Jachttraining

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Christa1988

Jachttraining

Ongelezen bericht door Christa1988 »

Hoi Allemaal,

Wij hebben gemerkt dat Happy heel erg het jacht-
instinct heeft. Nu willen wij haar graag daarin sturen
en voor onszelf is het natuurlijk ook erg leuk!
Weten jullie misschien waar in de omgeving van Amsterdam
of Purmerend een hondenschool is die jachttrainingen geeft??

Groetjes
brittbeau

Ongelezen bericht door brittbeau »

Kijk even op http://www.jachttraining.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Daar klikken op "trainingsgroepen", daar staan ze op provincie gerangschikt. Misschien is er iets bij voor je. Alvast veel plezier en hopelijk vind je een leuke school!
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lotte »

Ik weet niet waar je in Amsterdam zit. Ikzelf ga dit seizoen waarschijnlijk KNJV training doen bij Paul Cohen. Hij traint meestal in het purmerbos. Deze trainingen beginnen medio maart. Maar ik zie dat je hond nog redelijk jong is. Je kunt ook contact opnemen met Maud van Leeuwen (All star retrievertraining) zij heeft een jonge hondengroep. Misschien is daar nog plaats. Alleen traint zij in de wijde omgeving van Amsterdam. Nog een mogelijkheid is Yvonne Holkeboer. Zij staat regelmatig in het Amsterdamse Bos. Maar gaat soms ook naar locatie's buiten Amsterdam
Christa1988

Ik heb toevallig een emailtje gestuurd naar paul Cohen.
Ze starten in april en 26 maart is er een avond waar
ik heen ga om al mijn vragen te stellen. Ook heb ik een mailtje
gestuurd naar Maud van Leeuwen. Hartstikke bedankt!!
Hoop dat ik nog wat kan vinden voor alles al is begonnen!
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ik verwacht dat je wel een trainingsplek vindt hoor.Ik ga ook naar de infobijeenkomst op 26 maart. Dus tot ziens daar
anouschka
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door anouschka »

Wat leuk ook ik ben van plan naar die bijeenkomst te gaan en heb Rowen al opgegeven.

Anouschka
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Hallo Christa en Rowan,

Zijn jullie ook begonnen bij de knjv groep in het purmerbos? En zo ja in welke groep zitten jullie?
Ik zit in de groep van Paul zelf op de woensdagavond. Helaas zijn de eerste trainingen op andere dagen daarom waren wij ook niet op de allereerste introductietraining van alle groepen.
Misschien kunnen we eens afspreken in de buurt van diemen (diemerbos?) om samen wat te oefenen.
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Sorry, Ik bedoelde natuurlijk christa en Anouschka.

Groet Bea
Christa1988

Hoi!

We hebben Happy niet aangemeld helaas omdat het niet zo lekker gaat met haar op dit moment...

groetjes
anouschka
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door anouschka »

Ja ik ga idd bij Paul trainen, zou eerst bij Stella gaan trainen, maar helaas is zij ziek. Ook wij kunnen niet op die andere dagen, dus de eerste training voor ons wordt 6 mei.

Anouschka
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Jammer voor jullie Christa. Vervelend dat het niet goed gaat met Happy. Heeft hij gezondheidsproblemen of hebben jullie problemen met training/opvoeding?
Enl Anouschka; Tot 6 mei dan. Ik ben heel erg tevreden over gisteren. Paul heeft even gekeken naar het niveau van voorjager en honden en naar de will to please van de honden zodat daarop de rest van de training kan worden afgestemd. Ik vond het een leuk groepeje en alle honden werkte lekker.

Groet Bea
Christa1988

Helaas luisterd ze opeens heel erg slecht. Maar wie weet volgend seizoen!
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Christa,
Waarschijnlijk is je hond aan het puberen. Is ze al eens loops geweest?
Alleen jammer dat dit je ervan heeft weerhouden om met jachttraining te starten. Doe je wel iets anders met Happy? Want juist het samen met je hond trainen, zorgt voor een goede band met je hond. Dit draagt ertoe bij dat ze zich steeds meer op jou richt en dus ook beter gaat luisteren.
Als je het leuk vindt om samen met Happy iets te gaan doen, is het wellicht een idee om bijvoorbeeld te gaan trainen voor de ac certificaten van de Labradorvereniging. Dit is een deel apporteren, een deel gehoorzaamheid en een deel behendigheid. Hier kun je met een jonge hond aan beginnen. De training bouwt op vanaf de basis. Dus ook als je hond nog niets kan, kun je hier aan meedoen.
Mocht je hiervoor belangstelling hebben; in Monnikendam/diemerbos traint een groep op de zaterdagochtend. Iedere combinatie binnen deze groep werkt op eigen niveau. Dus je kunt aansluiten. Indien je meer wilt
weten over deze training kun je op het net zoeken naar trainingsgroep de dummy's.
P.S. Ik wil je niets opdringen hoor. Ik zeg dit omdat ik uit ervaring weet dat het erg leuk is om samen met je hond te werken en dat je je niet moet laten weerhouden door het feit dat Happy op dit moment niet zo goed luistert. Dit is een periode en juist door samen met je hond te werken, verstevig je de band en ben je sneller door deze bananenperiode heen.
Plaats reactie