Wie gaat en zo ja ,waar heen op vakantie?

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 13/06/13 15:40

dat was Noorwegen .
Ik ken denemarken niet, maar we moesten wel melden idd wat voor ras onze hond was :) .
maar verder mag ik in dit huisje maximaal 4 honden meenemen,er is een omheinde tuin en het (stenen) strand is slechts 150 meter!

We zitten in Limfjord
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 13/06/13 15:58

Roos schreef:Is Denemarken niet het land van het eiland waar toen al die jongeren zijn dood geschoten? Of was dat Noorwegen?


Nee, Breivik heeft in Noorwegen die jongeren doodgeschoten.

@ Haasje Denemarken stond inderdaad als heel hondvriendelijk bekend. Mijn vriendin uit Duitsland stuurde me een artikel over het hondenbeleid in Denemarken dat sinds 2011 van kracht is. Er zijn 18 rassen en mixen van die rassen verboden verklaard zijn. Deze rassen mag je ook als toerist niet invoeren. Verder zijn er inmiddels zo'n 1200 honden gedood door de politie wegens bijtincidenten. Ook als honden onderling vochten en dan maakt het niet uit of het een Labrador, Border collie of een verboden soort was. De politie mag direct de honden schieten. Er is natuurlijk veel weerstand tegen deze wet en hopelijk wordt het weer ongedaan gemaakt. Hondenliefhebbers in Denemarken zijn er al druk mee bezig. Want je zult daar maar wonen en een wat macho reu hebben!

Ik ga er met Spirit voorlopig niet heen want die wil ook wel eens stoer doen.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 13/06/13 16:01

Wil enCo schreef:dat was Noorwegen .
Ik ken denemarken niet, maar we moesten wel melden idd wat voor ras onze hond was :) .
maar verder mag ik in dit huisje maximaal 4 honden meenemen,er is een omheinde tuin en het (stenen) strand is slechts 150 meter!

We zitten in Limfjord


Wij zijn jaren geleden ook bij het Limfjord geweest. Mooi omgeving, wij waren in Thy.
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 13/06/13 16:04

HennyH schreef:@ Haasje Denemarken stond inderdaad als heel hondvriendelijk bekend. Mijn vriendin uit Duitsland stuurde me een artikel over het hondenbeleid in Denemarken dat sinds 2011 van kracht is. Er zijn 18 rassen en mixen van die rassen verboden verklaard zijn. Deze rassen mag je ook als toerist niet invoeren. Verder zijn er inmiddels zo'n 1200 honden gedood door de politie wegens bijtincidenten. Ook als honden onderling vochten en dan maakt het niet uit of het een Labrador, Border collie of een verboden soort was. De politie mag direct de honden schieten. Er is natuurlijk veel weerstand tegen deze wet en hopelijk wordt het weer ongedaan gemaakt. Hondenliefhebbers in Denemarken zijn er al druk mee bezig. Want je zult daar maar wonen en een wat macho reu hebben!

Ik ga er met Spirit voorlopig niet heen want die wil ook wel eens stoer doen.


Goed dat ik dat weet :klasse: ! Dank je wel! Blijkbaar maken ze dus geen onderscheid tussen de hond die aanvalt en die zich verdedigt enzo? Want dan zou ik ook een probleem hebben, deze hier is niet te bang om terug te snauwen tegen een bijthond, al bijt hij zelf niet.. Zou het door die reputatie komen dat het daar zo uit de hand is gelopen? En gaat het in NL dan zo goed vergeleken met daar of zo? (Ja sorry, ook een 'Aagje' hier :) )
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 13/06/13 16:12

ik trek Co in ieder geval maar een kogelvrij vest aan,voor de zekerheid!
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 13/06/13 16:15

Wil enCo schreef:ik trek Co in ieder geval maar een kogelvrij vest aan,voor de zekerheid!


:lol:

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 13/06/13 16:17

Haasje schreef:
HennyH schreef:@ Haasje Denemarken stond inderdaad als heel hondvriendelijk bekend. Mijn vriendin uit Duitsland stuurde me een artikel over het hondenbeleid in Denemarken dat sinds 2011 van kracht is. Er zijn 18 rassen en mixen van die rassen verboden verklaard zijn. Deze rassen mag je ook als toerist niet invoeren. Verder zijn er inmiddels zo'n 1200 honden gedood door de politie wegens bijtincidenten. Ook als honden onderling vochten en dan maakt het niet uit of het een Labrador, Border collie of een verboden soort was. De politie mag direct de honden schieten. Er is natuurlijk veel weerstand tegen deze wet en hopelijk wordt het weer ongedaan gemaakt. Hondenliefhebbers in Denemarken zijn er al druk mee bezig. Want je zult daar maar wonen en een wat macho reu hebben!

