... moederlab Rebel

Regelmatig berichten we hier over een dag uit het leven van een Labrador.
Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

... moederlab Rebel

Ongelezen berichtdoor Desiree » 05/02/09 21:23

Bianca van Tika Trails geeft je een kijkje in het leven van moederlab Rebel.


En dan komt de dag dat ze uitvliegen

Ik kan het bijna niet geloven dat het dan alweer zover is, wat vliegt de tijd.
Het lijkt nog maar even geleden dat Rebel met de bevalling begon. Op donderdag morgen om een uur of negen. Ze liet niks merken van de aankomende geboorte en uit het niets begon ze dan ook ineens met hijgen en in haar mandje te graven. Een uur later was de eerste pup er al. Een reutje en wat was ze er blij mee, maar had geen tijd om er echt even van te genieten, want de volgende pup was al in aantocht.
Het was een bevalling uit de boekjes. Tussen de pups zat 30 minuten tot een uurtje verschil, echt super, dat gaat ook wel eens anders. Na de achtste pup werd Rebel rustig en ging heerlijk liggen slapen. Zo tevreden dat ze dan kunnen zijn, zo lekker knus bij de pups, die hun buikjes vol drinken. Ik kan daar niet genoeg van krijgen, zo mooi om te zien! Omdat ze zo tevreden was, dacht ik dat ze klaar was, maar twee uur later, werd er nog een meisje geboren en waren ze met negen pups helemaal compleet. Rebel is echt een goede moeder, zo voorzichtig en niet bij haar kroost weg te krijgen. De eerste week slaap ik altijd bij de werpkist, om alles goed in de gaten te houden. Dat geeft me gewoon een erg goed gevoel. Van slapen komt dan niet zoveel, want ik kan zo van de pups genieten en voor je het weet staar je al een uur naar die negen boefjes.
Rond de derde week verhuizen ze naar de eetkamer. De keuken zit daar ook aan vast en daar gebeurt dus van alles en word hun wereld een stukje groter.
Het zijn dan al echte hondjes, die hun oogjes open hebben, al lekker kunnen spelen en ook al zelf kunnen eten, maar af en toe nog even een toetje bij mama halen.
Een week later komen de puppytoeristen op bezoek en begint het feest echt!! Die komen vaak elke week even kijken, wat we erg leuk vinden, maar daardoor gaat de tijd veel en veel te snel en vliegen de laatste weken voorbij. Elke dag gaan de pups op tafel gaan we tanden, oren en pootjes bekijken, gewoon om te wennen dat dit later ook heel gewoon is. Als het weer het toelaat, dan lekker even met ze naar buiten om in het gras te spelen, mee en de auto enzovoort, het zijn echte handenbindertjes, maar wat is het heerlijk!! Als de chipper dan belt en ik maak een afspraak bij de dierenarts om de pups thuis te enten, dan word ik meestal al wat kribbig. Ik weet dan dat het niet meer zo lang duurt dat de pups naar hun nieuwe baas gaan en dat geeft me altijd een dubbel gevoel!! Op dat moment zijn ze gewoon allemaal van MIJ en hoe leuk de puptoeristen ook zijn, ze zijn van mij, maar weet dat ik ze los moet gaan laten.
Ook dit keer hebben we weer zulke leuke mensen ontmoet en heb er een goed gevoel bij, dat de pups bij hun terecht gaan komen, dat moet ook, want als dat gevoel er niet is, dan gaat er geen pup heen. Het gebeurt dus wel eens dat ik mensen teleurstel en geen pup aan ze wil verkopen. Gevoel is belangrijk, zeker als het om deze kleine boeven gaat. Acht weken lang doe je vreselijk je best om ze zo goed mogelijk groot te brengen en ze het beste mee te geven, dus is het belangrijk dat ze bij de meest zorgzame baasjes komen, die net als ik het beste met ze voor heeft.
En dan is het zover, de eerste pup vliegt uit.
Ik verdeel de afspraken altijd over een paar dagen, zodat ze niet allemaal op dezelfde dag worden opgehaald.
Voor de pupkoper is het op die dag een feest en dat hoort ook zo!! Ik houd er altijd rekening mee dat mensen een halfuur eerder op de stoep staan dan afgesproken, want dat is bijna altijd het geval. Ze hebben dan altijd leuke smoesjes, maar ik begrijp het heel goed dat het een bijzondere dag is en dat ze er zo naar toe geleefd hebben. Alle papieren worden ingevuld, een vrolijk puppy koffertje wordt ingepakt en dan is het zover.
Na al die jaren heb ik mijn eigen traditie en wijk daar nooit vanaf. Ik loop mee naar de auto, met de pup in mijn armen, ik fluister in zijn oor een paar wensen, dat hij een gezond en lang leven mag hebben en lief moet zijn voor de kinderen enz. Misschien maak ik het mijzelf dan ook niet gemakkelijk, maar ik wil elke pup een wens meegeven en ik heb dit, tot nu toe dan ook altijd gedaan. Ik zet de pup dan op schoot bij zijn nieuwe baas en neem afscheid met de vraag….” Laat even wat van je horen hoe het de eerste dag is gegaan”…….
Tegen die tijd staan de tranen al in mijn ogen en is het maar goed dat ze dan van de oprit afrijden.
Met een leeg gevoel loop ik weer naar binnen, waar nog acht lieve koppies me aan zitten te kijken en dat maakt me dan gelijk weer blij! Dit is mijn manier en ik stop ermee op de dag dat me het helemaal niks meer zou doen als de pups hier uitvliegen! Elke pup is een stukje uit mijn hart.
Zo is het goed en zo moet het zijn. En het lege nest syndroom waar ik dan tijdelijk last van heb, is snel weer over als mijn e-mail box vol zit met mooie foto’s en verhalen over de pups en hun nieuwe avontuur.
Groetjes,
Désirée

