Training door gevangenen

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Training door gevangenen

Ongelezen bericht door Caya »

Geen idee of het al ergens anders op het forum staat (in kon het in ieder geval niet vinden) maar onderstaand filmpje kwam ik tegen in de Telegraaf. Het staat bij de categorie opmerkelijk en dat is het ook wel vind ik. Het zijn volgens mij ook allemaal Labradors.

http://www.telegraaf.nl/video/opmerkeli ... rd___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
HappyTail

Ongelezen bericht door HappyTail »

Heb dit inderdaad al eens eerder gezien, en het lijkt me een goed initiatief .. De honden varen er wel bij, en de gedetineerden ook! ;)
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

wordt in amerika in veel gevangenissen gedaan, meestal is het de basisopleiding voor hulphond of blindegeleidehond maar ook opvoedings problemen dus een basiscursus gehoorzaamheid wordt er wel eens gedaan.

dit zijn toevallig labradors maar de meeste programma's zijn gewoon honden die in aanmerking komen om de een of andere reden.

hier in nederland is men er wel eens mee bezig geweest maar echt in werking is het nooit echt toe gekomen.

de instellingen hier, hulphonden en blindengeleide honden willen te veel invloed op de gastgezinnen en dat is niet te bewerkstelligen als ze in de gevangenis zitten.
al me kinders uitgevlogen
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Ik heb er een heel programma van gezien. Volgens mij was dat op animal planet. De honden werden getraind als blinde geleide hond of voor gehandicapten. Het was super om te zien hoe de gevangenen met ze om gingen. Maar ook hoe hun leven erdoor werd veranderd. Van keiharde mannen/vrouwen tot mensen die echt super hard trainden met hun hond zodat ze de beste blinde geleide hond zouden worden. Maar ook onderling gingen ze milder met elkaar om met als 1 doel. van je "hond" een super hond maken.
Ik had er wel bewondering voor. Denk dat de gevangen dan ook echt een doel hebben, zodat ze elkaar niet in de haren vliegen. Een goede dag besteding en tijdelijk een leuke goede vriend of vriendin. Want wat hadden die stoere mannen/ vrouwen het er moeilijk mee als hun vriend of vriendin naar de nieuwe eigenaar ging. Maar wel super trots dat ze dat bereikt hadden.
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Vind het een heel mooi initiatief had er eigenlijk nog nooit van gehoord!
Prachtig om te zien dat zij op deze manier toch iets terug kunnen doen, en ik geloof niet dat de honden iets merken van het feit dat hun trainers iets misdaan hebben??
Zij zien alleen hun trainer waar ze hun best voor willen doen en ik kan me heel goed voorstellen dat je als gedetineerde je zelf dan eindelijk weer trots kan voelen en beseft dat je ook goede dingen kunt doen en kunt bereiken!
HappyTail

Zootje schreef:en ik geloof niet dat de honden iets merken van het feit dat hun trainers iets misdaan hebben??
Neuh, dat zal een hond compleet helemaal worst wezen .. Als de hond dan maar wél die worst krijgt, dan intresseert ze dan weer wel ;)
Zootje

HappyTail schreef:
Zootje schreef:en ik geloof niet dat de honden iets merken van het feit dat hun trainers iets misdaan hebben??
Neuh, dat zal een hond compleet helemaal worst wezen .. Als de hond dan maar wél die worst krijgt, dan intresseert ze dan weer wel ;)
Dat is waar ;) Ziva doet ook alles voor worst :D
HappyTail

Zootje schreef:
HappyTail schreef:
Dat is waar ;) Ziva doet ook alles voor worst :D
Als ik hier met zo'n Rodi worst sta te wapperen, dan vult ze nog nét m'n belastingaangifte niet in! :applaus:
Zootje

:lol:
Plaats reactie