Het Twiske

Plaats hier leuke wandelplekken.
Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Het Twiske

Ongelezen berichtdoor rimanime » 21/05/09 12:59

Eigenlijk een antiwandeltip. Het Twiske wordt helaas hond onvriendelijker. Op steeds meer plaatsen mag je niet meer komen met je hond. En dat zijn er behoorlijk veel. Ook de heerlijke zwemplekken worden daardoor onbereikbaar :( Echt balen......Het Twiske zit in grote geldnood. Volgens mij doen ze er alles aan om tekort op te laten lopen. Jammer dat het zo moet gaan.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

roos

Ongelezen berichtdoor roos » 21/05/09 14:51

Weet je ook waarom ze dat doen?
Trekt het Twiske door een strengere regelgeving misschien meer andere bezoekers?

Jammer hoor :( , volgens mij gaat het overal in NL zo.
Ik ken ook maar drie plaatsen in de straal van een half uur rondom mijn woonplaats waar mijn honden lekker kunnen rennen en zwemmen, waarvan er 1 recentelijk gehalveerd is voor honden :(
En als ik langer als 40 minuten wil lopen in een van die drie gebieden moet ik twee keer hetzelfde rondje doen, zo klein zijn ze :(

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 21/05/09 16:47

roos schreef:Weet je ook waarom ze dat doen?
Trekt het Twiske door een strengere regelgeving misschien meer andere bezoekers?

Jammer hoor :( , volgens mij gaat het overal in NL zo.
Ik ken ook maar drie plaatsen in de straal van een half uur rondom mijn woonplaats waar mijn honden lekker kunnen rennen en zwemmen, waarvan er 1 recentelijk gehalveerd is voor honden :(
En als ik langer als 40 minuten wil lopen in een van die drie gebieden moet ik twee keer hetzelfde rondje doen, zo klein zijn ze :(


Van een aantal plekken kan ik het me voorstellen. Daar zijn o.a. kinderspeelplaatsen. Daar kwamen wij al niet, maar er is een (prachtige) plek waar je over houten loopbruggen tussen 2 prachtige plassen loopt. Een genot om daar te lopen en een prachtig vergezicht. Wat ze nu dus eigenlijk zeggen is dat mensen zonder honden er wel van mogen genieten en mensen met honden niet (ook niet aangelijnd) en dat is heel jammer. Je krijgt het idee dat we steeds verder gekooid worden.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 21/05/09 16:58

oooo dat is echt balen
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

marions
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2467
Lid geworden op: 01/06/06 13:06
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor marions » 21/05/09 17:42

Dit soort maatregelen bedenken ambtenaren vanachter hun bureau, denk ik wel eens :(
Ik kan me best iets voorstellen bij kinderspeelplaatsen etc., er zijn toch altijd mensen die geen 'poepbeleid' hebben..
Vreselijk jammer Rinske, dat dan gelijk het hele gebied anti-hond wordt..
Ik kan me je teleurstelling goed voorstellen :(

groetjes marion
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 21/05/09 18:05

Wat vervelend!!! Ik snap goed dat je teleurgesteld bent hierin :(. Hier ongeveer een zelfde tafereel.

Vlakbij mijn ouders is een prachtig bosgebied met vijvers dat doorloopt tot de naastliggende gemeente. Dat was altijd privé maar heeft de gemeente een tijd geleden opgekocht. Vorig jaar werd het geopend en er werden 3 prachtige wandelpaden uitgestippeld. Wij kwamen er geregeld natuurlijk.

Ineens heeft de gemeente dus beslist om het weer natuurgebied te maken en dus hebben ze overal draad met electriciteit op geplaatst langs de paden. Ze hebben ook runderen en paarden in dat bos gezet om de natuurlijke bezetting aan te wakkeren. Hierdoor mag je er nu helemaal niet meer in met de hond, ook niet aangelijnd. Echt zooo jammer!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Jopie

Ongelezen berichtdoor Jopie » 23/05/09 09:38

Helaas héél herkenbaar. Ook hier worden de losloopgebieden steeds schaarser en steeds beperkter. Zelfs op het dichtst bijzijnde strand moet de hond verplicht aangelijnd blijven :confused: :confused: Heel frustrerend, zéker omdat wij echt ons best doen om geen overlast te veroorzaken. Wij ruimen de hondenpoep altijd op, de hond blijft in een straal van max. 3 meter om ons heen tijdesn het wandelen en we laten haar iedere dag zwemmen maar uit de buurt van kinderen en vissers zodat ook zij goed kunnen recreëren.