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerritte
Erelid
Erelid
Berichten: 15528
Lid geworden op: 03/01/03 09:12
Locatie: zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Gerritte » 05/02/09 21:26

:klasse: Geweldig om te lezen. Wat lijkt het mij ook ontzettend moeilijk als de dag is aangebroken dat ze uitvliegen :wink:
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)

thomasenjasper
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3240
Lid geworden op: 25/01/08 22:04
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor thomasenjasper » 05/02/09 21:30

Oh geweldig om te lezen, en ik kreeg kippenvel bij het stukje dat de pupjes uitvliegen, lijkt me ook erg moeilijk.
Groetjes Sandra, Choco & James

Gebruikersavatar
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 758
Lid geworden op: 19/11/08 11:17
Locatie: brabant
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor saskia burghout » 05/02/09 21:37

een mooi verhaal zeg kreeg er tranen van
lijkt mij ook best moeilijk om je eigen pupen af te staan .
:oops:

Gebruikersavatar
Liams_Mum
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2368
Lid geworden op: 01/07/08 17:07
Locatie: (Born in Schotland) Stevensweert
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Liams_Mum » 05/02/09 21:52

Wat geweldig om te lezen!! Ik krijg gewoon een brok in mijn keel als denk hoe dat moet zijn...afscheid nemen van je kleine pups..echt moelijk.
Groetjes, Gayle & the boys
Afbeelding

shadow2005
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8179
Lid geworden op: 09/07/06 17:59

Ongelezen berichtdoor shadow2005 » 05/02/09 21:56

Super om te lezen :)
Lijkt me heel moeilijk om die kleine pupperds te laten gaan na 8 wkn intensieve zorgen :(
Groetjes Chantal en een poot van Shadow :blondpootje:

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 05/02/09 22:11

Gat ik heb er tranen van in mijn ogen, ik herken dat MIJN gevoel nu ook heel erg, wil ze het liefst allemaal houden, maar dat kan niet en ook ik heb leuke pupkopers, maar wat zie ik op tegen de dagen dat ze uitvliegen :( ondanks dat er 1 teefje blijft, de rest is je net zo dierbaar, de verzorging is ook heel intensief natuurlijk en dat versterkt je band met je pupsels, ik denk niet dat het ooit makkelijker word of wel dat uitvliegen?
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Gebruikersavatar
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1260
Lid geworden op: 19/11/08 13:17
Locatie: Kootwijkerbroek
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marlotte » 05/02/09 22:22

Wat super leuk om te lezen!!! :D Ik heb het allemaal iets dichterbij mee mogen maken, en ik vind het helemaal geweldig hoe je met de pups en de pupkopers omgaat! Ze hebben echt de beste start gekregen die ze zich kunnen wensen, en we voelden ons altijd heel erg welkom bij jou!! Op de dag dat we Molly op gingen halen voelde ik me bijna schuldig dat ik haar mee nam, ik zag de tranen in je ogen! :( Maar het gaf me ook wel een heel goed gevoel dat je zoveel om de pups geeft! Nu is het mijn taak om super goed voor Molly te gaan zorgen! En dat ga ik zeker doen! :D (doe ik ook al :wink: ) Ook vind ik het ontzettend fijn dat je heel erg betrokken bent en dat ik je altijd kan bellen! Bianca nogmaals bedankt voor alles en we komen snel een keertje langs :D !

