Camping San Benedetto Italië

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Michel
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/08/11 17:09
Locatie: Zuidoost-Brabant

Camping San Benedetto Italië

Ongelezen berichtdoor Michel » 19/08/15 20:57

Afgelopen vakantie (juli/aug) zijn we voor de eerste keer met Noa naar het buitenland geweest en wel naar camping San Benedetto in Peschiera del Garda in Italië. Onderweg hebben we overnacht in een hotel in Oostenrijk, dit hadden we geboekt via www.dogsincluded.nl. Nu heeft Noa geen enkel probleem met lange autoritten maar uiteraard zijn we heel regelmatig gestopt voor een wandeling.
De camping in Italië was zeer hondvriendelijk, natuurlijk honden aangelijnd en poep opruimen. De mogelijkheden om lange wandelingen te maken vond ik wat minder maar met de hoge temperaturen heeft Noa heel veel in het Gardameer gezwommen en is ze haar energie toch wel kwijt geraakt.
Ik had van mijn dierenarts begrepen dat het verplicht was om een muilkorf bij te hebben. Ik heb slechts 1 keer (een dobermann) een hond gezien met een muilkorf. We zijn een dag gaan wandelen in de bergen (Monte Baldo) en hier zijn we met een kabelbaan/gondel omhoog gegaan. Hier was het verplicht om de hond in de gondel een muilkorf om te doen. Deze kon je (tegen betaling van € 10,- borg) lenen bij de gondel. Deze muilkorf heeft ze maar even om gehad want ze raakte enigszins in paniek. Het was warm en door de muilkorf kon ze dus niet met de tong uit d'r bek.
Ik heb Italië, tenminste de plekken waar wij zijn geweest, als zeer hondvriendelijk ervaren. Aan het water, in restaurants en op terrassen, het was nergens een probleem. Nu is Noa wel een makkelijke en goed opgevoede (al zeg ik het zelf) hond.

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Camping San Benedetto Italië

Ongelezen berichtdoor Milou » 21/08/15 14:09

Wat leuk dat jullie zo'n positieve ervaring hebben gehad. Dat draagt mooi bij aan een ontspannen vakantie. :)
Als wij naar Italië gaan, dan zijn wij in de Alpen of de Dolomieten. In de Alpen hebben wij het ervaren dat honden in sommige Nationale parken niet welkom zijn (zeer zelden), erg irritant als je daar een eind naartoe rijdt en je vervolgens in het dal moet blijven met de hond. Veelal was de hond wel welkom, aangelijnd.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997


Terug naar “Op vakantie met je hond”