Heb ik weer....

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Heb ik weer....

Ongelezen berichtdoor Monique » 02/08/12 21:42

Wij zijn al druk aan het sorteren voor de vakantie zegt manlief ineens; zou Ruud nog wel in de bench passen??
We hebben in de kamer "gewoon" een hele grote waar hij prima inpast (kan nog wel een broertje of een zusje bij in zeg maar :D ) maar we hebben er ook nog 1 die we hiervoor gebruikt hebben, toen hij nog kleiner was.
Dus, wij de bench opgezet en het past wel maar het heeft niets over :(
vorig jaar paste hij er nog prima in, hoe kan dat nou??
Gek is dat toch dat je zelf niet het idee hebt dat hij zo groot is geworden!
Maar goed wat doen we nu: de grote bench past absoluut niet in de auto, dus of we nemen toch de kleinere mee en gebruiken die alleen als het echt nodig is of we nemen geen bench mee en zien wel wat er gebeurt.
Ik wilde wel een stoffen bench nog snel kopen maar manlief vroeg of ik wel helemaal goed was; "we hebben maar 1 hond en dan 3 van die dingen in huis?!!" :roll:
Maar ja, Ruud is echt gewend om in de bench te zijn als wij weg zijn en hij slaapt er ook nog altijd heerlijk in. Maar ja, hij wordt in december 2 en het zou toch ook wel fijn zijn als hij gewoon los in huis kan en we zullen hem in de vakantie ook niet echt alleen laten.
Dilemma dus :?

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 02/08/12 22:56

Als je hem toch niet alleen laat kun je de kleinere bench toch gewoon meenemen en het deurtje open laten?
Dan heeft hij de mogelijkheid om veilig weg te kruipen op z'n vertrouwde plekje en hij kan er weer uit als hij last krijgt van de kleine ruimte :wink:

Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Monique » 03/08/12 09:11

Ja ik denk dat we dat maar gaan doen, wilde eerst nog het bovenste gedeelte van de doggyride meenemen maar die is natuurlijk nog kleiner dan de bench :?
Ik ben altijd graag van het plannen (tja, elke gek z'n gebrek he?! :wink: ) en als het dan niet gaat zoals ik het gedacht had dan is het eventjes stress... :oops:
En kan ik niet kiezen uit de verschillende opties (ik vind kiezen zowiezo moeilijk...)
En ook al is de bench wat kleiner, het natuurlijk nog wel een bakbeest om mee te nemen en als je hem dan niet gebruikt?
Nou ja, zo zit ik dan te malen, als je begrijpt wat ik bedoel, maar een nachtje slapen en een nuchter antwoord helpt dan een heleboel!! :D

lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 474
Lid geworden op: 31/08/07 11:27
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor lablove » 03/08/12 10:24

Vaak valt het klein ook wel mee hoor, hier rollen ze zich helemaal op en gaan met zijn tweeen in een bench liggen. Het is een vertrouwd veilig plekje. Ik neem voor de kleinste de bench ook altijd mee. Wil idd zelf nog steeds wel eens zo'n stoffen hebben.
Groetjes Miranda (cosy cottage)

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 03/08/12 11:22

ligt er aan wat jullie doen gaan ga je camperen of huisje en slaapt hij thuis ook nog in de bench?? en kun je hem niet plat meenemen?
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Monique » 03/08/12 11:42

Wij gaan naar een camping en hebben daar een stacaravan, daarna gaan we op de terugreis nog naar een andere camping en daar hebben we een huisje.
Ruud slaapt thuis ook nog altijd in de bench maar we willen binnenkort wel proberen of hij inmiddels los kan (eerst voor de nacht, daarna ook overdag).
Omdat Ruud in de kofferbak (van een station) zit willen we de bench opgevouwen aan de achterbank bevestigen zodat hij de meeste ruimte houdt.

Vorig jaar in de vakantie heeft hij eigenlijk alleen 's nachts in de bench geslapen, verder was hij gewoon overal waar wij waren.
En nu, als we thuis zijn, gaat hij ook alleen 's nachts de bench in. Als wij weg zijn dan gaat hij wel de bench in. Ik denk dat hij prima zonder bench kan, maar het is toch een vreemde omgeving en af en toe kan hij nog wel erg ondeugende dingen doen (lees: vooral dingen zoals sokken/sloffen/sleutels " pikken").
Dus dat wordt goed opruimen (zal het de kids meedelen :D )
Hij kan zich gewoon omdraaien in de kleinere bench en ook gewoon liggen maar niet helemaal uitgestrekt zoals in zijn grote bench.
Maar het zal ook wel meevallen, Ruud ligt ook idd vaak opgekruld en dan wil het natuurlijk best!

