... Missy, een hond die aan Flyball doet

Regelmatig berichten we hier over een dag uit het leven van een Labrador.
Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

... Missy, een hond die aan Flyball doet

Ongelezen berichtdoor Desiree » 10/05/09 21:17

Een dag uit het leven van Missy.

Omdat jullie allemaal wel weten hoe een ‘gewone’ labrador dag eruit ziet, kies ik ervoor om te vertellen over de leukste dagen: Flyball dagen.
Het flyball seizoen is begin deze maand weer van start gegaan en Missy mag er dit jaar weer bij zijn, bij het wedstrijd team.

Voor wie er niet mee bekend is; flyball is een wedstrijdsport waarbij teams van 6 honden een dag lang tegen elkaar lopen, steeds 4 honden per team en dus 2 honden op het ‘bankje’. Daarbij leggen de honden een parcours af van 4 sprongen, geven poot op de flyball-bak waar dan een (tennis) bal uit vliegt. Die wordt gevangen en over de sprongen teruggebracht naar de handler (degene die met de hond de wedstrijd loopt). De volgende hond gaat van start op het moment dat de terugkomende hond over de startstreep gaat. De snelste tijd, daar gaat het om, dus is het zaak de honden precies op de startstreep elkaar te laten passeren.
Natuurlijk gaat er wel eens iets mis, honden zijn levende wezens tenslotte. Dat houdt het ook leuk. Maar als je bij een goede wedstrijd gaat kijken zul je de spanning kunnen waarnemen, want alhoewel een spelletje nemen we dat wel uiterst serieus hoor. Onze honden zijn topsporters! Die het hele jaar trainen om op die 11 of 12 wedstrijd dagen ook een topprestatie te kunnen leveren.

Op een gemiddelde flyball zondag staan we allemaal heel vroeg op. Dan krijgt ze maar een klein beetje eten, met een volle maag sporten is ook voor honden ongezond. Nadat de auto is volgeladen met flyball-bak, tent, stoelen, koelbox en grondpen voor de dames (Missy’s kleine makkertje gaat namelijk ook mee) mogen tenslotte de belangrijkste passagiers instappen en dan kunnen we vertrekken.
Vaak is het wedstrijd terrein niet om de hoek, vandaar dat vertrek voor dag en dauw.

Bij aankomst gaan we ons eerst installeren, dus de tent opzetten en de bench voor de atleten. Er wordt begonnen met inspringen, om te wennen aan de baan en de omgeving en om de spieren warm te maken.
In de ochtend worden 5 keer 2 runs gelopen, deze tijden tellen voor de competitie. Missy is super gemotiveerd, gaat echt voluit voor het spelletje. Jammer dat ik hier niet kan laten horen hoe ze dan klinkt vlak voor de start. Het houdt het midden tussen een zeehond en een misthoorn. Daar oogst ze veel belangstelling mee, ze maakt iedereen aan het lachen, ook de scheidsrechters vinden het maar komisch.

In de pauzes mogen de honden rusten en worden ze natuurlijk even uitgelaten. Tussen de middag nog wat voer, om de spieren niet te laten verzuren en hun maag wat bij te vullen. Daarna gaat het middag programma van start. Een soort afvalrace om de dagprijzen, waarbij het zaak is twee runs te winnen. De laatste keer lagen we er na twee rondjes van twee runs gelijk uit, dat kan ook gebeuren he.

Al in de auto op de terugweg liggen de dames van hun welverdiende rust te genieten. En de maandag na de wedstrijd is een rustdag. Alleen p & p rondjes in de buurt en veel slapen.

Voor bazen die actief met hun hond bezig willen zijn (bij een flyball wedstrijd ben je de hele dag bezig met je hond) en die hun hond ballengek hebben gemaakt, is dit (volgens mij) het allerleukste dat je met je hond kunt doen.

En aan Missy -zo voor de start- te horen is zij het helemaal met mij eens.



Groetjes, Saskia en Missy
Groetjes,
Désirée

Afbeelding

roos

Ongelezen berichtdoor roos » 10/05/09 22:00

Leuk verslag en al is het niet voor ons weggelegd lijkt het mij heel leuk om te doen samen met je hond :)
Dat geluid van haar kun je middels een filmpje best laten horen hoor, ik ben wel nieuwsgierig geworden :wink: :D

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 10/05/09 23:06

roos schreef:Leuk verslag en al is het niet voor ons weggelegd lijkt het mij heel leuk om te doen samen met je hond :)
Dat geluid van haar kun je middels een filmpje best laten horen hoor, ik ben wel nieuwsgierig geworden :wink: :D


Ik heb helaas geen filmpje waar het geluid op te horen is. :) dus je zult je fantasie moeten gebruiken. :D

http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=-3F1stOba4g

Dit is wel een filmpje van ons team in 2008, kun je toch een indruk krijgen. :) Van de herrie die we (de handlers ook he :roll: ) maken. :lol:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Charella

Ongelezen berichtdoor Charella » 17/05/09 11:45

Wat een leuk verslag en het filmpje is ook leuk om te zien :D

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 17/05/09 13:56

Hartstikke leuk geschreven, en het filmpje is ook leuk :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 17/05/09 17:05

Zo, ik ben net weer binnen van een wedstrijd. :) Helaas niet best gepresteerd. :( En ook nog eens erg nat geworden. :?

Hopelijk gaat het over 2 weken beter, dan hebben we een thuiswedstrijd. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 17/05/09 19:25

Leuk verslag hoor :applaus:

Saskia.Bernadette schreef:Zo, ik ben net weer binnen van een wedstrijd. :) Helaas niet best gepresteerd. :( En ook nog eens erg nat geworden. :?

Hopelijk gaat het over 2 weken beter, dan hebben we een thuiswedstrijd. :D

Het kan niet altijd feest zijn natuurlijk, over 2 weken meer succes :wink:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Gebruikersavatar
samantha
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5312
Lid geworden op: 04/05/07 21:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor samantha » 30/05/09 17:50

Wat leuk om te lezen zeg :)
Macho doet ook aan flyball, echt geweldig vind hij het en hij gaat ook razendsnel.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 30/05/09 19:58

Ja flyball is echt een geweldige sport voor onze ballengekken. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog


Terug naar “Een dag uit het leven van...”