt Monika!

Chris en Mayo

Ongelezen berichtdoor Chris en Mayo » 10/06/12 16:04

We hebben de knoop door gehakt en laten Daisy thuis. Ze wordt hier door mijn ouders goed verzorgd, en we hebben al verschillende mensen gevonden die haar willen uitlaten en wandelen.

Ergens een gerust hart, maar ik weet zeker dat ik haar zal gaan missen!


Bedankt voor jullie reacties!


gr Chris

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 10/06/12 16:12

Fijne vakantie

....en gelukkig is Daisy in goede handen
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Monique » 14/06/12 11:55

Fijne vakantie! :)
Afbeelding



Bedankt Monika!


Terug naar “Op vakantie met je hond”