Wie gaat en zo ja ,waar heen op vakantie?

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Wie gaat en zo ja ,waar heen op vakantie?

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 12/06/13 22:06

Ja, wie gaat er dit jaar met of zonder hond op vakantie?
Misschien leuk om te vertellen, tips of wetenswaardigheden?

Ik zal aftrappen.Wij gaan naar Jutland ,Denemarken.
nog nooit geweest,maar Co gaat mee,Ep gaat naar mn broer,die word te oud voor weer een nieuw adres.

Zoon Mark en neef Brent gaan mee,die vermaken zich wel samen .
Mijn man is niet zo heel gezond,en gaat smiddags slapen dus daarom moet Co ook mee : Dat is mijn gouvernante,mijn kamerheer, mijn gezelschapsdame :) ,gaan wij lekker wandelen!

Wie volgt?
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Gebruikersavatar
Sas14
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 44
Lid geworden op: 14/08/12 16:16
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Sas14 » 12/06/13 23:11

Denemarken is mooi, veel plezier!

Ik ga met een vriendin en de honden naar de Belgische Ardennen, lekker wandelen en genieten van de mooie dingen daar. We hebben een huisje met hottub en sauna, ons eigen wellness resort ;-)

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 12/06/13 23:38

Klinkt goed Aagje, wel de camera meenemen he, kunnen wij naderhand ook meegenieten. De ardennen zijn prachtig Sas, alleen voor iemand die rookt (ik) niet zo makkelijk te bewandelen :D

Wij blijven oersaai thuis, de laatste vakantie van ons was op Texel en daar zijn we gezandstraald door de harde wind, ik vond het geen succesverhaal. Vakantie vind ik toch al niet veel aan, ben erg gehecht aan mijn eigen bed, mijn eigen eten, toilet en douche en er zal vast nog wel meer zijn :D Mijn vriend woont buitenaf, heeft veel ruimte om zijn huis heen en vlak aan de vaart dus zwemmen kunnen we ook dus waarom zou ik eigenlijk op vakantie gaan? :)

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 13/06/13 08:49

Meestal gaan we (mijn vriend, onze lab en mijzelf) naar Scandinavië op vakantie, maar dit jaar blijven we in Nederland. Lekker ergens in het oosten van het land (luxe) kamperen.. Helaas red ik zo'n lange autorit nog niet, anders hadden we naar Zweden gegaan :(
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 13/06/13 09:51

We (Lars, ik en Castro) gaan naar Oostenrijk. Eerst in een hotel in Montafon, dan in een appartement in Lermoos en dan in een hotel in Grann. We zijn dan 2,5 week weg.

Kijk er enorm naar uit, lekker wandelen met Castro, leuke plaatsjes bekijken. Zwemmen, sauna, lekker eten, jippie :)

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 13/06/13 09:54

Ja, wij gaan met de honden op vakantie naar het noorden van Duitsland.

Kamperen met de caravan op een camping in Naturpark Westensee. Dat ligt ongeveer 100 km. boven Hamburg en tussen de Noord- en Oostzee in. Rondom de camping zijn genoeg meertjes en natuur om fijn te wandelen en te zwemmen en voor de cultuur is er ook genoeg te beleven.

Waar we vorig jaar waren aan de Elbe was het prachtig maar daar moeten we nu maar even niet naar toe. Alles staat daar onder water en de honden houden van zwemmen maar zoveel water is ook weer overdreven. 8)
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 261
Lid geworden op: 29/05/13 19:52
Locatie: Zuid - Holland

Ongelezen berichtdoor Cissy » 13/06/13 11:23

Wij genieten in den helder , in het huisje van onze jongste . Hij op piraten missie wij knappen wat dingen op en logeren hier van alle gemakken voorzien . :)

Yunah leeft zich uit op het strand en de duinen ... En wij ontdekken leuke plekjes hier .. 8)
each day is a gift

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 13/06/13 13:19

Jaaaa Normandië! In een huisje pal naast de duinen met daarachter de zee :applaus: waar de honden mogen komen/zwemmen. Het is daar een saai plattelandsgebied dus geen kip te bekennen. Ik heb er superveel zin in :D Ik zou ook wel naar Scandinavië willen! En Denemarken is trouwens heel hondvriendelijk toch?
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

