fietsen met doggy-ride
-
Anjess
fietsen met doggy-ride
Ik ben na lang wikken en wegen nu toch echt van plan om voortaan met de fiets naar het bos en strand te gaan met onze Sjammai.Elke keer met de auto raak ik beu.Maar ik heb geen idee hoe ik dit Sjammai moet aanleren.Ik weet zeker dat ze er net zo snel weer uit is als er in en dat ze me aan zal kijken zo van "ga er lekker zelf in zitten".Maar ik ben vastbesloten om het toch echt te gaan doen.Wie heeft hier ervaring mee?Of wie heeft tips?Ik lees het graag!!
Groetjes Jessica
Groetjes Jessica
-
HappyTail
-
Marcail
- Speurneus

- Contacteer:
Wij wennen onze honden ook aan de doggyride d.m.v een lekker gevulde kong of kluif in de doggyride te leggen.
Daar vermaken ze zich heel goed mee, en nu zijn al onze honden gewend aan de doggyride.
Als straks de pups groot genoeg zijn gaan ze met z'n alle mee in de doggyride, om het ze zo ook al aan te wennen dat dit echt niet vreselijk is, maar voor de fun die hun te wachten staat.
Fiets de eerste keren rustig op lange rechte en strakke ondergronden, die geeft de minste wiebels om de gewenning tot een goed einde te kunnen brengen.
heel veel succes, ik weet zeker dat je er een hoop plezier aan beleeft smane met je maatje
Daar vermaken ze zich heel goed mee, en nu zijn al onze honden gewend aan de doggyride.
Als straks de pups groot genoeg zijn gaan ze met z'n alle mee in de doggyride, om het ze zo ook al aan te wennen dat dit echt niet vreselijk is, maar voor de fun die hun te wachten staat.
Fiets de eerste keren rustig op lange rechte en strakke ondergronden, die geeft de minste wiebels om de gewenning tot een goed einde te kunnen brengen.
heel veel succes, ik weet zeker dat je er een hoop plezier aan beleeft smane met je maatje
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
-
Anjess
-
molletje
- Hele grote hondenneus

Ik heb oude Tycho er nog aan gewend toen hij 9 werd, dus moet lukken
De doggyride eerst in de kamer zetten en hem er aan laten wennen, af en toe eens een beetje wiebelen als hij er in zit. Tycho vond dat wiebelen in het begin niet zo'n strak plan, maar met veel koekies en lekkers
.
Toen een paar jeer geoefend met er in en er uit laten springen, want achter de fiets geeft dat ook wat gehobbel. Moet je even met zijn tweeën doen, want de fiets blijft niet staan op de standaard als de hond in de doggyride springt.
Toen een stukje aan de hand wandelen met de doggyride achter de fiets, lekkere kluif of kong er bij in, en vervolgens opgestapt en vaart gemaakt.
Veel plezier!
De doggyride eerst in de kamer zetten en hem er aan laten wennen, af en toe eens een beetje wiebelen als hij er in zit. Tycho vond dat wiebelen in het begin niet zo'n strak plan, maar met veel koekies en lekkers
Toen een paar jeer geoefend met er in en er uit laten springen, want achter de fiets geeft dat ook wat gehobbel. Moet je even met zijn tweeën doen, want de fiets blijft niet staan op de standaard als de hond in de doggyride springt.
Toen een stukje aan de hand wandelen met de doggyride achter de fiets, lekkere kluif of kong er bij in, en vervolgens opgestapt en vaart gemaakt.
Veel plezier!
-
HappyTail
Hiero stapte ze vanaf het begin af aan al gewoon in, zonder kong, zonder koekies, etc ...
En dat kwartje valt al gauw, dat als wanneer je dat ding uit de schuur pakt, van wat er dan op het programma staat
Dusss .. Mocht je ooit in Apeldoorn een persoon op de fiets tegenkomen, met een luid blaffende labrador achter de fiets, in zo'n doggyride .. Jups, that's me!
En dat kwartje valt al gauw, dat als wanneer je dat ding uit de schuur pakt, van wat er dan op het programma staat
Dusss .. Mocht je ooit in Apeldoorn een persoon op de fiets tegenkomen, met een luid blaffende labrador achter de fiets, in zo'n doggyride .. Jups, that's me!
-
HappyTail
1 ding .. Je gaat dan wel been spieren kweken!Jess&Max schreef:Ik zit hier zo te lezen, en het lijkt mij reuze leuk om met Max zo te fietsen.
Heb ooit eens rondje kootwijkerzand gefietst .. En dan zo via Hoog Soeren weer terug .. Daarna kon je mij met een dweil opvegen!
En juffie hond, die stapte uitgerust van alle beslommeringen weer rustig uit
-
Zootje
-
HappyTail
Nah, een auto is over het algemeen niet handig hier .. De meeste parkeerplaatsen in de bossen op de Veluwe sluiten ze af voor lange periode's, en in de tijd dat je daar dan weer wel mag komen met je auto, is de lol eraf, aangezien het dan gewoon soms te drukkig isZootje schreef:Heerlijk toch zo'n luizenleventje hebben die beestjesLijkt me ook wel mooi om zo overal heen te kunnen in plaats van altijd die auto maar..
Dus een fiets heeft al die beslomeringen niet
-
Jess&Max
Daar doe ik het voor.HappyTail schreef:1 ding .. Je gaat dan wel been spieren kweken!Jess&Max schreef:Ik zit hier zo te lezen, en het lijkt mij reuze leuk om met Max zo te fietsen.![]()
Heb ooit eens rondje kootwijkerzand gefietst .. En dan zo via Hoog Soeren weer terug .. Daarna kon je mij met een dweil opvegen!![]()
En juffie hond, die stapte uitgerust van alle beslommeringen weer rustig uit
-
Anjess
-
Saskia
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Jess
Ik heb Brego er ook eerst binnen aan laten wennen. Al moet ik zeggen dat hij er niet van onder de indruk was.
Ik heb hem toen gewoon achter de fiets gehangen, Brego met een koekje erin gezet en een rondje gaan fietsen. En tijdens het fietsen met mn stem beloond voor het stil blijven ed.
Ze hebben idd zo snel door dat de Doggyride leuke dingen betekend.
En ik moet zeggen dat een Doggyride erg stabiel is. Hij kiept echt niet zo snel om hoor. Je moet er alleen aan denken dat je wat langer bent en in een bocht niet toevallig een stoepje meepakt ofzo.
(ook dan kiept hij trouwens niet om)
En ook heel belangrijk, leer je hond er pas uitspringen als je het commando geeft. Anders rits je de flap open en staat je hond al naast je. Brego mag en pas uit als ik "kom maar" zeg.
Ik heb hem toen gewoon achter de fiets gehangen, Brego met een koekje erin gezet en een rondje gaan fietsen. En tijdens het fietsen met mn stem beloond voor het stil blijven ed.
Ze hebben idd zo snel door dat de Doggyride leuke dingen betekend.
En ik moet zeggen dat een Doggyride erg stabiel is. Hij kiept echt niet zo snel om hoor. Je moet er alleen aan denken dat je wat langer bent en in een bocht niet toevallig een stoepje meepakt ofzo.
En ook heel belangrijk, leer je hond er pas uitspringen als je het commando geeft. Anders rits je de flap open en staat je hond al naast je. Brego mag en pas uit als ik "kom maar" zeg.