Yaartje op de Adequan

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Yaartje op de Adequan

Ongelezen bericht door yari »

Van de week met Yaartje naar de holistisch DA geweest.
Zoals sommigen wel weten heeft Yaartje diverse orthopedische aandoeningen (ED, HD, bandenslapte). Gelukkig gaat het eigenlijk super goed met Yaartje en mogen we in onze handen klappen dat ze dalijk in februari alweer 9 jaar oud wordt en nog altijd vrolijk rond rent zonder manken.

Maar sinds halverwege dit jaar begonnen we wel te merken dat ze voor het eerst wat last begon te krijgen van haar arthrose en dan eigenlijk met name haar linker elleboog. Je zag voor het eerste lichte stijfheid na rust als ze wat veel gedaan had.
Op zich niet vreemd voor een hond met een dergelijk operatieverleden en zowiezo zie je vaak de eerste arthroseverschijnselen ook bij honden die niet een dergelijk verleden hebben op deze leeftijd.

Ik ben haar extra gaan ondersteunen met Duivelsklauw en Salisprin (naast de Cosequin en Primeval die zij al jaren krijgt), maar heb eerlijk gezegd niet het idee gehad dat dat hielp.
Momenteel zie je eigenlijk altijd wel nadat ze langer dan een half uur achter elkaar flink gelopen heeft dat ze na rust daarna licht startkreupel is enkele pasjes.

Nu willen we kijken of ze baat heeft bij Adequan-injecties (hoge dosis glucosaminoglycaan). Na 4-6 wkn zou je verbetering moeten merken...
Ben benieuwd....

En anders zit ik hard te denken over permanente goudacupunctuur ( http://www.omarmdetijger.nl/dier2.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Iemand toevallig ervaringen met 1 of beiden?

Hier 2 fotootjes (gemaakt met mobiel) van Yaartje die rustig ligt te wachten in de wachtkamer en Marly die zich ook prima vermaakt met de weegschaal en een tijdschrift:

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Eerlijk gezegd geen ervaring hier mee.
Ik hoop dat 1 van de 2 optie's bij Yari zal aanslaan.
Zodat jullie nog een aantal jaartjes plezier van haar mogen hebben.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Gelukkig nog geen ervaring hiermee Marielle. Ik volg je nauwgezet. Wellicht heeft Lola er in de toekomst wat aan.....Ik hoop voor je meisje dat het aanslaat :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Dushi
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dushi »

Wat balen Marielle! Ik heb geen ervaring met een van beide behandelingen maar ik wens je wel heel veel succes!!
Groetjes van Monique

Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Ik heb er ook geen ervaring mee maar zal hard duimen voor Yaartje!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
honesto do campo verde

Ongelezen bericht door honesto do campo verde »

Ik ken iemand die een vrij jong paard heeft met slechte heupen, opgegeven door de va. Ze is in contact gekomen met Erik Laarakker, ook een holische da en die heeft haar paard permanente goudacupunctuur gegeven en dat gaat echt super goed.
Ze kan er niet meer mee rijden maar staat op de wei met vervroegd pensioen, geloof dat het paard een jaar of 10 is.
Of het nu gaat om een paard of een hond: het schijnt toch te werken :wink:
Lindsay88
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lindsay88 »

Ik heb hier ook geen ervaring mee gelukkig...Wens je wel ontzettend veel succes met Yaartje! :) Btw errug lieve foto's! :verliefd1:
Liefs, Lindsay & Tessa
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Lindsay88 schreef:Ik heb hier ook geen ervaring mee gelukkig...Wens je wel ontzettend veel succes met Yaartje! :) Btw errug lieve foto's! :verliefd1:

exact mijn woorden :)
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ook geen ervaring mee, maar ik lees wel graag mee. Zeker over die permanente goudacupunctuur wil ik wel graag wat meer weten en ervaringen horen.

Leuke foto's van jut en juul. :verliefd1:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik weet dat er barfplaats iemand is die goudacupunctuur heeft laten doen bij haar hond. maar hoe dat bevallen is weet ik niet.

offtopic,wat een heerlijk wijffie is marly :verliefd1: en yaartje is een lieve oppas oma :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Thanx voor de reacties. :)
Ik hoop idd ook dat het wat doet, de Adequan.

En ja, ik weet dat er een aantal van BP zijn die permanente goudkorrels hebben laten implanteren en die waren allemaal tevreden.
Dus dat wil ik zowiezo anders ook nog proberen als de Adequan niet helpt. :)

Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Ik ken iemand die goudkorrels heeft laten implanteren bij haar haar Rottweiler vanwege LPC maar heeft niets geholpen, is toch geopereerd en daarmee is het goedgekomen.
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Annette schreef:Ik ken iemand die goudkorrels heeft laten implanteren bij haar haar Rottweiler vanwege LPC maar heeft niets geholpen, is toch geopereerd en daarmee is het goedgekomen.
Ja maar dat begrijp ik ook wel. Als er een los botfragment in het gewricht zit, dan helpt zoiets lijkt mij ook niet. Dat moet er gewoon uit.
Maar bij artrose hoor ik toch vrij veel positieve berichten, wat goudkorrels aangaat. Maar uiteraard moet je dan wel eerst testen of de hond positief reageert op gewone goudacupunctuur alvorens je besluit die goudkorrels in te brengen.
Dat zou ik dan ook zeker dan mocht het zo ver komen met Yaartje.

Boris Amber Damey
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boris Amber Damey »

Wat goed van je Mariëlle !!
Mijn honden krijgen al dik anderhalf jaar elke maand Adequan en het gaat zó goed met ze joh!
Amber heeft zelfs geen pijnstilling meer nodig en Damey zwemt en loopt als een kievit dankzij de Adequan, homeopatische middelen én maar 5mg prednison per 48 uur!!

Wacht nog maar even met die goudkorrels, als de Adequan bij Yaartjelief net zo goed gaat werken als bij mijn kanjers heeft ze die niet nodig!

Leuke foto's!! Wat is Marly alweer groot... :s

Dikke knuffels!!
Boris Amber Damey
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boris Amber Damey »

Boris Amber Damey schreef:Wat goed van je Mariëlle !!
Mijn honden krijgen al dik anderhalf jaar elke maand Adequan en het gaat zó goed met ze joh!
Amber heeft zelfs geen pijnstilling meer nodig en Damey zwemt en loopt als een kievit dankzij de Adequan, homeopatische middelen én maar 5mg prednison per 48 uur!!

Wacht nog maar even met die goudkorrels, als de Adequan bij Yaartjelief net zo goed gaat werken als bij mijn kanjers heeft ze die niet nodig!

Leuke foto's!! Wat is Marly alweer groot... :s

Dikke knuffels!!
Anderhalf jaar moet twee en een half jaar zijn ;)
Plaats reactie