Het moet niet zotter worden.
-
Nino&Toosje
- Speurneus

Het moet niet zotter worden.
Jaloezie is een menselijke trek, zou je zo zeggen.
Algemeen wordt aangenomen dat honden dat trekje niet hebben.
Nou, ik heb zo mijn twijfels, zo langzamerhand.
Neem Nulay en Nino. Nulay, slank, nog niet zo zwaar een een heerlijke kroelkont ben ik aan het verpesten door hem af en toe op schoot te nemen.
Tja, de mens wil af en toe wel eens kroelen, en als je niets anders hebt, dan maar een vierbener.
Hij past qua lengte er bijna niet meer op, maar hij kan zo in elkaar kreukelen dat het past.
Nino gaat dan altijd zuchtend op mijn voeten liggen, ook heel gezellig en heel warm. Gisteren zie ik vanuit rechts Nulay aan komen lopen. Nino stond op dat moment links van mij, en ik zat in de stoel.
Voor ik het wist, sprong Nino met een elegante sprong ( nou ja , elegant is een groot woord bij 32 kg hond) in de stoel, wurmde zich naast mij en bleef in een onvoorstelbaar onhandige houding zo liggen.
Ik kon mij haast niet voorstellen dat het lekker lag, maar ... hij lag.
Zag ik daar een triomfantelijke blik richting Nulay?
Als die bruine had kunnen praten had ik het hem horen zeggen:" Lekker puh, vanaf nu lig ik bij vrouwtje op schoot".
Algemeen wordt aangenomen dat honden dat trekje niet hebben.
Nou, ik heb zo mijn twijfels, zo langzamerhand.
Neem Nulay en Nino. Nulay, slank, nog niet zo zwaar een een heerlijke kroelkont ben ik aan het verpesten door hem af en toe op schoot te nemen.
Tja, de mens wil af en toe wel eens kroelen, en als je niets anders hebt, dan maar een vierbener.
Hij past qua lengte er bijna niet meer op, maar hij kan zo in elkaar kreukelen dat het past.
Nino gaat dan altijd zuchtend op mijn voeten liggen, ook heel gezellig en heel warm. Gisteren zie ik vanuit rechts Nulay aan komen lopen. Nino stond op dat moment links van mij, en ik zat in de stoel.
Voor ik het wist, sprong Nino met een elegante sprong ( nou ja , elegant is een groot woord bij 32 kg hond) in de stoel, wurmde zich naast mij en bleef in een onvoorstelbaar onhandige houding zo liggen.
Ik kon mij haast niet voorstellen dat het lekker lag, maar ... hij lag.
Zag ik daar een triomfantelijke blik richting Nulay?
Als die bruine had kunnen praten had ik het hem horen zeggen:" Lekker puh, vanaf nu lig ik bij vrouwtje op schoot".
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
- Berdien
- Middelgrote hondenneus

Haha Dorette, ik zie het al voor me
Brent weegt intussen 35 kilo en ploft ook zeer elegant op mijn schoot...en ja dat heb ik hem zelf aangeleerd
Ik vind het zo lekker zo'n warm lijf op schoot... Maar dat dat dan zo lomp moet
Mijn benen zijn er gewoon blauw van 
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
- Caya
- Hele grote hondenneus

Haha, ik weet precies wat je bedoelt. Hier gaat het net zo. Als ik Fleur roep (die is de kleinste) om even lekker te kroelen dan springt Norah of Xanne snel op het voetenbankje wat voor mijn stoel staat zodat ze grotendeels op dat bankje liggen en deels op mijn schoot. Die kijken dan ook zo naar Fleur, van lekker puh ik ben sneller. Zie maar dat je er ook bij komt. Dat gebeurt ook wel eens en dan heb ik er twee (gedeeltelijk) op schoot. Mij maakt het niet uit, ik vind het heerlijk om even met 2 van mijn moppies te kroelen. Heerlijk, toch?
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!

Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

-
Nino&Toosje
- Speurneus

Echt welCaya schreef:Haha, ik weet precies wat je bedoelt. Hier gaat het net zo. Als ik Fleur roep (die is de kleinste) om even lekker te kroelen dan springt Norah of Xanne snel op het voetenbankje wat voor mijn stoel staat zodat ze grotendeels op dat bankje liggen en deels op mijn schoot. Die kijken dan ook zo naar Fleur, van lekker puh ik ben sneller. Zie maar dat je er ook bij komt. Dat gebeurt ook wel eens en dan heb ik er twee (gedeeltelijk) op schoot. Mij maakt het niet uit, ik vind het heerlijk om even met 2 van mijn moppies te kroelen. Heerlijk, toch?
- Caya
- Hele grote hondenneus

Ja, dat vertel ik ook maar als er niemand bij is dan hoeven we niet meer te doen alsof we het zo goed weten toch?Echt welAlleen zit ik iedereen te vertellen dat de plek van de hond op de grond of in de mand is
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!

Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
-
speurneus carola
- Speurneus

-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
Nino&Toosje
- Speurneus

Heb jij misschien niet gezien toen je hierwas, maar in de tuinkamer heb ik een bank staan waar wel 5 labjes tegelijk opkunnen: de hondenbank.Saskia.Bernadette schreef:Dat het past zeg................
Tsja je weet het toch he, om consequent te blijven moet je het vanaf nu altijd goed vinden.
En wil je ze alle drie tevreden stellen moet je toch aan een bank(je) zodat het past he, jij en drie labjes.
![]()
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Maar ze willen niet op de hondenbank, ze willen bij je op schoot he. En jij zit niet in de hondenbank 's avonds, of wel?Nino&Toosje schreef:Heb jij misschien niet gezien toen je hierwas, maar in de tuinkamer heb ik een bank staan waar wel 5 labjes tegelijk opkunnen: de hondenbank.Saskia.Bernadette schreef:Dat het past zeg................
Tsja je weet het toch he, om consequent te blijven moet je het vanaf nu altijd goed vinden.
En wil je ze alle drie tevreden stellen moet je toch aan een bank(je) zodat het past he, jij en drie labjes.
![]()
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
Nino&Toosje
- Speurneus

Soms wel hoor.Saskia.Bernadette schreef:Maar ze willen niet op de hondenbank, ze willen bij je op schoot he. En jij zit niet in de hondenbank 's avonds, of wel?Nino&Toosje schreef:Heb jij misschien niet gezien toen je hierwas, maar in de tuinkamer heb ik een bank staan waar wel 5 labjes tegelijk opkunnen: de hondenbank.Saskia.Bernadette schreef:Dat het past zeg................
![]()
![]()
Of de hondenbank verhuizen, dat kan ook natuurlijk.
-
speurneus carola
- Speurneus

-
Pandora
- Speurneus

-
luckylabrador
- Hele grote hondenneus

verhaal komt erg bekend voor, alleen zijn onze labjes iets zwaarder.
gisteravond lekker tv aan het kijken, springt chester ineens op schoot,
is 43 kilo. en bolton wordt dan jaloers en springt van de andere kant op
schoot,is ook 43 kilo.
gisteravond lekker tv aan het kijken, springt chester ineens op schoot,
is 43 kilo. en bolton wordt dan jaloers en springt van de andere kant op
schoot,is ook 43 kilo.
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)