Artrose: nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Hendriek

Artrose: nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Ongelezen bericht door Hendriek »

Ik heb vandaag nieuw voer + nieuwe voedingssupplementen gekocht voor Kira! Ben benieuwd...

Ik had al een poosje het idee dat Kira min of meer imuun aan het worden was voor Metacam, wat we al een paar jaar geven. Ik ben al een poosje aan het surfen en het rondneuzen tussen alle topics over artrose en vanmiddag heb ik de knoop doorgehakt; ik ga het proberen!

Vanaf volgende week ga ik met Hill's JD beginnen. Dit in combinatie met Produros en Puur Arthro. Dit advies kreeg ik van een homeopatisch DA.

Ik ga het gewoon proberen; wat heb ik te verliezen. Kira kan alleen maar beter gaan lopen en met de winter in aantocht....

Wordt vervolgd.... :-)
Desiree
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Desiree »

Succes!

Gringo heeft lange tijd pijnstillers geslikt, maar ook die hielpen om een gegeven moment niet echt meer. Hij krijgt al heel lang Cosequin en dat helpt hem heel goed. Hij krijgt nu geen pijnstillers meer.

Hopelijk slaat het bij jouw hond ook zo goed aan.
Groetjes,
Désirée

Afbeelding
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Alice van Ginkel »

Lieve Hendriek, hopelijk werkt het goed bij Kira, soms moet je gewoon wat uitproberen. Youri heeft de laatste maanden ook Hill JD gehad en verschillende supplementen. Ik zeg altijd maar als we dat allemaal niet hadden gegeven dan was hij mischien niet zo oud geworden. Knuffel voor jullie! Lieve groetjes van Alice.
Afbeelding
Hendriek

We zijn nog niet met Hills begonnen maar wel met de supplementen.

Produros, in poedervorm, moet ik over het voer doen. Maar, zoals Kira kierkeurig is, eet ze dit met lange tanden op. Wellicht dat iemand hier een trucje voor weet. Ik dacht al aan een een stukje wordt of i.d.
Een schepje per maaltijd, dus het is nog best een hoeveelheid ook.

Puur Arthro gaat er met niets in, maar dat zal wel aan het vloeibare liggen.

Woensdag komt het voer binnen, wellicht dat het dan 'vernieuwend' werkt! :-)

Groetjes, Hendriek
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Max krijgt Glucosamine speciaal in poedervoer. Ook 1 schepje over de brokken. Ik deed er eerst altijd een scheut olijfolie bij en dan roeren. Het poeder blijft dan aan de brokken plakken.
Nu gebruik in een beetje pedigree gelei. Ze krijgen allebei de helft van de helft bij hun brokken. Dan blijft het ook aan de brok plakken.
Max is ook best wel kieskeurig wat eten betreft. Ik moet steeds iets nieuws verzinnen zodat hij zijn brokken met glucosamine eet.

Wat ook helpt bij Max is de brokken met heet water wat laten opwelllen en als het afgekoeld is de poeder erdoor roeren.

Puur Artho kan je misschien druppelen op een stukje brood. Max krijgt zo zijn puur Spondy en soms zijn total energy ( ondevit)

Succes en houd ons op de hoogte.

Groetjes Gitte
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

maup krijgt glucosamine, maar eerlijk gezegd merk ik weinig verschil...
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

maup krijgt glucosamine, maar eerlijk gezegd merk ik weinig verschil.

Vorig jaar heb ik een week of 3 geen glucosamine gegeven. Maar ik vond dat ze stijver werden. Vooral Max.
Ik ben toen toch maar weer gaan bestellen.
Max krijgt nu zelfs glucosamine speciaal. Daar zit een natuurlijke ontstekingsremmer in. Ik merk duidelijk verschil. We kunnen weer wat verder met hem lopen.
Maar misschien heeft Maupie ook nog niet zoveel last van artrose, jij loopt toch nog best flinke stukken met haar, of niet?
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

gitte schreef:
maup krijgt glucosamine, maar eerlijk gezegd merk ik weinig verschil.

