Vanmorgen eerst naar de DA geweest; Bo had al een poosje last van overmatig hijen [zou natuurlijk ook van de warmte kunnen zijn]; niet altijd willen eten [wat ze altijd wel heeft gedaan] en een steeds dikker wordende buik. Nu heeft Bo veel vetbulten en viel het daardoor minder op maar afgelopen nacht heeft ze een hele nacht lopen/liggen hijgen waardoor ik heb besloten naar de DA te gaan. Die vermoedt de ziekte van Cushing en dan de hypofyse variant. Bloed is afgenomen, morgen nog even wat ochtendurine opvangen en dan wachten op de definitieve uitslag.
Maar waar ik heel erg benieuwd naar ben is of er mede labrador baasjes/vrouwtjes ervaring hebben met deze ziekte.
Bo wil nu ook niet eten. Vanmiddag heb ik nog een stukje rodie worst gegeven om te kijken of ze dit wel at, en dit at ze zo op.
Wel zag ik net overgeefsel in de tuin liggen. Een beetje gelig.... Of dit dan ook bij die Cushing hoort...
De hond van mijn tante heeft Cushing gehad. Er werd toen idd bloed afgenomen en urine opgevangen. Je zult waarschijnlijk ( als de bloeduitslagen wijzen op Cushing) nog een ander urine onderzoek krijgen. Tenminste dat kreeg het hondje van mijn tante wel. Moest ze pillen geven en 2 ochtende achter elkaar urine opvangen. Deze werd dan opgestuurd voor verder onderzoek.
Het hondjes van mijn tante heeft toen die pillen ( chemokuur) gekregen en knappte op. Haar hondje kon z'n behoefte niet ophouden en de huid op haar buik, liezen, binnenkant van de oren, oksels waren helemaal kapot. Ook had ze een hangbuik en van die uitpuilende ogen. Ook werd ze niet meer loops. Uit eindelijk herstelde ze na de pillenkuur goed. Wel moeten ze de rest van hun leven aan de medicijnen blijven omdat je met die chemo de bijnieren verschrompeld.
Er is prima mee te leven.
@Suzanne, bedankt voor je uitgebreide bericht. Vanavond de DA aan de telefoon gehad. De uitslagen van het bloed en de urine geven geen duidelijk beeld. Hij wacht morgen nog een 3e uitslag af alvorens Bo waarschijnlijk vrijdag onder de scan gaat. Het zou nl. ook nog een gezwel in d'r buik kunnen zijn óf een infectie.... Beide mijns inziens een heel groot verschil maargoed, tis nu even afwachten. Verder zit er in Bo best veel leven. We zijn vanavond naar ons parkje geweest waar ze altijd lekker 'rolle-bolt' op het gras. Dit heeft ze vanavond ook gedaan echter in de 'gepaste mate'. Tis dat d'r buik niet echt lekker zit anders was ze lekker omgerold, daar durf ik m'n hand voor in het vuur te steken. Verder loopt ze lekker mee, kwispelt en eet graag rijst met boontjes en worteltjes. De rodie, wat ik op advies van een kennisje van me heb gegeven, spoog ze direct eigenlijk weer uit.....
Bij de ziekte van Cushing worden ze ook geleidelijk aan kaal.
Onze Laika had ook Cushing maar daar zijn wij pas op latere leeftijd achter gekomen.Ze heeft wel tabletjes gehad en die hebben haar leven nog wat verlengd.