Op het eerste pad mag ze na het P&P gelijk aan de gang. Ze rent "vrij" en ik laat enkele keren op verschillende afstanden de zitfluit klinken. Ze gaat keurig zitten
We komen bij een bruggetje en hier leg ik mijn eerste apportje uit: net over de brug, Juna mag zien waar hij valt. Vervolgens loop ik schuin het veld op, en stuur haar op een afstand van zo'n 30 meter uit. Intussen, als zij om de hoek verdwijnt voor die dummie, leg ik aan de andere kant van een slootje een dummie. Exact de goede windstand dus ik vond het een mooie test: wind kwam recht onze kant op vanaf de dummie.
Juuntje bracht de eerste netjes binnen, ik zet haar naast en stuur haar op het blinde apportje. Het moment dat ze twijfelt krijgt ze ineens lucht in de neus, springt het slootje over en komt recht terug met de troffee.
Juuntje mag weer "vrij" en we lopen verder tot aan een paar diepe bosjes. Hier leg ik een zoek apport uit. Juna heeft de laatste tijd moeite met blijven zitten terwijl ik wegloop, maar nu ging het goed. Ze haalt netjes het tennisballetje dat tussen de bramenstruiken lag terug.
Juuntje mag weer "vrij" en we lopen verder tot aan een kruising. Ik zet Juuntje op de kruising neer en leg links en rechts van haar een dummie. Dan ga ik een eindje verderop staan en stuur haar links en daarna rechts uit. Ook helemaal netjes
We komen een Weimaraner pupje tegen waar Juuntje even mee mag ravotten. Daarna komen we op het grote veld. Hier wilde ik wat steadyness doen, en overhands wegsturen. Steadyness gaat nu netjes. Vorige week wilde ze nog wel een langsrollend balletje pakken, maar nu blijft ze keurig wachten. Vervolgens "volg" naar de tweede dummie die ik zelf oppak en tot slot een balletje, die ik ver weggooi en de afstand vergroot door haar eerst een eind mee de andere kant op te laten volgen... en dat weet ze dan nog feilloos
Alleen het overhands rechtsom... dat is nog een hele dobber... ze gaat rustig 360graden met de klok mee om dan links van haar een dummie te pakken. Rechts van haar gaat ze wel direct... maar ze heeft dus een linksom-tic