We wilden laatst lekker op wandel vakantie. Ik ben twee weken bezig geweest om een plek te vinden in NL waar ze nog een flink stuk aaneengesloten los met ons mee mocht!

Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 809
Lid geworden op: 20/05/06 17:43
Locatie: Oostzaan

Ongelezen berichtdoor Buddy007 » 23/05/09 12:36

Ja het is weer jammer, kom er nog steeds regelmatig.
En voordat je het weet heb je een bekeuring (gelukkig nog niet gehad) maar wel gewaarschuwd door andere mensen.
Plekken waar de honden los mogen lopen word gebruikt als barbequeplaats, hangplek of er gaat gewoon dwars een fietspad doorheen. Het is allemaal erg jammer.
Er zijn zoveel strandjes, waarom een paar voor de honden...
Groetjes Lisanne

EdithvanderLinden

Ongelezen berichtdoor EdithvanderLinden » 30/05/09 19:13

Het lijkt wel, als je een hond hebt, alsof je één of andere crimineel bent. Terwijl 90% van de hondenbezitters zeer sociaal zijn (poep opruimen, hond onder apel hebben indien te dicht in de buurt van vissers of kinderen) Hondeneigenaren onder elkaar zijn ook veel socialer (altijd even goeiedag zeggen of praatje maken) En hangjongeren die er een troep van maken? die mogen lekker hun gang gaan. Erg jammer.

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 05/01/11 09:42

hoi na wilde ik juist zaterdag naar het twiske gaan en het is ook nog zo groot dus even zoeken waar ik dan wel mag komen.
Vindt het echt belachelijk er is zoveel ruimte daar voor de mens en de hond dus waarom de hond weer het dupe.
Weet iemand in de buurt van amsterdam noord waar je nog meer met je hond kan ravotten?

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 05/01/11 22:07

corry schreef:hoi na wilde ik juist zaterdag naar het twiske gaan en het is ook nog zo groot dus even zoeken waar ik dan wel mag komen.
Vindt het echt belachelijk er is zoveel ruimte daar voor de mens en de hond dus waarom de hond weer het dupe.
Weet iemand in de buurt van amsterdam noord waar je nog meer met je hond kan ravotten?


Er zijn een paar losloopgebieden. Staan aangegeven op borden. Als je vroeg gaat dan heb je grote kans dat je heerlijk je gang kan gaan. Overigens is het nooit erg druk. Zeker op een doordeweekse dag heb je het rijk alleen. Ik loop weer iedere dag heerlijk ongestoord met beide honden ook in de niet losloopgebieden. Maar hier zijn ze al een tijdje zover dat ik ze met een gerust hart laat loslopen :wink:

Dat de hond de dupe is, is helaas het gevolg van hondeneigenaren die vinden dat alles maar moet kunnen en hun hond niet onder appél hebben met alle gevolgen van dien........
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Guus

Ongelezen berichtdoor Guus » 06/01/11 09:31

EdithvanderLinden schreef:Het lijkt wel, als je een hond hebt, alsof je één of andere crimineel bent. Terwijl 90% van de hondenbezitters zeer sociaal zijn (poep opruimen, hond onder apel hebben indien te dicht in de buurt van vissers of kinderen) Hondeneigenaren onder elkaar zijn ook veel socialer (altijd even goeiedag zeggen of praatje maken) En hangjongeren die er een troep van maken? die mogen lekker hun gang gaan. Erg jammer.


Hier ben ik het helemaal mee eens.... Je kunt geen kant meer op met je hond!. :evil:

Jitske-Esther

Ongelezen berichtdoor Jitske-Esther » 06/01/11 09:35

en dan zijn jullie nog niet in Belgie komen wandelen ... :wink:
daar mag een hond NOOIT los (officieel)

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 06/01/11 13:00

Het is overal hetzelfde vrees ik........... :(

Ik ben dan ook steeds vaker burgerlijk ongehoorzaam. :wink: Maar wel op een nette manier, de dames bij mij roepen als er fietsers of hardlopers aankomen bijvoorbeeld.

Ik neem het risico op een bekeuring op de koop toe. En dat kan oplopen hoor, met drie honden. :? Gelukkig nog nooit gebeurd. Hier waarschuwd de boswachter meestal eerst. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 06/01/11 13:27

wat een aardige boswachter :)


Terug naar “Wandeltips”