Wie gaat en zo ja ,waar heen op vakantie?

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 20/07/13 15:47

Yara is samen met ons begin juni naar Zeeuws-Vlaanderen geweest.
We zijn net terug van Midden-Frankrijk en als toetje gaan we in augustus nog naar Zuid-Frankrijk, waar Joris voor 'n half jaar aan het werk is. (Camping Le Pré Catalan in Le Barcares)
Als Joris daar niet geweest was, waren wij niet naar Zuid-Frankrijk gegaan, maar ja, moeders wil haar zoon toch wel een keertje zien. :wink:
En omdat onze waakhond mee gaat op vakantie, blijft onze jongste zoon thuis om te waken over onze eigendommen. :klasse:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 20/07/13 18:35

Daphne schreef:Wij gaan naar Terschelling toe, hebben een huisje geboekt met tuin waar Isa ook welkom is. Heel fijn dat honden op het strand en in het bos los mogen! Zag al dat ze ook hondenfietskarren verhuren dus het moet helemaal goed komen :D


Terschelling is super met de honden. :klasse:

In welk dorp zitten jullie? Bij Hee is namelijk ook een duinmeer waar je kan zwemmen samen met je hond, ze moeten wel aangelijnd bij het meer. Maar ach, als ze verder overal los mogen dan vind ik dat persoonlijk nooit een probleem.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Daphne
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 09/06/13 13:12

Ongelezen berichtdoor Daphne » 21/07/13 11:40

HennyH schreef:
Daphne schreef:Wij gaan naar Terschelling toe, hebben een huisje geboekt met tuin waar Isa ook welkom is. Heel fijn dat honden op het strand en in het bos los mogen! Zag al dat ze ook hondenfietskarren verhuren dus het moet helemaal goed komen :D


Terschelling is super met de honden. :klasse:

In welk dorp zitten jullie? Bij Hee is namelijk ook een duinmeer waar je kan zwemmen samen met je hond, ze moeten wel aangelijnd bij het meer. Maar ach, als ze verder overal los mogen dan vind ik dat persoonlijk nooit een probleem.


Bedankt voor de tip! We zitten in Formerum, dus we kunnen der lekker heen fietsen :D helaas gaan we pas in augustus.. Zou er liever nu willen zitten met deze hitte!

Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

Ongelezen berichtdoor Desiree » 21/07/13 12:24

Wij zouden van maandag t/m zondag naar Londen gaan, maar dat hebben we in verband met mijn ziekenhuisverblijf helaas geannuleerd. Wij zijn allebei dol op die stad. Ach, het is hier mooi weer en we ontlopen waarschijnlijk het gekkenhuis als in Londen de troonopvolger wordt geboren.
Groetjes,
Désirée

Afbeelding

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 21/07/13 16:00

Daphne schreef:
HennyH schreef:
Daphne schreef:Wij gaan naar Terschelling toe, hebben een huisje geboekt met tuin waar Isa ook welkom is. Heel fijn dat honden op het strand en in het bos los mogen! Zag al dat ze ook hondenfietskarren verhuren dus het moet helemaal goed komen :D


Terschelling is super met de honden. :klasse:

In welk dorp zitten jullie? Bij Hee is namelijk ook een duinmeer waar je kan zwemmen samen met je hond, ze moeten wel aangelijnd bij het meer. Maar ach, als ze verder overal los mogen dan vind ik dat persoonlijk nooit een probleem.


Bedankt voor de tip! We zitten in Formerum, dus we kunnen der lekker heen fietsen :D helaas gaan we pas in augustus.. Zou er liever nu willen zitten met deze hitte!


Ja, op de eilanden is het altijd wat koeler. Maar wie weet wat augustus brengt!

Formerum is een prima plek. Zijn wij ook al een paar keer geweest. Lekker dicht bij een prachtig bos en ook een supermarkt waar tegenover inderdaad fietsen en doggyrides te huur zijn. Ik denk dat je die van tevoren wel mag reserveren want ze zijn best populair. En met een doggyride achter de fiets kun je inderdaad heel gemakkelijk naar Hee fietsen, via het binnendoor fietspad rijdt je zo op het meertje aan.
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Daphne
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 09/06/13 13:12

Ongelezen berichtdoor Daphne » 22/07/13 15:17

HennyH schreef:
Daphne schreef:
HennyH schreef:
Daphne schreef:Wij gaan naar Terschelling toe, hebben een huisje geboekt met tuin waar Isa ook welkom is. Heel fijn dat honden op het strand en in het bos los mogen! Zag al dat ze ook hondenfietskarren verhuren dus het moet helemaal goed komen :D


Terschelling is super met de honden. :klasse:

In welk dorp zitten jullie? Bij Hee is namelijk ook een duinmeer waar je kan zwemmen samen met je hond, ze moeten wel aangelijnd bij het meer. Maar ach, als ze verder overal los mogen dan vind ik dat persoonlijk nooit een probleem.


Bedankt voor de tip! We zitten in Formerum, dus we kunnen der lekker heen fietsen :D helaas gaan we pas in augustus.. Zou er liever nu willen zitten met deze hitte!