Ik ga er met Spirit voorlopig niet heen want die wil ook wel eens stoer doen.


Goed dat ik dat weet :klasse: ! Dank je wel! Blijkbaar maken ze dus geen onderscheid tussen de hond die aanvalt en die zich verdedigt enzo? Want dan zou ik ook een probleem hebben, deze hier is niet te bang om terug te snauwen tegen een bijthond, al bijt hij zelf niet.. Zou het door die reputatie komen dat het daar zo uit de hand is gelopen? En gaat het in NL dan zo goed vergeleken met daar of zo? (Ja sorry, ook een 'Aagje' hier :) )


Meer dat wat ik schreef weet ik ook niet. Het artikel stond in een Duitse krant. Mijn vriendin uit Duitsland wist dat wij een dagje Denemarken wilden doen vanuit onze vakantieplek en heeft me gewaarschuwd. Helaas beheers ik de Deense taal niet dus googlen heeft ook weinig zin.
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 13/06/13 16:18

Wil enCo schreef:ik trek Co in ieder geval maar een kogelvrij vest aan,voor de zekerheid!


Goed idee!! :applaus:
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 13/06/13 17:01

Wil enCo schreef:ik trek Co in ieder geval maar een kogelvrij vest aan,voor de zekerheid!


Ik zou hem leren (terug) schieten :D


Wij gaan weer naar ons geliefde Zuid Franrijk naar "ons" meer. Voor Cooper de eerste keer. Kijken er enorm naar uit. Heerlijk 3 weken aan de wijntjes met stokbrood en kaasje :wohoo:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 13/06/13 17:12

dinodap schreef:Haha ik pluk altijd jouw topics eruit omdat ik ze leuk vind om te lezen, maar bij deze moest ik al weer lachen om de titel. (aagje wil weten...)

Wij blijven thuis dit jaar en voor Joep jammer dat hij niet naar zijn 5 sterren hondenhotel kan/mag, want hij heeft het daar altijd super!
Maar gelukkig vind is hij bij ons ook heel gelukkig en heb IK (en de rest vh gezin) minder hartzeer om hem niet weg te hoeven brengen en te missen :wink:


haha, dank je Dinodap! en welk sterrenhotel is dat? Achter het Dijkje? Daar is Co ook geboren!
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor fieke » 13/06/13 18:14

Eerder gingen we altijd naar het buitenland met het vliegtuig. Dit jaar gaan we gezellig naar Texel. Bruce gaat gezellig met ons mee. We hebben er reuze zin.. :)
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012

Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 273
Lid geworden op: 02/04/13 15:53
Locatie: Overijssel

Ongelezen berichtdoor Marga/Noa » 13/06/13 19:08

Wij gaan naar Noord Holland, naar de zee, het eerste jaar willen we Noa in elk geval meenemen op vakantie. Later zien we wel weer. Zoo gezellig, de kinderen met aanhang gaan mee. Honden mogen daar voor 9.00 en na 19.00 lekker op t strand. We zien er naar uit :)
Noa 09-09-2012

Gebruikersavatar
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1528
Lid geworden op: 15/01/09 14:33
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor Koor » 13/06/13 20:01

Wij gaan deze zomer naar Macedonie. Jochem gaat weer kamperen in Soest op de camping.
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)

Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 307
Lid geworden op: 22/07/10 21:53

Ongelezen berichtdoor Herman 70 » 13/06/13 21:05

Net terug van een midweek ardennen die 1 dag korter was dan gepland.
Vriend Bikkel heeft aardig roet in het eten gegooid door een dubbele oorontsteking te krijgen en dan ook maar gelijk een dubbele hotspot ter hoogte van beide oren.
De lol was er snel vanaf om hem zo te zien.
Dus naar huis en gelijk naar da om terug te komen met verschillende zalfjes.
Het is een lobbes maar dit had hij beter kunnen plannen. :D

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 13/06/13 22:32

Ik ben net terug van 12 dagen vakantie. 4 dagen reizen (1x overnachten in Zwitserland en 1x in Duitsland) de overige 8 dagen in Italië doorgebracht, ik zal jullie zo spammen 8)


Terug naar “Op vakantie met je hond”