... een hond die een nieuw baby baasje erbij krijgt

Regelmatig berichten we hier over een dag uit het leven van een Labrador.
Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

... een hond die een nieuw baby baasje erbij krijgt

Ongelezen berichtdoor Desiree » 13/03/10 13:34

Voor Senna is er in een korte tijd een heleboel veranderd. Ik kreeg een nieuwe vriend, en niet lang erna ging ik met hem samenwonen, best ver van ons dorpje vandaan.
Gelukkig voor Senna kwamen we achter een groot park te wonen, en waren we dus elke dag wel 2 keer te vinden.
Senna moest wel even wennen aan de nieuwe situatie, andere man, ander huis, andere kat.
Maar al snel werd Senna met iedereen dikke vriendjes. Mijn nieuwe vriend Vincent had haar ook vrij snel in zijn hart gesloten. Ook de kat Sjaak vond zijn nieuwe vriendinnetje wel heel erg leuk, en ook voor hem werd het uitlaten een dag ritueel.

Nog niet zo snel na het samenwonen kwam ik erachter dat ik zwanger was. Niet gepland maar heel erg welkom in ons ‘’nieuwe’’ leventje.
Niet alleen voor ons veranderde veel maar ook voor Senna. Alle hormonen kreeg Senna mee, alle stemmingswisselingen en ook de ochtendmisselijkheid kreeg ze mee.
Vanaf de dag dat ik mijn positieve zwangerschaps test deed veranderde Senna ook.
Als ik ’s ochtends boven de wc hing stond ze naast me te kijken met een blik die zeggen wilde : ‘’Vrouwtje wat is er toch met jou?’’
Ik had soms echt uitbarstingen van de hormonen en Senna snapte er helemaal niks van en keek Vincent dan aan van ‘’ Ik heb toch niks verkeerds gedaan?’’
Ook waren er momenten dat we ineens niet meer 2 keer per dag in dat leuke park waren, maar ik vreselijk moe op bed lag.
Senna stond dan aan me bed en ik kon haar gedachten lezen ‘’vrouwtje, kom nou uit bed, ik wil rennen en spelen’’
Maar ik kon mezelf niet uit bed krijgen en zei tegen Senna: Kom anders bij het vrouwtje op bed, even lekker knuffelen.. En dat deed Senna dan ook vol overgave en had ze vrede met de situatie, alsof ze het wel begreep.
Senna is altijd al een knuffel hond geweest, maar in die tijd werd het alleen maar erger. Alsof ze wilde zeggen: Vrouwtje ik voel wel dat er iets is, en ik ben er voor je, ook al ben je niet altijd even lief en gezellig.

Elke ochtend als ik boven de wc hing stond ze naast me, als ik in bed lag, lag ze bij me, als ik huil uitbarstingen had likte ze mijn tranen.
Als ik met uitlaten even moest uitrusten op een bankje kwam ze naast me zitten en legde ze dr koppie op me benen alsof ze wilde zeggen: ‘’geeft niks hoor..’’
Ook is Senna nooit echt waaks geweest, maar sinds ik zwanger ben kan ze ineens blaffen om iets wat ze hoort of ziet. Waar ze normaal geen aandacht aan had besteed.
’s Avonds als ik haar uitlaat hoeft er echt geen vreemde ineens een rare beweging te maken richting mijn kant, want Senna dr nekharen staan dan overeind.
Ik vind het heel leuk om te zien hoe ze zo veranderd is en aanvoelt dat ze me nu wat meer moet beschermen als voorheen.
Mijn grote steun en toeverlaat.. en nog steeds. Dat is ze altijd geweest en zal ze altijd blijven.

En elke keer kwamen er steeds meer spullen bij in huis.. een gekke kinderwagen die ze maar raar en eng vond.
Een gekke bench waarvan Senna dacht: ‘’O nee he!! Ik hoef toch niet weer in zo’n ding te slapen, ik ben toch braaf!?’’
Allemaal knuffels die Senna niet mocht hebben, wat ze niet snapte want al bijna 3 jaar zijn de knuffels die in huis komen voor Senna bedoeld.
En dat koppie die ze er dan bij trekt.. je weet gewoon wat ze denkt. Waarom mag het nu ineens niet meer? ‘’vroeger’’ mocht dat wel.

Senna is in vele opzichten veranderd sinds mijn zwangerschap. Positief maar op sommige gebieden ook negatief.
Ze neemt nu ook sneller een loopje met me, omdat ze dondersgoed weet dat ik nu minder snel bij haar kan zijn als ze iets doet wat niet mag.
Ze maakt soms erg misbruik van de situatie, want mevrouw voelt dondersgoed aan dat ik nu wat labieler ben als normaal, en ook soms de puf er niet voor heb om haar even strak aan te pakken, wat Senna wel op z’n tijd echt nodig heeft.
Ze is daarin heel erg slim, en weet precies hoe mijn pet staat per dag.. Ze weet precies wanneer ze iets wel of niet kan doen. Het lijkt wel of ze weet hoe ik me die dag voel en hoe ik dan ga reageren.
Ik probeer nog steeds zo consequent te zijn en te blijven als voor mijn zwangerschap, maar soms moet ik heel eerlijk bekennen, laat ik echt wel eens een steekje vallen.
En ja geef Senna eens ongelijk om daar geen misbruik van te maken..