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 03/08/12 15:06

Haha ik snap je punt helemaal!
Ik ben zelf net zo erg...altijd het beste voor de hond willen en altijd "bang" zijn dat ie tekort komt op een of andere manier.
Verwende dondertjes hebben we ervan gemaakt :wink:
Zo ben ik een tijdje terug ook een weekend weggeweest met Flits, ook een stoffen bench aangeschaft. Iedereen vertelde me al dat het echt niet zo'n grote hoeft te zijn en dat ie dan echt niet direct zielig is als ie in een wat kleinere moet. Maarja...ik heb natuurlijk toch gewoon de allergrootste besteld haha!
En hij is achteraf ook wel overdreven groot..hij had best 1 of misschien wel 2 maten kleiner gekund. Maar je bent zelf altijd bang dat het niet past of dat de hond dan niet lekker kan liggen.
Maar ik ben er inmiddels wel achter dat ze zich sowieso wel vrij snel schikken hoor. Want in de stoffen bench ligt Flits vaak een beetje in de hoek met z'n koppie op een kussentje die daar ligt en dan blijft gewoon de helft (of nog meer :oops: ) van de bench onbenut.
Vaak houden ze juist wel van een klein, maar fijn holletje. Maar op een of andere manier bedenken wij (althans ik) vaak dat het zielig is of wat dan ook.
Dus als ik jou was zou ik ook gewoon lekker die kleinere bench meenemen en dan gewoon neerzetten. Mocht ie echt niet lekker liggen volgens Rudy, dan kom je daar denk ik ook snel genoeg achter doordat hij er gewoon steeds niet in gaat. Maar het valt vast wel mee!
Alvast een hele fijne vakantie gewenst en hopelijk tot de 26e :wink:

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 03/08/12 15:40

Monique schreef:Wij gaan naar een camping en hebben daar een stacaravan, daarna gaan we op de terugreis nog naar een andere camping en daar hebben we een huisje.
Ruud slaapt thuis ook nog altijd in de bench maar we willen binnenkort wel proberen of hij inmiddels los kan (eerst voor de nacht, daarna ook overdag).
Omdat Ruud in de kofferbak (van een station) zit willen we de bench opgevouwen aan de achterbank bevestigen zodat hij de meeste ruimte houdt.
Vorig jaar in de vakantie heeft hij eigenlijk alleen 's nachts in de bench geslapen, verder was hij gewoon overal waar wij waren.
En nu, als we thuis zijn, gaat hij ook alleen 's nachts de bench in. Als wij weg zijn dan gaat hij wel de bench in. Ik denk dat hij prima zonder bench kan, maar het is toch een vreemde omgeving en af en toe kan hij nog wel erg ondeugende dingen doen (lees: vooral dingen zoals sokken/sloffen/sleutels " pikken").
Dus dat wordt goed opruimen (zal het de kids meedelen :D )
Hij kan zich gewoon omdraaien in de kleinere bench en ook gewoon liggen maar niet helemaal uitgestrekt zoals in zijn grote bench.
Maar het zal ook wel meevallen, Ruud ligt ook idd vaak opgekruld en dan wil het natuurlijk best!

denk dat dat best een goede oplossing is
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Dees en Floor
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2896
Lid geworden op: 02/02/07 19:40

Ongelezen berichtdoor Dees en Floor » 04/08/12 10:31

Kun je anders niet van iemand een bench in de goede maat lenen? Of op Marktplaats kopen voor weinig (en dan verkoop je direct die kleinere 8) )
Afbeelding

:zwartpootje: Floortje 25-04-2006

Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Monique » 04/08/12 10:46

Dees en Floor schreef:Kun je anders niet van iemand een bench in de goede maat lenen? Of op Marktplaats kopen voor weinig (en dan verkoop je direct die kleinere 8) )


Heb ik ook allemaal al bedacht, maar dan zal het een stoffen bench moeten worden i.v.m. de beschikbare ruimte.
Anders heb ik misschien wel een grotere bench maar heeft Ruud tijdens de reis geen ruimte zit ik daar weer mee :lol:

Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Monique » 04/08/12 10:49

Lucie: jij begrijpt het idd helemaal! :D
Wat voor stoffen bench heb jij gekocht en welke maat heb je genomen?
Flits heeft dezelfde afmetingen als Rudy (nou ja, Flits is wat slanker dan :wink: ) dus als hij erin past dan lukt het met Ruud ook.
Ik heb nog een weekje, misschien ga ik toch voor de stoffen bench hoor! Laat manlief maar kletsen!! :wink:
Afbeelding

Bedankt Monika!

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 04/08/12 17:08

Monique schreef:Lucie: jij begrijpt het idd helemaal! :D
Wat voor stoffen bench heb jij gekocht en welke maat heb je genomen?
Flits heeft dezelfde afmetingen als Rudy (nou ja, Flits is wat slanker dan :wink: ) dus als hij erin past dan lukt het met Ruud ook.
Ik heb nog een weekje, misschien ga ik toch voor de stoffen bench hoor! Laat manlief maar kletsen!! :wink:


Ik heb deze destijds besteld: http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... hes/185872

En dan maat xl, maar achteraf was L dus ook goed geweest voor Flits maargoed, ik hoor hem niet klagen hoor met deze grote bench :D (heb 'm lekker opgevuld met kussentje en knuffeltje en een lekker dekentje :wink:)
De afmetingen van de verschillende maten staan er wel bij :)

Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Monique » 04/08/12 19:35

Dat is inderdaad een mooie Lucie en volgens mij ook heel stevig!
Ruud is helemaal blij met zijn "oude" bench en is er bijna niet meer uit te krijgen :D
Ik heb hem eventjes een dagje laten staan en het wil echt best zegt Ruud, "kijk maar vrouwtje, zelfs varken kan er nog bij in".
De afmetingen zijn 90 / 62 / 71
Hierbij nog even wat foto's zodat jullie kunnen zien dat het niet echt dierenmishandeling is :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding



Bedankt Monika!

Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Monique » 04/08/12 19:36

Zegt manlief net: nou, morgen eens even kijken of de bench wel in de auto past! :shock: aaaargh!!!! Gaan we weer.....

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 04/08/12 19:51

Monique schreef:Zegt manlief net: nou, morgen eens even kijken of de bench wel in de auto past! :shock: aaaargh!!!! Gaan we weer.....


:lol:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015


Terug naar “Op vakantie met je hond”