Ongelezen berichtdoor michelle » 13/06/13 13:33

Het aftellen is begonnen en wat heb ik er een zin in :D
Wij gaan al een aantal jaar naar zuidfrankrijk naar hetzelfde plekje.
Juist omdat het er zo super voor de hond is en ook voor kinderen.
Ik zit in een bungalow met alles er op en eraan in een prachtige omgeving midden in de natuur wat wil een mens nog meer.
Afbeelding

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 13/06/13 14:17

Haasje schreef:Jaaaa Normandië! In een huisje pal naast de duinen met daarachter de zee :applaus: waar de honden mogen komen/zwemmen. Het is daar een saai plattelandsgebied dus geen kip te bekennen. Ik heb er superveel zin in :D Ik zou ook wel naar Scandinavië willen! En Denemarken is trouwens heel hondvriendelijk toch?


In Denemarken is een heel raar hondenbeleid. De honden mogen alleen los in de zgn. Hundeskov. Op het strand officieel alleen van 1 okt. tot 1 maart. Dat is nog niet zo raar.

Maar als je een bepaald ras of kruising hebt die agressief is mag de politie de hond doodschieten ter plekke. En ook al heb je een jachthond met papieren, als je hond gaat vechten met een andere hond zijn ze ook bevoegd tot deze actie. Dus heb je een reu die gauw even op de vuist wil, dan kun je Denemarken beter vergeten....
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 261
Lid geworden op: 29/05/13 19:52
Locatie: Zuid - Holland

Ongelezen berichtdoor Cissy » 13/06/13 14:18

Lekker beleid daar , bah niets voor mij dan ... :(
each day is a gift

Gebruikersavatar
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 504
Lid geworden op: 26/02/10 22:44
Locatie: Breukelen

Ongelezen berichtdoor dinodap » 13/06/13 14:20

Haha ik pluk altijd jouw topics eruit omdat ik ze leuk vind om te lezen, maar bij deze moest ik al weer lachen om de titel. (aagje wil weten...)

Wij blijven thuis dit jaar en voor Joep jammer dat hij niet naar zijn 5 sterren hondenhotel kan/mag, want hij heeft het daar altijd super!
Maar gelukkig vind is hij bij ons ook heel gelukkig en heb IK (en de rest vh gezin) minder hartzeer om hem niet weg te hoeven brengen en te missen :wink:

Aidualc85
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 270
Lid geworden op: 24/07/12 15:06
Locatie: Stevensweert (LB)

Ongelezen berichtdoor Aidualc85 » 13/06/13 14:22

Onze 'zomer'-vakantie heeft in maart plaats gevonden toen we Mika kregen. Nou ja 'zomer' in de sneeuw en ijzige kou :?.

Nu gaan we eind augustus een lang weekend op 'vakantie' :D ,
naar de Ardennen (Chez Maranoa) uiteraard met Mika.
Ook al mag hij nog niet lange stukken wandelen ik weet zeker dat we ons prima zullen vermaken.
Alleen al het vooruitzicht om een paar dagen weg te zijn vind ik heeeeeerlijk!

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 13/06/13 15:00

HennyH schreef:
Haasje schreef:En Denemarken is trouwens heel hondvriendelijk toch?


In Denemarken is een heel raar hondenbeleid. De honden mogen alleen los in de zgn. Hundeskov. Op het strand officieel alleen van 1 okt. tot 1 maart. Dat is nog niet zo raar.

Maar als je een bepaald ras of kruising hebt die agressief is mag de politie de hond doodschieten ter plekke. En ook al heb je een jachthond met papieren, als je hond gaat vechten met een andere hond zijn ze ook bevoegd tot deze actie. Dus heb je een reu die gauw even op de vuist wil, dan kun je Denemarken beter vergeten....


Oh, ik had ergens gelezen dat ze 'hondvriendelijk' waren, maar ik kan me niet voorstellen dat ze zomaar een 'agressieve' hond doodschieten? En waar komen al die gasten met pistolen vandaan dan? Raar inderdaad.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 13/06/13 15:03

Is Denemarken niet het land van het eiland waar toen al die jongeren zijn dood geschoten? Of was dat Noorwegen?


Terug naar “Op vakantie met je hond”