Vakantie met jonge hond?

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Cassandra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 29
Lid geworden op: 26/09/13 18:29

Vakantie met jonge hond?

Ongelezen berichtdoor Cassandra » 30/09/13 14:56

Wij zijn op zoek naar een pup die rond maart/mei mee naar huis kan. Wij zijn gebonden aan de periode 2 augustus tot en met 24 augustus. Dat houdt in dat die pup dan tussen de 8 en de 5 maanden oud is, gemiddeld genomen.
Nou zouden wij eerst naar Amerika gaan met zijn twee en een hond zou nadien komen, maar de planning is (gelukkig!!) naar voren geschoven en in ieder geval het eerste jaar willen we de hond niet 'uitbesteden'.
Aangezien wij vorig jaar ook onze vakantie in achtertuinistan hebben gevierd willen we in 2014 wel heel graag weg :lol:

Nou ben ik een regelneuroot hoor, wil alles liever gisteren geregeld hebben dan morgen.
Waar moeten we rekening mee houden? Ons idee is om een caravan te huren aangezien wij er een willen aanschaffen in de toekomst, mooie manier om al te oefenen. Maar een caravan is meestal toch te krap voor een bench?
Ander idee is om een huisje te huren, lekker de ruimte. En dan maar een hondenbuggy mee? Want hij/zij zal nog niet heel lang kunnen lopen.

Iemand tips/ideeen voor een vakantie met jonge hond? Voorkeur is Italie, Duitsland (richting zwarte woud), Zwitserland, oostenrijk of Zweden maar de laatste vind ik dan weer een geregel met de overtocht..

Saskialappie

Ongelezen berichtdoor Saskialappie » 30/09/13 15:17

Hotel kan eventueel ook. Wij zijn 2 weken geleden op vakantie geweest in Hochsauerland, Duitsland. Wij hadden een hotel waar vandaan je zo het bos in kon lopen. De hotelkamer was groot genoeg voor ons 2en en 2 honden, voor de jongste hond van toen 5,5 maand hebben we een bench meegenomen. Dit paste allemaal prima!

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 30/09/13 15:23

Pom gaat nu voor het eerst mee op vakantie. Ze is al 10 maanden dus al wel redelijk wat beheerster dan een half jaartje terug, maar we nemen toch de bench mee. Zitten overigens in een huisje, dat is toch wel het makkelijkste vind ik. Hotel kan ook, genoeg hotels waar je met de hond welkom bent :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 30/09/13 15:32

Wij hebben toen Spirit een half jaar was een huisje gehuurd met omheinde tuin in Duitsland. We hadden de fietsen en 2 fietskarren (van 1 kon je een wandelkar maken) mee en dat ging prima. Hij zat 's nachts in de wandelkar die we dan ook weer als bench gebruikten, we pakten daar dan de wielen af.

Als je wilt wandelen met een labrador van 20 á 25 kilo in de wandelkar zou ik niet voor een bergachtig gebied kiezen. Dat loopt niet echt fijn. Ik kan je dan noord Duitsland aanraden. Daar is veel natuur en heel belangrijk voor je hond, zwemwater!

Hieronder een paar links met huisjes:

http://www.urlaub-mit-hund.de/
http://www.4pfoten-urlaub.de/
http://www.ferien-mit-hund.de/
http://www.travel4dogs.de/
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Cassandra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 29
Lid geworden op: 26/09/13 18:29

Ongelezen berichtdoor Cassandra » 30/09/13 15:41

Oh henny dat klinkt handig, kar gebruiken als fietskar, wandelkar en bench! Wat is dat voor een?
:zwartkopje: Charlie, 21-02-2014 (Flatcoated Retriever)

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 30/09/13 15:51

Cassandra schreef:Oh henny dat klinkt handig, kar gebruiken als fietskar, wandelkar en bench! Wat is dat voor een?