Liefs Marlotte
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1824
Lid geworden op: 10/12/03 18:18
Locatie: Tjalleberd
Contacteer:

Re: ... moederlab Rebel

Ongelezen berichtdoor Sascha » 05/02/09 22:43

Desiree schreef:Bianca van Tika Trails geeft je een kijkje in het leven van moederlab Rebel.


En dan komt de dag dat ze uitvliegen

Ik kan het bijna niet geloven dat het dan alweer zover is, wat vliegt de tijd.
Het lijkt nog maar even geleden dat Rebel met de bevalling begon. Op donderdag morgen om een uur of negen. Ze liet niks merken van de aankomende geboorte en uit het niets begon ze dan ook ineens met hijgen en in haar mandje te graven. Een uur later was de eerste pup er al. Een reutje en wat was ze er blij mee, maar had geen tijd om er echt even van te genieten, want de volgende pup was al in aantocht.
Het was een bevalling uit de boekjes. Tussen de pups zat 30 minuten tot een uurtje verschil, echt super, dat gaat ook wel eens anders. Na de achtste pup werd Rebel rustig en ging heerlijk liggen slapen. Zo tevreden dat ze dan kunnen zijn, zo lekker knus bij de pups, die hun buikjes vol drinken. Ik kan daar niet genoeg van krijgen, zo mooi om te zien! Omdat ze zo tevreden was, dacht ik dat ze klaar was, maar twee uur later, werd er nog een meisje geboren en waren ze met negen pups helemaal compleet. Rebel is echt een goede moeder, zo voorzichtig en niet bij haar kroost weg te krijgen. De eerste week slaap ik altijd bij de werpkist, om alles goed in de gaten te houden. Dat geeft me gewoon een erg goed gevoel. Van slapen komt dan niet zoveel, want ik kan zo van de pups genieten en voor je het weet staar je al een uur naar die negen boefjes.
Rond de derde week verhuizen ze naar de eetkamer. De keuken zit daar ook aan vast en daar gebeurt dus van alles en word hun wereld een stukje groter.
Het zijn dan al echte hondjes, die hun oogjes open hebben, al lekker kunnen spelen en ook al zelf kunnen eten, maar af en toe nog even een toetje bij mama halen.
Een week later komen de puppytoeristen op bezoek en begint het feest echt!! Die komen vaak elke week even kijken, wat we erg leuk vinden, maar daardoor gaat de tijd veel en veel te snel en vliegen de laatste weken voorbij. Elke dag gaan de pups op tafel gaan we tanden, oren en pootjes bekijken, gewoon om te wennen dat dit later ook heel gewoon is. Als het weer het toelaat, dan lekker even met ze naar buiten om in het gras te spelen, mee en de auto enzovoort, het zijn echte handenbindertjes, maar wat is het heerlijk!! Als de chipper dan belt en ik maak een afspraak bij de dierenarts om de pups thuis te enten, dan word ik meestal al wat kribbig. Ik weet dan dat het niet meer zo lang duurt dat de pups naar hun nieuwe baas gaan en dat geeft me altijd een dubbel gevoel!! Op dat moment zijn ze gewoon allemaal van MIJ en hoe leuk de puptoeristen ook zijn, ze zijn van mij, maar weet dat ik ze los moet gaan laten.
Ook dit keer hebben we weer zulke leuke mensen ontmoet en heb er een goed gevoel bij, dat de pups bij hun terecht gaan komen, dat moet ook, want als dat gevoel er niet is, dan gaat er geen pup heen. Het gebeurt dus wel eens dat ik mensen teleurstel en geen pup aan ze wil verkopen. Gevoel is belangrijk, zeker als het om deze kleine boeven gaat. Acht weken lang doe je vreselijk je best om ze zo goed mogelijk groot te brengen en ze het beste mee te geven, dus is het belangrijk dat ze bij de meest zorgzame baasjes komen, die net als ik het beste met ze voor heeft.
En dan is het zover, de eerste pup vliegt uit.
Ik verdeel de afspraken altijd over een paar dagen, zodat ze niet allemaal op dezelfde dag worden opgehaald.
Voor de pupkoper is het op die dag een feest en dat hoort ook zo!! Ik houd er altijd rekening mee dat mensen een halfuur eerder op de stoep staan dan afgesproken, want dat is bijna altijd het geval. Ze hebben dan altijd leuke smoesjes, maar ik begrijp het heel goed dat het een bijzondere dag is en dat ze er zo naar toe geleefd hebben. Alle papieren worden ingevuld, een vrolijk puppy koffertje wordt ingepakt en dan is het zover.
Na al die jaren heb ik mijn eigen traditie en wijk daar nooit vanaf. Ik loop mee naar de auto, met de pup in mijn armen, ik fluister in zijn oor een paar wensen, dat hij een gezond en lang leven mag hebben en lief moet zijn voor de kinderen enz. Misschien maak ik het mijzelf dan ook niet gemakkelijk, maar ik wil elke pup een wens meegeven en ik heb dit, tot nu toe dan ook altijd gedaan. Ik zet de pup dan op schoot bij zijn nieuwe baas en neem afscheid met de vraag….” Laat even wat van je horen hoe het de eerste dag is gegaan”…….
Tegen die tijd staan de tranen al in mijn ogen en is het maar goed dat ze dan van de oprit afrijden.
Met een leeg gevoel loop ik weer naar binnen, waar nog acht lieve koppies me aan zitten te kijken en dat maakt me dan gelijk weer blij! Dit is mijn manier en ik stop ermee op de dag dat me het helemaal niks meer zou doen als de pups hier uitvliegen! Elke pup is een stukje uit mijn hart.
Zo is het goed en zo moet het zijn. En het lege nest syndroom waar ik dan tijdelijk last van heb, is snel weer over als mijn e-mail box vol zit met mooie foto’s en verhalen over de pups en hun nieuwe avontuur.
wat heb je dat mooi verwoord! Ook ik heb dezelfde gevoelens die jij beschrijft. Fokken is heel erg leuk maar het afscheid nemen is ONTZETTEND moeilijk hoe goed de pupjes het bij hun nieuwe baasjes ook krijgen. Het is maar goed dat er e-mail/telefoon en foto's en bezoekjes over en weer zijn zodat je kunt volgen hoe het met hun gaat. Het blijven toch een beetje je eigen "kindjes" hoe oud ze ook zullen worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 05/02/09 23:12