Vorig jaar heb ik een week of 3 geen glucosamine gegeven. Maar ik vond dat ze stijver werden. Vooral Max.
Ik ben toen toch maar weer gaan bestellen.
Max krijgt nu zelfs glucosamine speciaal. Daar zit een natuurlijke ontstekingsremmer in. Ik merk duidelijk verschil. We kunnen weer wat verder met hem lopen.
Maar misschien heeft Maupie ook nog niet zoveel last van artrose, jij loopt toch nog best flinke stukken met haar, of niet?
ja nou, een uurtje zo.. dat houdt ze nog wel vol. Ze staat wel moeilijk op, maar ik heb het idee dat ze meer last heeft van slappere spieren dan van artrose.. want ze kan ook nog best een eindje rennen enzo :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Hendriek

Voor diegene die mijn andere post met als titel "Bijzonder" heb gelezen; die mevrouw raad mij aan niet te beginnen met Jill's JD. Ze zegt dat mijn huidige voer, Centurio, alles omvattend is en Jill's JD niet goed voor Kira zou zijn. Tja, wat doe je dan....

Daarnaast is haar advies "Active" te gaan gebruiken. Active is een middel van mijn schoonvader die een bedrijf in voedingssuplementen heeft. Active werkt goed op de gewrichten.

Weet je, op den duur weet je het ook niet meer....

Toch maar besloten om even te wachten met het overgaan op ander voer, voordat ik verder van de pad ben. Dinsdag 1 september heb ik een afspraak. Ben benieuwd wat daar nog meer uitkomt. :confused:
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Onze Charlie heeft de laatste 2jaar Hills JD gekregen en dat heeft super goed geholpen. Na een kleine maand werd het piepen met opstaan en het stijf lopen minder.

Voor ons dus een beetje een wondermiddel, maar dat is natuurlijk niet voor iedere hond zo. Al waren wij super blij met dit voer.

Heb ook geprobeerd Charlie op vers zetten met supplementen, maar Charlie weigerde ook maar iets te eten wat rauw was.

Maar voor iedere hond helpen de middelen anders.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Carla78

Ongelezen bericht door Carla78 »

Sam heeft ook artrose. Al een paar jaar geven wij hem de glucosaminetabletten van de Tuinen. Die speciaal voor dieren. En hij doet het geweldig! Geen pijnstillers of ontstekingsremmers meer, al wel 2 jaar niet. En hij heeft toch echt forse artrose!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Missy krijgt ook glucosamine (van Groene Os) over haar voer. Halve schep per dag. Ik doe er een klein scheutje lauw water bij en dan even omschudden. Ze heeft er geen moeite mee, likt de bak schoon leeg. :)

Ik vind wel dat ze minder stijf is in de poot waar de arthrose in de hak zit. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Hendriek

Jullie hebben het over glucosamine. Is dit pure glucosamine of een samenstelling van o.a. glucosamine?

Voor kira ben ik nl. op zoek naar pure glucosamine. Ik heb nog niet bij de tuinen gekeken maar zou ik dit daar kunnen kopen?
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Alice van Ginkel »

Hoi Hendriek!! Ik ben op het laatst met Youri bij Leida Visée in Zeist geweest en zij zei dat ik het beste Glucosamine, Chondroïtine en MSM in 1 tablet kon geven en daarnaast Omega 3 en 6 visolie kapsules. Helaas heeft Youri er maar weinig van mogen innemen maar je probeert van alles, hé? Succes ermee! Hoe gaat het nu met Kira? Knuffel van Alice en Youri :engel:
Afbeelding
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

De Glucosamine van Groene Os is een samenstelling van Glucosamine en Chondroitine en Calcium en Magnesium en Vit C en dan nog wat sporenelementen geloof ik. :D
Hoofdbestandeel is de Glucosamine. :)

Of je pure Glucosamine kunt kopen weet ik niet. Het is bijna altijd een samenstelling volgens mij. :confused:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Plaats reactie