Ja, op de eilanden is het altijd wat koeler. Maar wie weet wat augustus brengt!

Formerum is een prima plek. Zijn wij ook al een paar keer geweest. Lekker dicht bij een prachtig bos en ook een supermarkt waar tegenover inderdaad fietsen en doggyrides te huur zijn. Ik denk dat je die van tevoren wel mag reserveren want ze zijn best populair. En met een doggyride achter de fiets kun je inderdaad heel gemakkelijk naar Hee fietsen, via het binnendoor fietspad rijdt je zo op het meertje aan.


Zojuist twee fietsen, een fietskar en een bench voor in het huisje gehuurd :D

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 22/07/13 16:42

Daphne schreef:
Zojuist twee fietsen, een fietskar en een bench voor in het huisje gehuurd :D


Jouw vakantie gaat helemaal goed komen!! :)
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debora » 23/07/13 07:31

Dit jaar heb ik een plek in Nederland gekozen, Erm. :-) Gezellig met zijn 3. Voor Tyleet haar eerste echte vakantie. Wel wat weekenden weggeweest. :D We zijn benieuwd wat ze ervan gaat vinden met al dat bos en zee. 8)

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 27/07/13 16:41

wij zijn gisteren terug gekomen uit denemarken. Wat een rust en een ruimte! We zaten boven bij Limfjord in het plaatsje Ertebolle. We waren de enige Nederlanders daar dus trokken nogal wat bekijks :)

En Engels of duits spraken ze ook amper ,en ik heb dus zo,n man die dan zegt; Ja Wil Zeg jij het nou effe :? ik in mn klukkluk engels ,maar ik heb het gered hoor!

We zaten 150 meter van zee, wel hoge kliffen ,en stenenstrand, maar Co heeft er elke dag gezwommen,heeft zn riem bijna niet om gehad we waren daar bijna elke dag alleen kilomers lang ,heel af en toe nog een hond. Die werd dan al heel rap aangelijnd ,tot men zeker wist of het kon samen, ja das het honden beleid daar ,niks mis mee toch ,erg relaxed vond ik.

Voor honden bezitters echt geweldige vakantieplek. Rust ,ruimte ,en we hadden mooi weer.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 27/07/13 16:44

Afbeelding

Co en ik ,Ertebolle Denemarken
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 27/07/13 18:09

Wauw, klinkt goed en ziet er ook prima uit. Dus dat viel best wel mee met dat hondenbeleid? Gelukkig maar!

Wij hebben een keer in Thy een huisje gehuurd en ik vond het Limfjord ook prachtig met zijn steile kusten.

En een boekje Deens op reis vond ik toen wel heel handig! :wink:
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Monique » 28/07/13 21:07

Mmmm, ziet er goed uit, lijkt mij ook nog wel wat; Denemarken met de hond.
Wij zouden dit jaar een weekje naar Portugal (zoon, man en ik). Dochter zou thuis blijven met Rudy. Dus iedereen blij.
Helaas is man net geopereerd aan een hernia :( .
Vakantie dus maar geannuleerd, nou ja, het is hier ook mooi weer en nu kan ik lekker thuis zijn bij mijn vriendje (hoef ik hem ook geen week te missen!!) :wink:
Afbeelding

Bedankt Monika!

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 28/07/13 22:45

Monique schreef:Mmmm, ziet er goed uit, lijkt mij ook nog wel wat; Denemarken met de hond.
Wij zouden dit jaar een weekje naar Portugal (zoon, man en ik). Dochter zou thuis blijven met Rudy. Dus iedereen blij.
Helaas is man net geopereerd aan een hernia :( .
Vakantie dus maar geannuleerd, nou ja, het is hier ook mooi weer en nu kan ik lekker thuis zijn bij mijn vriendje (hoef ik hem ook geen week te missen!!) :wink:


Ach, dat is sneu voor Henk en natuurlijk ook voor jullie. Wens hem maar van harte beterschap van ons!
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Monique » 29/07/13 09:59

Dankjewel Henny!! :)
Afbeelding



Bedankt Monika!

Gebruikersavatar
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 327
Lid geworden op: 20/06/12 08:51
Locatie: Het Noorden

Ongelezen berichtdoor Carlijn » 30/07/13 13:46

Wij zijn net terug van noord-italie... (een vallei in de dolemieten)
Het is een end tuffen maar erg leuk voor de hond....
rivieren beekjes bergen afdalingen We hebben genoten
Ze is is zelfs in een ski cabine geweest en is vanaf de sneeuw afgedaald de berg af met ons. Feestje hartje zomer....

De italianen houden van honden. op het platte land kun je wel terrotorium honden tegen komen.... maar die van ons lostte dat keurig zelf op als dat gebeurde tijdens het wandelen.
We hebben er voor gezorgd dat er in de beurt vd camping een zwemplekje was om tussendoor af te kunnen koelen....

al met al prima gezellig en goed te doen.... Wij zijn blij dat ze mee geweest is...

gr Carlijn


Terug naar “Op vakantie met je hond”