Een verhaal met een lach en een traan :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Gebruikersavatar
Esther,Luca & Bess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 435
Lid geworden op: 28/03/08 20:44
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Esther,Luca & Bess » 06/02/09 10:33

ook ik heb je verhaal met tranen in mijn ogen gelezen.
zeker bij stukje dat je iedere pup een wens influisterd hield ik het niet meer droog. geweldig!

Fokken zou aan mij niet besteed zijn , ik kan ze gewoon niet meer laten gaan denk ik, die heerlijke kleine pupsels.

veel geluk met je honden en sterkte keer op keer, als er weer een uitvliegt !

Gebruikersavatar
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1266
Lid geworden op: 21/09/08 10:08
Locatie: almere

Ongelezen berichtdoor riwka » 06/02/09 11:32

Wat een mooi verhaal zeg! En die tradie dat je iedere pup een wens influisterd is echt heel mooi......
Je zou er een boekje over moeten schrijven!
Liefs Riwka
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 06/02/09 11:58

Kan me zooooo voorstellen dat je verdrietig bent als ze naar hun nieuwe roedel gaan. :( Ook al weet je dat de eigenaren zorgvuldig hebt gekozen..........

Ze zitten na al dat werk en die liefde :verliefd1: ook helemaal aan je hart gebakken natuurlijk. :cry: Moest bij het lezen echt een paar keer slikken.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 06/02/09 13:23

Wat heb je dat ontzettend mooi omschreven Bianca.
Ook ik kreeg koude rillingen bij het lezen van je verhaal, erg mooi dat je ze een wens influisterd 8)
Het zou niets voor mij zijn, ik zou echt geen afscheid kunnen nemen, hoe goed de nieuwe baasjes dan ook zijn :D
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 06/02/09 13:26

Zooo mooi zeg!!! Echt heel liefdevol hoe je er over schrijft!!! Dat lijkt me heel speciaal om pups te hebben en ze dan aan nieuwe baasjes te geven. Knap ook dat je elk van hen een wens meegeeft. Echt heeeel lief!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.


Terug naar “Een dag uit het leven van...”