Wel proberen we Senna overal bij te betrekken, alles wordt afgesnuffeld door haar, en ik vind qualitytime met Senna nog steeds heel erg belangrijk!
Ik train ook nog steeds met haar, en als ik het niet meer kan neemt Vincent het van me over. Ik vind dat gewoon heel belangrijk. Ook straks als de kleine er is, wil ik dat blijven doen.
Senna is en zal altijd heel belangrijk zijn voor ons, ook al wordt ik straks moeder en krijg ik een kindje.
Senna is vreselijk belangrijk voor mij, en ik zal er alles aan doen om haar niet achter te stellen. Al weet ik dat je dat soms niet kan vermeiden, soms moet je je hond wel even achterstellen, maar ik weet dat Senna nooit wat te kort zou komen.

Mijn wens, mijn droom, mijn hoop is dat Senna straks dikke maatjes gaat worden met haar kleine baby baasje, en daar zullen we alles aan doen om dat goed te laten verlopen.

En ik zal ook mijn kindje goed begeleiden en opvoeden in het doen en laten met een hond.
Ik zal zorgen dat mijn kind opgroeit als een ware dierenvriend, net als haar ouders zijn!
Groetjes,
Désirée

Afbeelding

Lindsay88
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3902
Lid geworden op: 16/07/06 10:51
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lindsay88 » 13/03/10 13:56

Wat een prachtig verhaal!! Zoals Senna jou beschermt :verliefd1:
Liefs, Lindsay & Tessa

Charella

Ongelezen berichtdoor Charella » 13/03/10 14:12

Wat mooi geschreven Esmeralda! :) Ik heb er vertrouwen in dat het straks helemaal goed komt :D

Zootje

Ongelezen berichtdoor Zootje » 13/03/10 21:34

Heel mooi geschreven zo te horen is Senna echt een geweldige hond :verliefd1: En streken horen dr bij, ze zijn nou eenmaal best slim geloof ik :)

marjolein

Ongelezen berichtdoor marjolein » 13/03/10 22:44

Mooi omschreven, wat een lieverd jou senna.. wat voelen ze alles fijloos aan het! knap!!
Ik wens jullie als gezin heel veel geluk met elkaar en het komt vast allemaal goed zolang je idd quality-time blijft doorbrengen met je lieve 4 voeter zal zij de gezinsuitbereiding prima vinden, zolang iedereen maar gelukkig is want als senna dat voelt komt het vast goed :)

balou060308

Ongelezen berichtdoor balou060308 » 14/03/10 11:07

mooi omschreven
balou heeft precies hetzelfde gedaan zoals senna dat bij jouw doet met je zwangerschap.
13 januari is onze zoon en balou's babybaasje geboren.
toen we van het ziekenhuis terugkwamen hebben we gezegd tegen alle familie leden dat het eerste uur met onze zoon en balou voor ons is, zodat balou ook kan wennen aan het idee dat het babybaasje niet meer in de buik van het vrouwtje zit maar nu in zijn eigen "stoeltje".
komen we thuis van het ziekenhuis, samen met zijn alle op de grond gaan zitten, kijkt balou in de maxi cosi geeft een lik over de hand van Jetze (onze zoon) en gaat fijn op zijn kussen liggen alsof jetze er altijd is geweest.

als Jetze de voeding krijgt gaat balou lekker bij ons liggen, ligt Jetze in bedje is het een half uurtje baloutijd, flink spelen en lekker knuffelen, zoals we dat altijd hebben gedaan. en als we dan lekker een wandeling gaan maken met het gezinnetje dan loopt onze balou naast de kinderwagen alsof hij wilt zeggen kijk dit is nou mijn nieuwe babybaasje.
heerlijk om te zien. en ik weet zeker dat jetze en balou straks onafscheidelijk zijn. :verliefd1:

groetjes mark, sharon, jetze en natuurlijk een poot van balou

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 14/03/10 15:12

:verliefd1: wat een prachtig verhaal :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

lien86

Ongelezen berichtdoor lien86 » 21/03/12 10:30

wat een mooi verhaal!

en ook leuk van balou!

ik ben zelf zwanger en in de zomer uitgerekend. heb geen zorgen dat het met onze lieverd niet goed zal gaan met de baby.
zeker niet als ik dit ook lees :)

irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 404
Lid geworden op: 01/07/11 13:49
Locatie: Helchteren België
Contacteer:

baby erbij goed boek

Ongelezen berichtdoor irma » 21/03/12 15:29

Mag ik je onderstaande boek van harte aanbevelen
Honden & Kinderen, hou het veilig!
door Dany Grosemans
isbn 978-90-02-22356-3

Lees het liefst ruim voor de bevalling, dan kun je nu al zaken aanpassen.

Veel succes met baby én Lab. :applaus:
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009

borisboef

Ongelezen berichtdoor borisboef » 21/03/12 21:42

Hee,
Wat een mooi verhaal zeg! Ik ben nu 22 weken zwanger en heb precies hetzelfde met Balou. Hij voelt me veilloos aan. s`avonds ligt hij heerlijk met zijn kop op mijn buik. Hij is erg waaks over me en komt nog meer kroelen dan voorheen.
Heerlijk dat ze je zo aanvoelen.

miran&joost
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 235
Lid geworden op: 02/08/10 15:36

Ongelezen berichtdoor miran&joost » 22/03/12 09:39

Ook hier inmiddels erg herkenbaar !
Niets, maar dan ook niets, komt vrolijker op je afgelopen dan een kletsnatte lab met baggerpootjes !

Allard

Ongelezen berichtdoor Allard » 13/04/12 21:45

Heel veel succes en plezier toegewenst ;).


Terug naar “Een dag uit het leven van...”