Zoë gaat jachttraining doen!!!

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
robertenmelissa

Zoë gaat jachttraining doen!!!

Ongelezen bericht door robertenmelissa »

Afgelopen zondag heb ik met mijn baasjes gekeken bij de jachttraining... jeetje wat heb ik een hoop soortgenoten gezien!
Ze konden zooooo hard rennen en springen. De groep waar ik ga trainen springt natuurlijk nog niet, maar ik heb wel gezien wat ik of een jaartje of wat kan gaan doen :applaus: ik ben zo blij dat ik de baasjes heb kunnen overtuigen om te gaan kijken :D

Hoe ik dat overtuigen heb gedaan? Ik bracht een keer een nijntje en een raaf naar het baasje... Dit vond het uiterst vies :kots: dat zag ik ook wel aan het baasje, maar gelukkig nam ze het wel mee :D
Baasje dacht dat ik het misschien wel leuk zou vinden om mijn C diploma te gaan halen over een hele tijd... dat kan ik nog lang niet maar daarom ga ik heel veel oefenen. Nou hebben ze een fluit gekocht, een riem en een dummy. Pfff vermoeiend hoor... als ze dan fluiten willen ze dat ik ga zitten. :confused: wist je dat ze dat nu op 3 manieren aan mij hebben geleerd... :confused: ik kan zit op gebaar, commando en nu dus ook op fluit... :applaus:

Mijn baasje ging thuis kijken of ik goed had opgelet bij de eerste keer kijken.. nou en of! 7x de dummy opgehaald (want de steeds als ik hem bracht gooide de baas hem weer weg) en netjes afgegeven. Waar ik eerder geen boodschap had aan los.. wilde ik nu de baas maar eens een plezier doen...

Toen gingen we iets heeeeeeeel moeilijks doen... ik hoorde dat het op de training verloren apport heette... het is gewoon zoeken en struinen in de bosjes tot je hebt gevonden wat de baas heeft verstopt.. al die moeilijke woorden...

Ik ga maar weer slapen want straks ga ik weer naar puppycursus :D Dat is zoooooo makkelijk heeft iemand nog tips om het wat uitdagender te maken voor mij, want nu als de baas lig zegt, dan lig ik ook ... sommige hondjes hebben nog steeds moeite met lig en dat kan dan heel lang duren. Dan ga ik maar slapen, want ja als ik op hun moet wachten kost dat me toch allemaal energie hè...

De baas zegt altijd dat ze zeker weet dat ik een echte lab ben... (schijnbaar hebben ze een papiertje gegeven waar dat opstaat), maar om de baas het zeker te laten weten laat ik het ook nog af en toe extra merken...
-altijd hongern
-altijd willen zwemmen
-altijd vrolijk
-altijd lief (erg voor kinderen en gehandicapten)
-altijd willen werken
-altijd met de baas in bad willen
-altijd als ik slaap snurk ik (geloof ik niet maar dat zegt de baas)
-altijd op mijn rug slapen met mijn poten recht omhoog
-altijd gelukkig met iedereen, maar de baas voor alles

nog even een fototje met mijn knuffel, dummy en ik natuurlijk!!!

Afbeelding

ben ik niet schattig :verliefd1:
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

:D ik zie het aan de foto, je hebt echt talent, doe maar goed je best, je komt er wel :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
toos

Ongelezen bericht door toos »

Leu kdat je bent wezen kijken. Wist jou vrouwtje ook dat die lieve jufvrouw van deze groep ook een puppyjachttraining heeft op de vrijdagochtend kun je direct aan de bak 8) Veel leuker :D
robertenmelissa

het vrouwtje weet het... en gaat vrijdag direct aan de bak... in Wassenaar (lekker opstand :P )

We dachten al foto's van Neelix te hebben gezien op de website... dat klopt dus :P :verliefd1: zoë vindt Neelix leuk :oops: en wil wel een keer met hem gaan jagen :oops:
toos

Ongelezen bericht door toos »

De hondenschool is van mij dus ja Nixie staat er vaak genoeg op :D :wink: Je mag altijd gezellig langskomen hoor :D
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Heel erg veel plezier hoor!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door saskia burghout »

leuk hoor dat het al zo goed,wel af en toe kattenkwaad uit hallen he.
doe ik namelijk ook af een toe op jachttraining.
thomasenjasper
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door thomasenjasper »

Ah en wij waren er zondag niet :( Anders had ik zoe ook eens kunnen zien. In elk geval heel veel plezier vrijdag :) Je hebt dan volgens mij
de zelfde juf als choco.
Groetjes Sandra, Choco & James
Liams_Mum
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Liams_Mum »

Alvast heel veel trainings-plezier! :klasse:
Groetjes, Gayle & the boys
Afbeelding
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Heel veel plezier, Zoë en baasje :D
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
robertenmelissa

:D Ik heb de eerste jachttraining gehad! Leukkkkkk :D

Gehoorzaamheid kwam eerst, ging niet zo lekker, omdat ik een nieuwe riem had (een jachtlijn) maar daar was ik nog niet zo aan toe. Toen kreeg ik de riem van oma om maar die was wat te groot, dus dan voelde ik het lekker niet als het baasje me corrigeerde... :twisted:

Apporteren ging echt wel goed :D Appeltje eitje... heb ik geen cursus voor nodig, laat iedereen zien dat ik het kan en dan breng ik de dummy pas naar het baasje. De baas wil de dummy altijd het eerst hebben, maar het is toch veel leuker als iedereen me eerst ziet toch???
Baasje zegt dat ik nog de nodige lesjes nodig heb, vooral de gehoorzaamheid.

Weet je wat ik knap kan: "zoek aport" in de bosjes! Dat is zoooooo leuk!

Dat gehoorzaamheid was wennen zeg! Als ik wat goed deed kreeg ik ineens een brokje. Dat was ik niet gewend op de puppycursus, maar ja voor mij een leuke bijkomstigheid.

Nu wil oma het woord:

Hallo Allemaal!

Ik wil me even voorstellen... Ik ben Wendy en ben 8 jaar oud. Ik woon sinds augustus bij de ouders van het baasje waar ik nu heb gelogeerd. Daarvoor heb ik bij mijn eerste baas gewoond, die is nu overleden dus moest ik weg. Die baas heeft veel met mij gejaagd en vond het horen van schoten dan ook geweldig om weer te horen. Alleen ben ik nu wel een beetje een bange hond, vroeger is mijn baas vaak boos geworden en dan kreeg ik een pak rammel.
Ik denk dat de nieuwe baasjes dat niet doen, maar je weet het nooit hè... Dus toen vandaag een dummy naast me neer viel was ik toch wel heel erg bang.. Gehoorzaamheid kan Zoë wel van mij leren dat kan ik echt super :D Apporteren ook, alleen neem ik nooit de dummy mee terug want ik durf hem niet op/aan te pakken.

Jeetje wat heb ik het naar mijn zin! In die maanden durfde ik zelden uit de mand te komen, maar nu lig ik "stiekem" doch erg uitgebreid asociaal op mijn rug op de bank te slapen. Ik ben nu zelfs niet op mijn hoede, en kan snurken :D :D :lol: :lol:

Groetjes van ons!

Wendy en Zoë
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Top dat jullie het zo leuk vonden :D
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
jose geurtse
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door jose geurtse »

Goed van en je baasjes natuurlijk, dit past echt bij een labje :wink:
Plaats reactie