... een asielhond

Regelmatig berichten we hier over een dag uit het leven van een Labrador.
yari
Speurneus
Speurneus
Berichten: 13451
Lid geworden op: 28/12/02 23:03
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor yari » 30/11/09 12:19

Nestor heeft inmiddels een baasje gevonden!! :)
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 30/11/09 12:44

kijk dat is nog eens goed nieuws zeg :applaus: :klasse: super dat hij een gouden mandje heeft gekregen :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 30/11/09 19:08

Wat fijn zeg :applaus:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Gebruikersavatar
Liams_Mum
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2368
Lid geworden op: 01/07/08 17:07
Locatie: (Born in Schotland) Stevensweert
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Liams_Mum » 30/11/09 19:49

Geweldig nieuws!!! :klasse:
Groetjes, Gayle & the boys
Afbeelding

amfaasse

Ongelezen berichtdoor amfaasse » 05/12/09 14:33

voor mij is dat ook een reden geweest om aan een hond uit het asiel te denken in plaats van bij een fokker vandaan. Zij verdienen zeker een goede baas, dat ervaar ik nu ook weer met Diedje. Als hij er niet meer mocht zijn ga ik weer naar het asiel voor een hond.

yari
Speurneus
Speurneus
Berichten: 13451
Lid geworden op: 28/12/02 23:03
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor yari » 05/12/09 20:19

amfaasse schreef:voor mij is dat ook een reden geweest om aan een hond uit het asiel te denken in plaats van bij een fokker vandaan. Zij verdienen zeker een goede baas, dat ervaar ik nu ook weer met Diedje. Als hij er niet meer mocht zijn ga ik weer naar het asiel voor een hond.

Super! :klasse:
Yari komt wel niet uit het asiel, maar is wel een herplaatsertje. Is niet helemaal hetzelfde als een hond uit het asiel mss, maar komt feitelijk wel op hetzelfde neer.
Ik wilde graag een labrador of een kruising labrador en wilde idd ook graag een asielhond of herplaatser, omdat er genoeg hondjes zijn die op een nieuw baasje zitten te wachten.

Ik ben er nog niet uit of een volgende hond weer een herplaatser of asielhond wordt of toch een keer een pup bij een goede fokker vandaan.
Ik zou het nl. ook wel een keer erg leuk vinden een hond vanaf dag 1 gevolgd te kunnen hebben en van pups af aan op te kunnen voeden.
Maar geen idee dus. Wie weet komt er tegen die tijd (en dat duurt hopelijk nog lang!) vanzelf wel eentje op m'n pad. Wie zal 't zeggen. :)
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~

amfaasse

Ongelezen berichtdoor amfaasse » 05/12/09 20:31

yari schreef:
amfaasse schreef:voor mij is dat ook een reden geweest om aan een hond uit het asiel te denken in plaats van bij een fokker vandaan. Zij verdienen zeker een goede baas, dat ervaar ik nu ook weer met Diedje. Als hij er niet meer mocht zijn ga ik weer naar het asiel voor een hond.

Super! :klasse:
Yari komt wel niet uit het asiel, maar is wel een herplaatsertje. Is niet helemaal hetzelfde als een hond uit het asiel mss, maar komt feitelijk wel op hetzelfde neer.
Ik wilde graag een labrador of een kruising labrador en wilde idd ook graag een asielhond of herplaatser, omdat er genoeg hondjes zijn die op een nieuw baasje zitten te wachten.

Ik ben er nog niet uit of een volgende hond weer een herplaatser of asielhond wordt of toch een keer een pup bij een goede fokker vandaan.
Ik zou het nl. ook wel een keer erg leuk vinden een hond vanaf dag 1 gevolgd te kunnen hebben en van pups af aan op te kunnen voeden.
Maar geen idee dus. Wie weet komt er tegen die tijd (en dat duurt hopelijk nog lang!) vanzelf wel eentje op m'n pad. Wie zal 't zeggen. :)


deze honden zijn erg dankbaar als je ze ophaalt, ik moet je wel eerlijk zeggen dat het wel even geduurt hebt voor diedje me begreep( ik weet ff niet hoe ik het moet uitleggen), maar na een jaar ging het veel beter. Ik was erg onzeker toen ik hem net had omdat diedje mijn eerste hond was na een zwaar traumasitsche ervaring in 2001. Daardoor wist hij het ook niet helemaal meer, naarmate ik meer zelfvertrouwen kreeg met hem ging hij met grote stappen vooruit. Wat je geeft krijg je dubbel zo hard weer terug. Dat heb ik met een hond bij een fokker vandaan( mijn vorige) minder gevoeld. ik vind dat een asielhond ook een herplaaster is, het verschil is vaak alleen dat je zelf achter de achtergond van zo'n dier moet komen, dat heb ik zelf ervaren met diedje.

paola

Ongelezen berichtdoor paola » 05/12/09 21:03

Fijn dat hij een nieuwe baas heeft gevonden! Mijn Jody kwam ook uit het asiel, en na de broodnodige heropvoeding hebben we jarenlang plezier van die trouwe meid gehad!!


Terug naar “Een dag uit het leven van...”