1e week met Syrah

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
willie

1e week met Syrah

Ongelezen bericht door willie »

Morgen is Syrah 1 weekje bij ons :)
Ze doet het hartstikke goed en heeft al echt een plekje in ons gezin, we zijn superblij met haar!
Zo langzamerhand beginnen we haar te leren kennen.
Het p&p gaat heel goed, weinig ongelukjes in huis en veel naar buiten. Ze begint 't al door te krijgen en meldt zich soms al door te piepen.
s 'nachts nog meestal 1 keer eruit (eerst 2 keer) maar hopelijk gaat ze dat steeds langer rekken...
Het scheelt ook dat ik nu in de loop van de avond haar waterbak weghaal zodat ze niet in de nacht gaat drinken. En ze speelt zich nog even lekker moe voor het slapen gaan

Al met al een bijzondere en mooie eerste week

:klasse:
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Super dat t al zo goed gaat. Lekker genieten van elkaar, dat is het belangrijkste :wink:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Mila01

Ongelezen bericht door Mila01 »

Mooi dat het zo goed gaat!!! Heb je nog meer foto's?
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

Fijn te horen dat alles zo goed gaat met Syrah :klasse:

laat maar komen die foto's, hoe meer hoe liever :wink:
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Wat leuk om te horen :D
Jess&Max

Ongelezen bericht door Jess&Max »

Leuk zeg!!
Goed te horen...
En ja meer foto's zou leuk zijn :wink:
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Leuk te lezen dat het zo goed gaat!! :klasse:
ine-m

Ongelezen bericht door ine-m »

eej ..dat is leuk ..wij hebben een zusje syrah ons bruin monstertje is daja :) ..wij zijn ook super te spreken over diana en ramses..we hebben hier al een super mooie blonde reu van diana rond lopen

gr ineke
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat goed om te horen! :D
willie

Dank je wel voor alle leuke reacties! En grappig dat er familie van Syrah reageert.
En ja, ik wil best nieuwe foto's plaatsen maar weet even niet hoe. Ik weet nu wel hoe ik 't moet doen als onderschrift of als avatar maar als ik dat doe veranderd die de foto die ik nu heb. Hoe kan ik gewoon een aantal foto's plaatsen in een bericht?

Vannacht heeft Syrah voor 't eerst doorgeslapen :applaus: !! Het zijn net kleine baby's :wink:
Hopelijk gaat 't vannacht weer zo goed.

Vandaag bezoek gehad van een flatcoated retriever van 4 maanden. Jeetje wat gingen die twee tekeer, Syrah was niet te houden en de flatcoated was zo enthousiast dat ik hun na een kwartiertje toch echt uit elkaar moest halen. Maar wel leuk om te zien!

Als ik weet hoe dan plaats ik nog wat nieuwe foto's.

groetjes
Jess&Max

Ongelezen bericht door Jess&Max »

Hoi Willy,

Via photobucket.com kun je ze uploaden.
Dan neem je de IMG link.

Ik had een vraagje aan je.

Ben je nu elke nacht er 2 a 3x uitgeweest voor Syrah?
En had je het idee dat het daarom zo goed gaat , en ze nu doorslaapt?
Kun je me advies geven, over hoe jij dat aangepakt hebt?

Ik heb al wel 2 hondjes zindelijk gemaakt, waarvan 1 moeilijk door traumatische ervaring door vreselijk ziek zijn als pup, maar dat zijn wat makkelijkere hondjes zeg maar..

Dus alle advies van jouw kant is welkom.
Trouwens er loopt een topic over degene die in januari zijn/haar pup heeft opgehaald. Met alle ervaringen etc...
willie

Hoi Jess,

Tja, dat weet ik natuurlijk ook niet zeker of het daardoor komt. Maar ik had wel al veel gehoord en gelezen dat het beter was om je hondje niet steeds te laten janken, dus of naast je bed zetten of zoals wij hebben gedaan, naar beneden gegaan en Syrah buiten haar plasje laten doen om vervolgens haar weer terug in de bench te zetten en erbij te blijven tot ze weer ging liggen en slapen (wat meestal redelijk snel gebeurde) om dan vervolgens weer het deurtje te sluiten en naar bed te gaan. Zo ervaren ze naar mijn gevoel dat de bench veilig is en ook door niet meteen weer weg te gaan bouw je ook vertrouwen op. Het is ook waar je jezelf goed bij voelt, ook wij hebben adviezen gekregen dat je je pupje gewoon moet laten janken. Maar goed, zulke tegenstrijdige adviezen kreeg ik ook toen ik in de kleine babytjes zat :wink:

Feit is dat ze nu al een week helemaal goed doorslaapt. En dat houdt in dat ze dus ook pas wakker wordt en/of zich meld als wij op staan. Heerlijk!

Ik merk nu ook met de puppy trainingen dat er veel soorten methoden en visies zijn. Wij hebben gekozen voor een hondenschool die met de methode van Turid Rugaas werken, dat is ook iets waar je zelf prettig bij moet voelen. Bij ons werkt ook dit tot nu toe erg goed.

Succes. Nog even en dan is het voor jou zover... :)

Groetjes
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

Fijn dat ze het zo geweldig doet.
De eerste weken zijn meestal de belangrijkste, blijven heel haar leven een rol spelen.
Maak maar veel foto s van en genieten!! Ze zijn zo volwassen, en zo een oudje :klasse: :applaus:
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Lekker genieten van je pup die het zo goed doet!! :)
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
guusje

Ongelezen bericht door guusje »

Fijn dat het zo goed gaat. Hopelijk gaat het met ons straks ook zo! :D
Plaats reactie