Dat is de Doggy de luxe. We hebben daar de wandelset los bij moeten kopen. Het is een hele degelijke kar met stevige bodem en net wat ruimer de de doggyride.

http://www.fietskar-winkel.nl/hondenfie ... tAodBw8A8Q
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 123
Lid geworden op: 18/07/13 11:40
Locatie: Barendrecht

Ongelezen berichtdoor Concieta » 30/09/13 16:26

Wij hadden voor Max de bench in de voortent staan en s nachts sliep hij gewoon op de vloer van de caravan. Dat ging perfect.
Afbeelding

Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 231
Lid geworden op: 29/05/13 21:59
Locatie: Zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Vbraam » 30/09/13 16:30

Wij zijn met Gio op vakantie geweest toen hij een week of 11 a 12 was. Hij heeft gewoon bij ons in de tent geslapen zonder bench en dit ging prima!
Denk dat je inderdaad gewoon een bench in de voortent kan zetten en dan los in de caravan
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 30/09/13 17:44

Zo'n fietskar is geweldig, doch niet voor jonge honden, ze kunnen heel makkelijk de rits slopen en zijn dan vrij om te gaan en te staan waar ze willen, geloof me we spreken uit ervaring, konden toen via het forum alsnog een bench lenen(Carola).

De bench stond/staat bij ons in de voortent, Bruce sliep in de bench, Noah in haar mand , onze ervaring met de csaravan en honden is geweldig, je bent vrij en de honden zien van alles en vooral een pup kan op een camping veel leren.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 30/09/13 17:49

Noah/Bruce schreef:Zo'n fietskar is geweldig, doch niet voor jonge honden, ze kunnen heel makkelijk de rits slopen en zijn dan vrij om te gaan en te staan waar ze willen, geloof me we spreken uit ervaring, konden toen via het forum alsnog een bench lenen(Carola).

De bench stond/staat bij ons in de voortent, Bruce sliep in de bench, Noah in haar mand , onze ervaring met de csaravan en honden is geweldig, je bent vrij en de honden zien van alles en vooral een pup kan op een camping veel leren.


Spirit heeft nooit iets gesloopt en heeft heerlijk geslapen in de bench/fietskar. Het ligt dan wel aan de hond die je hebt denk ik.

Ik ben er verder geen voorstander van om een hond in een voortent te houden en zelf in de caravan te gaan liggen. De voortent kan bloedheet worden en als je er zelf niet bij bent kun je niet voelen wanneer het tijd is om te luchten. Wij hebben de honden altijd in de caravan. Ja, we zaten ook met 3 honden in een 3 persoons caravan van 3.60 lang.....
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Cassandra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 29
Lid geworden op: 26/09/13 18:29

Ongelezen berichtdoor Cassandra » 30/09/13 19:01

In het kader van handig en zuinig, valt er geen hondenkar op een buggaboo onderstel te bouwen? :lol:
Hebben we die alvast in huis voor later als de hond groot is hihi
:zwartkopje: Charlie, 21-02-2014 (Flatcoated Retriever)

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 30/09/13 22:46

Beste Henny

Wij hebben de honden s'nachts in de voortent, uiteraard niet overdag.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN

Gebruikersavatar
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 195
Lid geworden op: 06/05/13 16:22
Locatie: Zeewolde

Ongelezen berichtdoor Tarzan » 30/09/13 23:07

Wij hebben vaak gekampeerd met de hond. Die sliep in de caravan bij ons in bed, en in de tent zocht ze een plekje op of naast de luchtbedden. Knusjes wel. :D
Overdag bij de tent of caravan zat ze vast aan een lang touw. Of ze liep gewoon los, dat kon met deze hond heel goed.

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 01/10/13 07:26

Noah/Bruce schreef:Beste Henny

Wij hebben de honden s'nachts in de voortent, uiteraard niet overdag.


Ja, dat kan wel zijn maar ik heb vaak genoeg gemerkt dat als ik om een uur of acht of negen opsta het in de voortent al een broeikas is. In de caravan is het dan nog veel koeler want die is natuurlijk geïsoleerd. Je merkt dan niet hoe warm een voortent kan worden.
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 01/10/13 15:43

Sinds wanneer is een uur of negen s'nachts, we zijn echt niet gek hoor.

Dit topic ging toch alleen om advies te geven aan cassandra, ik geef alleen maar aan dat een fietskar onderhevig kan zijn aan vernieling door een pup, het eindigt ermee dat ik me een sul voel omdat mijn honden niet in de caravan maar in een tent slapen!!!!

Ik heb al 30 jaar honden een weet echt wel waar ik mee bezig ben.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN


Terug naar “Op vakantie met je hond”