Stinken
-
pelia33
Stinken
Ik heb mijn labje (teefje van 2 1/2 jaar) vrijdag bij de fokker vandaan gehaald, ze zat hier in een schuur en af en toe mogen ze binnen.
Ze stinkt verschrikkelijk, een wasbeurt is wel op zijn plaats hihi
Misschien dat het aan het voer kan liggen?
Ze kreeg 's morgens 50 gr brokken en 's middags ook 50 gr brokken (Pro plan), 's avonds kreeg ze 250 gr pens.
Ze stinkt verschrikkelijk, een wasbeurt is wel op zijn plaats hihi
Misschien dat het aan het voer kan liggen?
Ze kreeg 's morgens 50 gr brokken en 's middags ook 50 gr brokken (Pro plan), 's avonds kreeg ze 250 gr pens.
-
Dinie
- Speurneus

In je voorsteltopic schrijf je dat je labje in een schuur leefde. Nu weet ik niet of de omstandigheden in de schuur goed waren. Indien dit niet zo was, kan het zijn dat ze de 'lucht' van de schuur bij zich draagt.
Ik zou haar niet zomaar wassen. Ik heb mijn lab nog nooit gewassen en die stinkt toch ook regelmatig. De lucht gaat er na een tijdje weer vanaf.
Wat betreft de voeding:
Je lab is 2 1/2 jaar oud, je zou eventueel naar 2x daags voeden kunnen.
Ik raad je aan om of brokken of vlees op een dag te geven en niet beiden op een dag. Mocht je toch beiden willen geven dan moet er minimaal 8 uur tussen de maaltijden zitten.
Even een idee voor wat een 2 jarige ongeveer nodig heeft:
Yara is 1 jaar en 8 mnd en krijgt minimaal 1x per week kvv (kompleet vers vlees) en de rest van de dagen 2x per dag (ochtend-avond) 120 gram Farmfood brokken.
Maar dit kun je natuurlijk aanpassen aan de hond. Wordt hij dunner, dan meer geven. Wordt hij dikker dan minderen.
Ik zou haar niet zomaar wassen. Ik heb mijn lab nog nooit gewassen en die stinkt toch ook regelmatig. De lucht gaat er na een tijdje weer vanaf.
Wat betreft de voeding:
Je lab is 2 1/2 jaar oud, je zou eventueel naar 2x daags voeden kunnen.
Ik raad je aan om of brokken of vlees op een dag te geven en niet beiden op een dag. Mocht je toch beiden willen geven dan moet er minimaal 8 uur tussen de maaltijden zitten.
Even een idee voor wat een 2 jarige ongeveer nodig heeft:
Yara is 1 jaar en 8 mnd en krijgt minimaal 1x per week kvv (kompleet vers vlees) en de rest van de dagen 2x per dag (ochtend-avond) 120 gram Farmfood brokken.
Maar dit kun je natuurlijk aanpassen aan de hond. Wordt hij dunner, dan meer geven. Wordt hij dikker dan minderen.
-
pelia33
Ze zat in een schuur toen wij er waren.
Het schijnt dat ze daar zitten als er bezoek komt.
Lijkt mij ook wel lastig met zoveel honden in huis hihi
Ik ben zelf ook geen voorstander van vaak wassen.
Met een borstel kom je ook een heel eind.
Gelukkig ruikt ze nu niet meer.
Heb haar laten nakijken door een dierenarts en ze is verder gezond en dat is toch het belangrijkste toch.
Heb haar laten nakijken door een dierenarts en ze is verder gezond en dat is toch het belangrijkste toch.
-
Gerritte
- Erelid

pelia33 schreef:Ze zat in een schuur toen wij er waren.
groetjes gerritte

bedankt monika!
:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)

bedankt monika!
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
-
pelia33
Er zit een dierenarts bijna bij mij op de hoek, lekker makkelijk hahaGerritte schreef:pelia33 schreef:Ze zat in een schuur toen wij er waren.
Heb haar laten nakijken door een dierenarts en ze is verder gezond en dat is toch het belangrijkste toch.Bij welke dierenarts zit je in zoetermeer?
en bij welke zit jij?
-
Gerritte
- Erelid

pelia33 schreef:Er zit een dierenarts bijna bij mij op de hoek, lekker makkelijk hahaGerritte schreef:pelia33 schreef:Ze zat in een schuur toen wij er waren.
Heb haar laten nakijken door een dierenarts en ze is verder gezond en dat is toch het belangrijkste toch.Bij welke dierenarts zit je in zoetermeer?
en bij welke zit jij?
groetjes gerritte

bedankt monika!

bedankt monika!
-
pelia33
Zit (nu nog) bij In 't Veld.Gerritte schreef:pelia33 schreef:Er zit een dierenarts bijna bij mij op de hoek, lekker makkelijk hahaGerritte schreef:Bij welke dierenarts zit je in zoetermeer?
en bij welke zit jij?Ik zit bij Frank Grauw.
had een afspraak gemaakt voor sterilisatie. Kan haar op een donderdag brengen. Volgens dierenarts mag Noppes maandags al weer mee naar de hondenspeeltuin. Dacht dat er 10 dagen voor stond en geen 3???
-
Gerritte
- Erelid

pelia33 schreef:Zit (nu nog) bij In 't Veld.Gerritte schreef:pelia33 schreef: Er zit een dierenarts bijna bij mij op de hoek, lekker makkelijk haha
en bij welke zit jij?Ik zit bij Frank Grauw.
had een afspraak gemaakt voor sterilisatie. Kan haar op een donderdag brengen. Volgens dierenarts mag Noppes maandags al weer mee naar de hondenspeeltuin. Dacht dat er 10 dagen voor stond en geen 3???
groetjes gerritte

bedankt monika!

bedankt monika!