Het was geweldig in de Ardennen!

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Natascha

Het was geweldig in de Ardennen!

Ongelezen berichtdoor Natascha » 25/07/09 13:22

Gisteren teruggekomen uit de Ardennen, met de kinderen, de honden, vrienden en hun lab. Het was echt super! Dit was ons uitzicht en "uitrenveldje".......

Afbeelding

Aan de andere kanten was het uitzicht exact hetzelfde. Veel bos, gras en GEEN auto's. Wat een weelde. 's-Morgens ging de deur open, kinderen en honden naar buiten en wij heerlijk met een bak koffie was het uitzicht genieten. Daarna gingen wij uitstapjes maken en gingen de honden lekker slapen, want na zoveel geren wil je wel even een paar uurtjes snurken. Charlie had uiteraard een aangepast programma :D , die moest tot haar grote verontwaardiging eerder naar binnen.

Helaas ging het de een-na-laatste dag toch nog fout. Voor de deur lag zo'n ijzeren droogloopmat met gaatjes erin. Charlie mankte op een gegeven moment en ik schrok me gek, want ik was bang dat ze in het bos gestruikeld was of zo, maar wat bleek: ze is hoogstwaarschijnlijk met haar teentje tussen die gaatjes blijven hangen en haar hele nageltje was eraf. Zo zielig!!!! De volgende ochtend gingen we zowieso naar huis, dus onderweg meteen de DA gebeld en we mochten direct langsrijden. Dus op de terugweg eerst gestopt bij de DA en ze heeft een anti-bioticakuur gekregen, een prikje tegen de pijn en ontstekeningen en nog wat pijnstillers. Gelukkig heeft ze de hele week een heerlijke tijd gehad, want komende week moeten we even rustig aan doen.

Het huisje in de Ardennen hebben we trouwens gevonden via het Labrador reisbureau. Helemaal top!!! Superlieve beheerder die in het dagelijks leven boer is en een Gite naast zijn eigen huis verhuurd (voor weinig!). Maximaal 3 honden toegestaan, geen verkeer in de buurt. Voor vertier moet je wel met de auto, maar dat vonden wij geen probleem.

Nu moet ik alleen wel weer de honden in het gareel krijgen. Vanmorgen luisterde ze voor geen meter toen ik ze riep op het veldje hierachter. Die zijn helemaal verpest door dat geweldige leven in de Ardennen :?

thomasenjasper
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3240
Lid geworden op: 25/01/08 22:04
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor thomasenjasper » 25/07/09 14:29

Oh wat ziet het er super uit zeg 8)
Heb je niet wat meer foto's :D :D
Groetjes Sandra, Choco & James

gitte

Ongelezen berichtdoor gitte » 25/07/09 15:50

Wij gingen vroeger regelmatig in de Ardennen wandelen, heerlijk is het daar.
Lekker rustig, je kan er uren wandelen zonder een mens tegen te komen.
En vanuit Maastricht ben je er zo.
Nu onze honden dik senior zijn gaan we niet meer,
want lange wandelingen dat gaat niet meer.

Hopelijk gaat het met Charlie snel weer beter.

Natascha

Ongelezen berichtdoor Natascha » 25/07/09 16:37

thomasenjasper schreef:Oh wat ziet het er super uit zeg 8)
Heb je niet wat meer foto's :D :D


Oh erg he..... ik ben echt GEEN fotomens. Heb er wel een paar gemaakt, maar die waren meer van "wij op het terras"......

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 26/07/09 22:16

Ziet er heerlijk uit! Wat een vrijheid voor je honden! :wave:
Zo te lezen hebbben jullie genoten met zijn allen!

Erg vervelend dat het op het laatst nog fout is gegaan!
Hopelijk geneest het snel!
Beterschap, Charlie!! :knuffel:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 26/07/09 22:23

Hey dat moet vast geweldig geweest zijn! Jammer zeg van die gescheurde nagel!! Olly vindt roosters of trappen met gaatjes in om die reden ook eng en gaat er niet op (gelukkig maar!)!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

taggart

Ongelezen berichtdoor taggart » 27/07/09 19:48

dat klinkt als een geslaagde vakantie


Terug naar “Op vakantie met je hond”