lopen zonder riem

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
willie

lopen zonder riem

Ongelezen bericht door willie »

Ik was 's benieuwd vanaf hoeveel maanden je kunt beginnen om je pup te leren zonder riem aan te wandelen?
Kun je hier 't beste zo vroeg mogelijk mee beginnen? Het lijkt mij best eng om mee te beginnen, wat te doen b.v. als ze niet reageert?
Op de hondencursus zeiden ze dat je kunt beginnen als ze goed op je reageren.
Hoe en op welke manier kun je dit 't beste aanpakken?

Ik hoor graag ervaringen.
jojo67
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door jojo67 »

volgens mij kun je daar al wel mee beginnen hoor. Als ze nog zo jong zijn houden ze je in gaten en blijven in de buurt. Je zou om te beginnen naar een plaats kunnen gaan waar het rustig is en gewoon een stukje los laten lopen en kijken hoe dat gaat.

Misschien zijn er mensen die hier anders over denken of tips hebben wat je het beste kunt doen, maar ik probeerde even mee te denken :)

groetjes Nienke
Esther87

Ongelezen bericht door Esther87 »

Mijn eigen ervaring is om je hond meteen de eerste week dat je hem hebt los te laten in een rustige omgeving.
Dit omdat ze veel te bang zijn om jou uit het oog te verliezen en alles nieuw is en ze je daarom wel in de gaten houden.
Dit kan per hond natuurlijk verschillen!
Als ze nu al weinig aandacht voor jou heeft zal ik eerst met een lange lijn oefenen.

Ongetwijfeld zullen de meningen hierover verschillen,maar dit is puur mijn ervaring,en ik zou het op de zelfde manier weer doen.
Nienke & Foofer

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Wij hebben Foofer vrij direct los gelaten inderdaad wel in een rustig stukje. Hij heeft dan volledig de aandacht voor je. Toen hij wat ouder werd en wat vaker en langer vooruit ging of verder weg ging hebben wij ons vaak achter een boom (of ander object) verstopt. Dan bedenken ze zich wel een volgende keer om wat verder bij je weg te gaan.
Trouwens nu doen we dat ook nog wel eens. Soms omdat hij toch echt te ver weg gaat en de bananen hun werk goed doen en soms als spelletje. Foofer blijft bij vrouwtje, baasje verstopt zich, vrouwtje zegt toe maar en baasje fluit 1x. En dan zoeken maar!!! Hij vindt het geweldig!
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

Hier hebben ze gelijk losgelopen, natuurlijk wel op de plekken waar het kon. Lekker gek doen, en komen ze dan netjes gelijk belonen.
Vanaf dag 1 liepen ze hier los.
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door donna »

Wij hebben Donna mede op aanraden van de fokker (tevens trainster) direct los laten lopen op veilige plaatsen. De pupjes houden jou in de gaten en je moet het heel erg leuk maken om jou te volgend. Jong geleerd is oud gedaan. Ik moet hier trouwens langs een drukke weg en daar heb ik haar altijd aangelijnd.
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door yosca »

Ik herken het gevoel... Wij wonen gewoon in een woonwijk en in de wijk zijn er heel weinig plekken waar Yosca los kan. Nu ging ik wel zo veel mogelijk naar open plekken, maar door omstandigheden heb ik dat de afgelopen weken niet kunnen doen. Vorige week kon het weer... op naar het bos en rennen dat ze deed. Ze kwam zelfs nog terug... werd rijkelijk beloond. Ik denk dat je toch het lef moet hebben. Blijf in het begin dezelfde plek staan want ik merk aan Yosca dat als ze me kwijt is dat ze terug gaat naar het begin punt. Maar een klein pupje houd zijn baas echt in de gaten!! Dus, oefenen maar zou ik zeggen!!
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
willie

Okay, bedankt voor de reacties!
Het geeft mij vooral bevestiging op mijn eigen gevoel. Maar je bent gelijk ook onzeker en beetje bang voor het onvoorspelbare :wink: maar deze tips geven me wel 't vertrouwen om 's te gaan proberen. We wonen vlakbij 't bos, dus daar kunnen we 't rustig aan opbouwen.

Groetjes
willie

Ik wilde even laten weten dat ik vandaag met Syrah los heb gelopen. Het ging werkelijk supergoed :applaus: !
Ze bleef constant bij me, meestal iets achter mij en zodra ze langs me liep of voor me hield ze me oplettend in de gaten. Ik heb haar op het voetbalveld lekker laten ravotten en maar steeds belonen als ze bij me kwam. We hebben heerlijk samen genoten 8) !
Ook weer beloond natuurlijk toen ik haar aanlijnde :wink: want ze was uitgelaten :D

Hier nog een paar nieuwe foto's van Syrah

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

liefje hoor :verliefd1: en fijn dat het loslopen zo goed ging!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marlotte »

Super! :klasse: En het is echt een schatje :verliefd1:
Afbeelding
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Fijn dat het los lopen zo goed ging! :klasse:
Mooie foto's hoor.
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

hoi,
wij hebben lany vanaf het begin ook laten los lopen in de poort naar mijn moeder toe dat is een stuk van denk 200 meter in een afgesloten poort. maar nu na een maand of 9 gaat zij er van door vliegt andere tuinen in en ploegt deze ook om. dat doet ze ook bij onse eigen tuin. we laten lany nu dus maar weer even aan de lijn want met koekjes en worst is ze niet te lokken ze ruit haar vrijheid en gaat er dan meteen vandoor. groetjes monique
willie

Ja, die kans zit erin, zeker als ze in de pubertijd komen :wink:
En hoe ben je van plan om dat weer aan te pakken? Is 't een kwestie van toch steeds weer proberen of misschien zo'n lange lijn wat ik al meer heb gelezen?

Succes in ieders geval!
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

dank je wel hoor we blijven het ook gewoon proberen het blijft een uitdaging en soms gaat het goed maar soms ook niet
Plaats reactie