Het is een behoorlijke uitgave en ik wil me dus eerst wat orienteren

Bedoel jij zo'n halti die je over de snuit van de hond heen doet?Els schreef:Hier word ook de springer gebruikt in ombinatie met een halti tuig en dat bevalt prima. Max vind het heel erg leuk en zo komen we nog eens ergens

Macho
 Macho DJ
 DJ Jack
 Jack Tiesto
 Tiesto Jones
 Jones Fudge
 Fudge

Macho
 Macho DJ
 DJ Jack
 Jack Tiesto
 Tiesto Jones
 Jones Fudge
 Fudge

Nee, niet die snuitbanden. Een halti-tuig word ook wel verkocht als anti-trektuig en heeft 2 ringen. 1 op de borstkas en 1 op de rug.samantha schreef:Bedoel jij zo'n halti die je over de snuit van de hond heen doet?Els schreef:Hier word ook de springer gebruikt in ombinatie met een halti tuig en dat bevalt prima. Max vind het heel erg leuk en zo komen we nog eens ergens

Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
   Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 ) Barry   ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
   Barry   ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 ) Bliss
  Bliss Biezjoe
  Biezjoe
 ) en dat werkt erg goed met die verschuivende ring aan dat 'handvat'. Ik heb de springer een beetje aangepast zodat Ramses niet los kan schieten maar dat betekent dat ik extra moet uitkijken bij obstakels. Ramses fietst met springer overigens gewoon naast me dus ik kan hem de hele tijd zien. Hij zal me vast nog steeds ondersteboven kunnen trekken met springer maar de ergste schokken worden in ieder geval opgevangen zodat je tijd genoeg krijgt om te reageren.
 ) en dat werkt erg goed met die verschuivende ring aan dat 'handvat'. Ik heb de springer een beetje aangepast zodat Ramses niet los kan schieten maar dat betekent dat ik extra moet uitkijken bij obstakels. Ramses fietst met springer overigens gewoon naast me dus ik kan hem de hele tijd zien. Hij zal me vast nog steeds ondersteboven kunnen trekken met springer maar de ergste schokken worden in ieder geval opgevangen zodat je tijd genoeg krijgt om te reageren. 
  maar die hobbelt braaf mee aan alleen een halsband met riem.
 maar die hobbelt braaf mee aan alleen een halsband met riem.

Pandora loopt tussen 8 en 9 km per uur volgens de km teller.liesjeb schreef:Wij hebben inderdaad het advies gekregen om haar in draf te laten lopen.
Aan wat voor fietstempo kan ik dan denken? Dat is vrij langzaam denk ik he?
Waar hebben jullie de springer aangeschaft? Bij onze dierenwinkel betaal ik er €79,- voor... en daar komt nog een tuig bij...

en na die 6 weken(en 2 weken rust)?..Els schreef:Ik heb mijn spinger tijdens een aanbieding gekocht. Af en toe hebben dierenwinkels de springer in de aanbieding, dat scheelt best wel een stuk. En zoek ook eens op google. Dat wil ook weleens schelen, maar let er wel op dat je de originele springer (zwart of zilver) koopt en niet de nep variant. Die is minder sterk.
http://www.hondenshop.nl/shop/product_i ... anner_id=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Draf lopen voor de hond is normaal tempo fietsen voor ons. Hoe snel of hoe langzaam dat voor jullie is, moet je denk ik zelf even uitvinden.
Fietsschema
Dag 1 Dag 2 Dag 3 Dag 4 Dag 5 Dag 6 Dag 7
Week 1 5 min. rusten 10 min. rusten 10 min. rusten rusten
Week 2 10 min. 10 min. rusten 10 min. 10 min. rusten rusten
Week 3 10 min. 10 min. 10 min. rusten 10 min. 10 min. rusten
Week 4 15 min. 10 min. rusten 15 min. 10 min. 5 min. rusten
Week 5 15 min. 10 min. 10 min. rusten 15 min. 10 min. rusten
Week 6 15 min. 10 min. 10 min. rusten 20 min. 10 min. rusten
Cyclus van 6 weken trainen en twee weken rust.
Daarbij moet u natuurlijk de toestand van uw hond goed in de gaten houden, als hij een slechte dag heeft accepteert dat dan en doe het rustig aan.
Fiets in een kalm tempo, zeker in het begin.
Zorg er voor, dat de hond niet direct naast de weg loopt. Er bevinden daar vaak glasscherven en scherpe steentjes waaraan de de hond zijn voetzooltjes kan bezeren.
Controleer altijd de voetzooltjes bij thuis komst. Zijn deze kapot gelopen stop dan onmiddellijk.
Gaat de hond mank lopen, onmiddellijk stoppen.
Laat de hond goed uit voor dat u gaat fietsen.

Macho
 Macho DJ
 DJ Jack
 Jack Tiesto
 Tiesto Jones
 Jones Fudge
 Fudge