Italië

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Italië

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 14/05/13 21:18

Hallo,

nog maar een paar weken en dan vertrekken Foofer en ik naar Italië met overnachtingen in Zwitserland en Duitsland. We zitten in de Toscane, mooie camping in een stacaravan (met airco), vlak bij zee en naar wat ik heb kunnen ontdekken moet er een hondenstrand in de buurt zijn.

Nu heb ik de volgende dingen al:

- Foofer is ge-ent tegen rabiës
- ontwormingspillen tegen hartworm, moet ik van de DA geven op dag van thuis komst en 28 dagen later
- Frontline is niet een succes bij Foofer wbt teken, dus ik heb een ander middel die bij Foofer perfect werkt tegen teken. Hij heeft er geen wanneer ik dit er op doe.
- muilkorf neem ik mee, ik weet niet of het een verplichting is maar neem hem maar mee voor de zekerheid.
- tuigje zodat Foofer in de gordel kan (verplicht in DE)

Nu heb ik 2 vragen, is bovenstaand voldoende of heb ik nog meer nodig/moet ik nog meer weten? En ik heb half wat gelezen over een soort (zand)vlo, weet iemand mij daar wat meer over te vertellen?

En toch 1 vraag extra 8) , is iemand bekend met de omgeving van San Vinenzo?

1 ding weet ik zeker, we hebben er zin in!! :banaan:

Gebruikersavatar
Jutta
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2630
Lid geworden op: 06/09/10 08:42
Locatie: Vleuten

Ongelezen berichtdoor Jutta » 15/05/13 08:03

Volgens mij zijn jullie heel goed voorbereid. Of er iets te doen is betr. de zandflo zou ik niet weten. Misschien kun je via een DA site kijken wat er staat voor reizen naar het buitenland. Vaak hebben ze per land aangegeven wat er heerst.
Ben niet bekend met deze regio maar ben benieuwd naar jouw verhalen als je weer terug bent. 8)
Afbeelding

bedankt Sharon !

Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 496
Lid geworden op: 09/04/10 11:56

Ongelezen berichtdoor Nathalie01 » 15/05/13 14:51

Heb je een scaliborband overwogen? Die doen wij bij Dex altijd om als we op vakantie gaan. Beschermt tegen teken, (zand)vlooien en hartworm

NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 373
Lid geworden op: 23/10/12 19:17
Locatie: Helmond

Ongelezen berichtdoor NicoleGoossens » 15/05/13 15:15

Ja de scalibor band is wel slim. Werkt tegen zandvlooien (en meer) en daar zou ik hem wel tegen willen beschermen. Wij zijn vorig jaar met Benny naar Italië geweest. We hebben geen muilkorf nodig gehad maar je moet hem officieel wel bij je hebben in bepaalde steden en soms moet hij hem ook dragen in een stad of bijv. in gondels, op boten etc.
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)

NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 373
Lid geworden op: 23/10/12 19:17
Locatie: Helmond

Ongelezen berichtdoor NicoleGoossens » 15/05/13 15:17

Oh ja en ze vragen soms op straat om meerdere poepzakjes te tonen. (Heeft iemand die ik ken regelmatig moeten tonen)
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)

NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 373
Lid geworden op: 23/10/12 19:17
Locatie: Helmond

Ongelezen berichtdoor NicoleGoossens » 15/05/13 15:21

Enne... Veel plezier!!!
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 15/05/13 22:11

Rabies enting en zn paspoort up to date.
Voer regelen en zo nodig meenemen (zeker met vers een aandachtspuntje)
Pawwax mee
Ehbo doos updaten en evt aanvullen. Tips daarvoor op oa dogsincluded.nl
Bandana of bodycooler mee

O ja, een zaklamp voor de laatste ronde. Italianen doen niet aan straatverlichting, zeker niet op het platteland en daar is het donker. :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 15/05/13 22:18

Ohh, daarvoor was hij dus aan het oefenen :D Ik heb geen tips, wij gaan alleen in NL op vakantie (als we al gaan) , maar een fijne vakantie voor jou en Foofer :) Niet vergeten foto's te maken he?

NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 373
Lid geworden op: 23/10/12 19:17
Locatie: Helmond

Ongelezen berichtdoor NicoleGoossens » 15/05/13 22:25

En een lampje voor aan de halsband. Zodat je Foofer kan zien lopen in het donker als hij los is.
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 16/05/13 00:11

Oké alles even samenvattend:

Het is dus toch verstandig om een scaliborband te halen? En doe je die af als hij gaat zwemmen?

Ehbo had ik ook al aan gedacht, ik heb nog pijnstillers, katheter, maar ik zal ook nog even op de website kijken. Waarvoor gebruik je pawwax Els?

Rolletjes met poepzakjes heb ik nog genoeg en zitten met een tireripje vast aan de riem dus dat komt goed.

Zaklamp zit op de telefoon, maar ik zal de lichtjeshalsband ook meenemen.

Bedankt voor de tips allemaal en verhalen en foto's zullen zeker volgen!

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 16/05/13 08:42

Tot grote vreugde van mijn partner ( :? ) heb ik op vakantie altijd meer bij me dan nodig is, maar als ik het niet meeneem zal je zien dat ik het nodig heb.
Dus ook nog ff schoentje inpakken, gewoon, voor de zekerheid.

Pawwax beschermt tegen grind, asfalt, harde wegen ect.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 16/05/13 22:53

Zo de Scaliborband is besteld, ik heb nog even gekeken maar als EHBO neem ik denk ik dit mee:

- pijnstillers (altijd handig, zeker gezien begin dit jaar de problemen met het plassen maar ook bij een coldwater tail).
- Calendulagel, die heb ik nog van de keren dat Foofer zijn buik is geschoren geweest voor de echo's. Wel handig wanneer hij een wondje krijgt daar.
- Katheter voor de zekerheid, zul je zien alles goed en dan op vakantie niet... En dan daar naar de DA voor iets dat ik zelf kan...
- Sterilon

De pawwax twijfel ik even over, Foofer is nou 6 en altijd mee geweest op vakantie en ook in de winter smeer ik niks op zijn pootjes (Zelfs niet tijdens de wintersport) en hij heeft nog nooit ergens last van gehad. Is Calendula en/of vaseline niet voldoende in dit geval?

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 16/05/13 23:50

Dan liever Calendula. Vaseline alleen als je de zuurvrije variant kunt krijgen. Calendula is voor meer dingen inzetbaar, :) En vergeet je tekentangetje niet. :wink:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Monique » 17/05/13 09:35

Heerlijk! En je bent goed voorbereid zo te lezen :klasse:
Naar welke camping gaan jullie?
En hoe heet het middel dat je gebruikt tegen teken? Ik ben nl ook nog zoekende naar iets anders dan bijv. frontline.
Afbeelding

Bedankt Monika!

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 18/05/13 20:51

Hoi Monique,

we gaan naar camping Park Albatros, het blijkt een grote camping te zijn met zembaden en diverse restaurants met een eigen strand. Ik kan je niet veel verder er over vertellen, maar ik zal jullie naderhand alle info geven :)

En dan 2 overnachtingen, heen in Zwitserland en terug in Duitsland. En ondertussen stops met even de benen strekken voor zowel mij als Foofer. De overnachtingen en de reis zijn we samen en in Italië met Foofer's opa en oma.

Ik heb de scaliborband besteld en binnengekregen. Dit op advies van de mensen hier. Dus ik kan mijn ervaring hierover nog niet delen.

Wel een vraagje aan de mensen hier, ik lees dat de band na 2 weken vollop werkt? En hebben jullie die band echt 24 uur per dag om 6 maanden lang?


Terug naar “Op vakantie met je hond”